Wanadoo Family 20Mbit, traag op G5 met Airport?

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 2 weken geupgrade naar de ADSL2 lijn van Wanadoo (Family). Op mijn laptop (DELL) haal ik een downloadsnelheid van 1,2 tot 1,8 Mb/sec draadloos (na gebruik van een TCP/IP Optimzer), op mijn G5 kom ik niet sneller dan 860Kb/sec, ook draadloos.
Hoe kan dit?
Ik heb de Apple Broadband tuner 1.0 ook al geinstalleerd, dit heeft wel iets geholpen, van 560Kb/sec naar 860Kb/sec. De G5 heeft vol ontvangst en mijn Livebox traint ook netjes bijna 20MB.

[list:a064484b7a] Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19776 Kb
Afname Dichtbij : 19.7 (dB)
Ver weg : 4.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 2507
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 175
ES-teller van 1 dag 0[/list:u:a064484b7a]

De speedtest doe ik bij speedtest.bbned.nl.

Ga anders eens naar [url]http://www.speedtest.nl[/url]... Misschien dat het daar wel beter gaat...

Wel altijd een paar keer proberen, de eerste keer is het vaak onjuist.

Johan

[quote:7ec47e9a1d="Mr Macintosh"]Ga anders eens naar [url]http://www.speedtest.nl[/url]... Misschien dat het daar wel beter gaat... [/quote:7ec47e9a1d]

Ik gebruikte vroeger speedtest altijd al maar die is erg onbetrouwbaar als het om snelle verbindingen gaat. Bij bbned kan je gewoon die 100mb file downloaden van een snelle server.

Bij speedtest.nl haal ik maar tussen de 560 en 590Kb/sec.

Off-topic:

Hoe bevalt Wanadoo Family? Ik wil overstappen van Planet naar Wanadoo ivm lagere kosten en (veeeeel) snellere snelheid.

• Heb je altijd de hoge snelheid tot je beschikking?
  • betrouwbaar? (bijv. veel storingen etc.)

[quote:5be8d60ca1="bassbug"]Off-topic:

Hoe bevalt Wanadoo Family? Ik wil overstappen van Planet naar Wanadoo ivm lagere kosten en (veeeeel) snellere snelheid.

• Heb je altijd de hoge snelheid tot je beschikking?
  • betrouwbaar? (bijv. veel storingen etc.)[/quote:5be8d60ca1]

Bevalt goed na een minder goede start! Ik ben al lang een Wanadoo klant en ze moesten alleen mijn basic omzetten naar Family, dit zou betekenen dat ik ongeveer 1 uur zonder internet zou zitten. Dat ene uurtje werd bijna 3 weken!!!

Maar nu gaat alles ok, de snelheid heb je altijd tot je beschikking. Ik heb 1 keer mijn Livebox moeten resetten maar dat kwam waarschijnlijk door de upgrade naar ADSL2. Ik bel ook via de Livebox dit werkt ook perfect nog geen probleem mee gehad.

Het is inderdaad wel vreemd dat je DELL draadloos wel snel gaat en je G5 achterblijft.

Vermeld even hoe je draadloos verbonden bent. Via de wireless kaart van de livebox, of via een wireless router daarachter. Ik heb begrepen dat de wireless functie van de livebvox niet met alle wireless clients even goede resultaten oplevert.

Als ik jou was zou ik proberen de G5 via een ethernet kabel rechtstreeks op de livebox/ op je router aan te sluiten. Kijken hoe dat gaat.

Als je via de wireless functie van de livebox verbonden bent, zou ik kijken hoe een file transfer van en naar je DELL gaat.

Een truukje dat ik mij herinner van eerdere netwerk problemen is om ipv6 uit te zetten in je systeemvoorkeuren>netwerk.

Ik ben ook wel geinteresseerd in hoe het bevalt,

de vraag is echter moet je nu overstappen! (vanaf een andere provider)

Ik heb onderhand uit 2 bronnen vernomen dat wanadoo volgend jaar ook
video on demand, en digitale TV wil gaan aanbieden,
en daaruit vloeit waarschijnlijk wel weer een erg aantrekkelijke aanbieding!

Misschien nog ff wachten tot volgend jaar!

Ik wil ook overstappen naar wanadoo of scarlet. Vanwegen de kosten. Alleen vertrouw ik het niet. Heb nu KPN en XS4all. Al met al 140 euri per twee maanden. En ik bel niet eens....

Is de ondersteuning goed van Wanadoo? En Scarlet? voor mac’ers?

Dit probleem hebben wij ook. We hebben telenet 6,6Mbi/s, en enkele weken geleden toen de iMac nog een pc was, hadden we snelheden van 800Kb/s tot 1,3MB/s. Nu hebben we een splinternieuwe 17" iMac G5 1,9Ghz, 15" 1,67Ghz pb en 12" 1,5Ghz pb, en geen één komt boven de 350Kb/s. Ook al hebben we volle ontvangst, want de iMac staat 0,5m van het airport, en de ethernetkabel van telenet komt rechtstreeks van de omzetten. Geen router of niets ertussen

[quote:c6686589b5="DEform"]We hebben telenet 6,6Mbi/s, en enkele weken geleden toen de iMac nog een pc was, hadden we snelheden van 800Kb/s tot 1,3MB/s.[/quote:c6686589b5] Eh... Hoe kun je met een 6,6 Mbps abonnement nu een snelheid van 1,3 MB/s halen? Dat is het dubbele. :?

Probeer deze site eens is van KPN [url]http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php[/url]

[quote:d02210c3d4="M-Jay"]De speedtest doe ik bij [url=http://speedtest.bbned.nl]speedtest.bbned.nl[/url].[/quote:d02210c3d4] Ik weet niet, hoor. Maar ik doe net die speedtest en krijg: "Your current bandwidth reading is: 812.50kbps which means you can download at 101.56 KB/sec. from our servers."

Daar klopt echt geen hout van: volgens mij test je eerder de uploadsnelheid van die bbned-server dan je eigen downloadsnelheid. De KPN Broadband-test komt op 550 KB/sec.

Vraag? wat is je ADSL verbinding

[quote:1f4c7cac03="Madmanlive"]Vraag? wat is je ADSL verbinding[/quote:1f4c7cac03] Vraag aan mij? Ik heb AtHome Breedband (kabel dus): 5000 kb/s.

Een bekend probleem voor mij.

Ik heb een Chello Extreme abonnement met 20 Mbits/s download. Op mijn Windows PC haal ik regelmatig 2 MBytes/sec download, met mijn iMac G5 kom ik bijna nooit boven de 350 KBytes/sec. (Getest op een groot aantal sites). En dan zit ik direct op een router (gewoon met netwerkkabel).

De enige site waarop ik de 2 MBytes/sec met de iMac wel haal is de test site van UPC zelf. Het kan dus wel…

Het installeren van de Apple broadband tweak heeft niets opgeleverd.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

[quote:8aed874a93="gretver"]Het is inderdaad wel vreemd dat je DELL draadloos wel snel gaat en je G5 achterblijft.

Vermeld even hoe je draadloos verbonden bent. Via de wireless kaart van de livebox, of via een wireless router daarachter. Ik heb begrepen dat de wireless functie van de livebvox niet met alle wireless clients even goede resultaten oplevert. [/quote:8aed874a93]

Ja, ik gebruik de kaart die je in de LB moet schuiven.

[quote:8aed874a93]Als ik jou was zou ik proberen de G5 via een ethernet kabel rechtstreeks op de livebox/ op je router aan te sluiten. Kijken hoe dat gaat. [/quote:8aed874a93]

Moet ik ook nog doen, alleen gaat dat wat moeilijker maar ik probeer dat morgen wel even.

[quote:8aed874a93]Als je via de wireless functie van de livebox verbonden bent, zou ik kijken hoe een file transfer van en naar je DELL gaat.

Een truukje dat ik mij herinner van eerdere netwerk problemen is om ipv6 uit te zetten in je systeemvoorkeuren>netwerk.[/quote:8aed874a93]

Ga ik nu even proberen

-edit-
ipv6 uit, maakt geen verschil.

[quote:efca87bd03="Madmanlive"]Probeer deze site eens is van KPN [url]http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php[/url][/quote:efca87bd03]

Ik zit hier met de 100mb file download, tussen de 810 en 840Kb/sec

[quote:d53730bdc1="Meneer Guggenheimer"]Ik wil ook overstappen naar wanadoo of scarlet. Vanwegen de kosten. Alleen vertrouw ik het niet. Heb nu KPN en XS4all. Al met al 140 euri per twee maanden. En ik bel niet eens....

Is de ondersteuning goed van Wanadoo? En Scarlet? voor mac’ers?[/quote:d53730bdc1]

De ondersteuning van Wanadoo is redelijk, er zijn maar een paar mensen bij de helpdesk die weten waar ze over praten de rest werkt gewoon een standaard lijstje af, ik denk dat er weinig goede helpdeks zijn, kijk maar naar Apple zelf! Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met Wanadoo dus heb ook niet echt veel moeten bellen met de helpdesk. In de handleiding van de Livebox staat een heel stuk over MAC OS9 en OSX dus dat is wel netjes. De Livebox kan je gewoon configureren via de webinterface van de Livebox dus geen CD nodig.

[quote:62b9a473f0="Esquare"][quote:62b9a473f0="M-Jay"]De speedtest doe ik bij [url=http://speedtest.bbned.nl]speedtest.bbned.nl[/url].[/quote:62b9a473f0] Ik weet niet, hoor. Maar ik doe net die speedtest en krijg: "Your current bandwidth reading is: 812.50kbps which means you can download at 101.56 KB/sec. from our servers."

Daar klopt echt geen hout van: volgens mij test je eerder de uploadsnelheid van die bbned-server dan je eigen downloadsnelheid. De KPN Broadband-test komt op 550 KB/sec.[/quote:62b9a473f0]

Je moet niet de test doen maar gewoon die 100mb file downloaden dan zie je wat je snelheid ongeveer is. De bestanden die je bij speetest.nl download zijn te klein om een goede snelheid te bepalen.

Net even met kabel getest en dan haal ik 1,5mb/sec!!! bij [url=http://speedtest.bbned.nl]speedtest.bbned.nl[/url]