Wanadoo-cable op OSX...help! - ik krijg steeds een modemfout!

Ik heb OSX jaguar op m'n maccie thuis geinstalleerd, een oude G3 beige, 233 Mhz en dat werkt wonderwel. Best soepel zelfs. Ik probeer alleen m'n internetaansluiting aan de gang te krijgen maar ik krijg steeds een modemfout. Ik gebruik Wanadoo-cable en heb alle instellingen volgens hun site gemaakt. Alleen lijkt het wel of ie de modem niet herkent. Hij zit gewoon in de ouderwetse modempoort. Iemand een idee? Bepaalde driver nodig?..help!

Ik heb zelf ook Wanadoo cable. Welke modem heb je, de witte of de zwarte? In OS X is het nl. zoooo simpel om je kabelinternet in te stellen. -Open Systeemvoorkeuren -Ga naar netwerk -Klik aan "Toon" zodat je de ethernetopties ziet -Van de 4 tabbladen hoef je alleen bij PPPoE wat in te vullen. Rest laat je leeg! -Vink "verbindt via PPPeo" aan -Vul je gegevens hierin en laat "naam PPPoE dienst" leeg. -Vink aan "Toon PPPoE status in menu balk" aan. -Bij opties hoeft eigenlijk alleen aan te staan: a)Verbreek verbinding als gebruiker uitlogt b)verzend PPP-echopakketten.

Dank je wel, maar ik betwijfel of het gaat lukken. Ga ik proberen (ben nu op m'n werk). Ik heb de witte modem en die is aangesloten op m'n modempoort. Op de site van Wanadoo staat dat je het anders moet doen (via modempoort). Kijk maar op: [url=http://internet.casema.net/helpdesk/d_macosx_install_ovz.html]cable-instellingen OSX[/url]

Kan het dus gewoon via ethernet? Hij is toch verbonden met de modempoort?

[quote:post_uid0="awesomemac"]Ik heb zelf ook Wanadoo cable. Welke modem heb je, de witte of de zwarte? In OS X is het nl. zoooo simpel om je kabelinternet in te stellen. -Open Systeemvoorkeuren -Ga naar netwerk -Klik aan "Toon" zodat je de ethernetopties ziet -Van de 4 tabbladen hoef je alleen bij PPPoE wat in te vullen. Rest laat je leeg! -Vink "verbindt via PPPeo" aan -Vul je gegevens hierin en laat "naam PPPoE dienst" leeg. -Vink aan "Toon PPPoE status in menu balk" aan. -Bij opties hoeft eigenlijk alleen aan te staan: a)Verbreek verbinding als gebruiker uitlogt b)verzend PPP-echopakketten.[/quote:post_uid0] Het is toch iets anders, dan hier beschreven: Het witte modem is via de seriële poort aagesloten. Installatie gaat als volgt:

> Systeemvoorkeuren

> Netwerk

• Toon (kies hier je modempoort)
• TCP/IP, configureer via PPP
• PPP (vil hier je Wanadoo gegevens in)
• Modem - U.S. Robotics High Speed - verder alles aanvinken

Verbind en klaar!

Zo heb ik het gisteren ingesteld (zo staat het ook op de wanadoo-site) maar dit werkte dus niet. Ik krijg wel schijnbaar verbinding (verbindingstijd gaat lopen), maar ook direct een modemfout en dan verbreekt ie weer. Geen idee wat er loos is. Onder OS-9 was er niets aan de hand. Hij herkent de modem niet, denk ik.

Je moet het toch echt doen zoals awesomemac aangaf.

Vooral letten op Netwerk

-2e tabblad, PPPoE aanvinken, daar verder niets invullen. Gevolg is dat op het 1e tabblad automatisch 'configureer via PPP' staat.

-1e tabblad alleen gebruikersnaam en password invullen

• Let ook daarboven op Toon'configuratie netwerkpoorten'. Soms moet je die configureren, alleen de ethernetpoort naar boven slepen, als je het interne modem (telefoon) niet gebruikt deze onderaan zetten en afvinken. Vervolgens op Toon ethernetpoort, toepassen en dan moet-ie het doen.

En reken niet al te veel op Wanadoo, die ondersteunen OSX officieel niet…

:frowning:

Dat ga ik inderdaad eerst eens proberen. En van Wanadoo wordt ik zowiezo niet erg veel wijzer. De service is met peren en snelheid is ver te zoeken. Doorgaans is een telefoonverbinding sneller. Ach, eerst maar eens überhaupt een verbinding zien te krijgen. Als het lukt ga ik ook kijken of ik met m'n laptop eraan kan hangen en het net op kan... wordt vervolgd... Tot zo ver in elk geval bedankt! :)