WANHOOP!!! HP netwerk printers

gegevens netwerk (LAN): 12 mac's (OS 10.2.3) 2 pc's 1 HP laserjet 4050n (aangesloten op netwerk met utp) 1 HP laserjet 1200 (aangesloten via USB op HP server bakkie en dan utp ->netwerk)

printen via IP (vast nummer van windows server)

probleem:
printen van grote pdf’s vanop de mac’s=> printen blijft hangen bij het spoolen… van lpr job

oplossing???

Ik vrees dat ik wat meer info nodig heb. Zo te zien werk je in een reclamebureau? Wij werken met een HP5000, met een HD van 4884 Mb. We hebben hier géén problemen met het printen van PDF-fen, maar zoals je merkt draaien we met een behoorlijk zware bak. Worden de PDF's óók gecontroleerd? Het kan zijn dat niet de spoelruimte te klein is, maar dat het probleem in de PDF-file's zit.

ik werk niet in een reclame bureau, ik werk aan een universiteit. de pdf's zijn wetenschappelijke artikels die van het net geladen worden. Ik weet niet goed wat u bedoeld met controleren, maar met OS 9 hebben we zelden of nooit problemen gehad met pdf's. Het zijn ook de pdf's met foto's die problemen geven.

in de 4050 zit nochtans
in DIMM sleuf 1 8MB SDRAM
en RAM DISK opslagcapaciteit van B000Kbytes

totaal geheugen van 16MB.

heb al HP aan de lijn gehad die wisten eigenlijk niets, en stuurden me door naar adobe, maar het zijn er altijd maar een paar die vastlopen
ik heb gekeken naar de eigenschappen van een vastlopende pdf en het enige verschil dat ik vond was de grootte (vastlopend = 2,7MB; niet vastlopend= 2,1MB)

Ik dacht bij zwaar aan zo'n 50 MB of meer...... :mrgreen:

Nee, een PDF van pak 'm beet 3 MB mag geen problemen opleveren.
En aan je commentaar te zien zijn het de ingesloten afbeeldingen die problemen opleveren. Met Enfocus, een plug-in voor Acrobat, zou ik kunnen kijken wat er met die afbeeldingen aan de hand is.
Ik zou bijna zeggen dat één van de PDF-file’s een afbeelding bevat in een bestandsformaat dat niet door de HP printer ondersteund wordt.

Maar 't is zo koffiedik kijken op een afstandje…

Wat PDF-file’s betreft, ik zit ineens ook over versie’s te mijmeren…
Zijn die gegevens te achterhalen?

Misschien een open deur:

Heb je genoeg geduld… PDF duurt ff voordat het uit de printer komt rollen. Veel langer dan een TXT betstand.

Heb je de laatse printerdrivers geinstalleerd?

Ik gebruik een HP 2100TN (8 MB) via ethernet en ook bij mij blijven veel printopdrachten met afbeeldingen hangen. Vooral grotere pdf-jes en het printen van internetpagina's gaat niet atijd goed. Het vreemde is dat het lampje op de printer dan gaat knipperen en als ik de printer dan uitzet en weer aanzet en ik vervolgens een document print dan komt er soms een deel van de vorige, vastgelopen, printopdracht uit. Aan het geheugen kan het volgens mij niet liggen want foto's uitprinten met Photoshop is geen probleem.

Heb me er een tijd geleden al min of meer bij neergelegd omdat ik voor dat soort printopdrachten meetal mijn Epson inktjet-printer gebruik. Maar als iemand weet waardoor dit fenomeen zich voordoet dan hoor ik dat natuurlijk graag.

1. welke pdf's: heel frequent, meestal die met figuren ik heb een schermafdruk gemaakt van de eigenschappen van 2 pdf's (werkend en niet werkend) ik zou het hier eens op plaatsen maar kan dat niet... :(

1. printerdrivers:
    ik heb een uur en een half aan de telefoon gehangen met HP om dan te horen dat ze eigenlijk niet veel kennen van mac. Ze raden ook aan om originele HP drivers te installeren, maar weten niet dat op hun eigen site staat dat 10.2 alle drivers van HP bevat!! en geen andere te downloaden zijn.

2. geduld
    gisteren een print taak gestart die vandaag nog altijd op hetzelfde spoolpercent stond… geduld genoeg gehad.

ik dacht misschien aan GIMP print (maar ik ken daar eigenlijk niets van).

bij HP meldden ze wel dat ik mijn bin naar ascii moest omzetten (whatever that is)

misschien ook interessant instellingen van printer:
via ip (nr)
wachtrijnaam: BINPS
hostnaam (blijft op lokaal staan, kan dit niet veranderen)

help please

1. welke pdf's: heel frequent, meestal die met figuren ik heb een schermafdruk gemaakt van de eigenschappen van 2 pdf's (werkend en niet werkend) ik zou het hier eens op plaatsen maar kan dat niet... :(

1. printerdrivers:
    ik heb een uur en een half aan de telefoon gehangen met HP om dan te horen dat ze eigenlijk niet veel kennen van mac. Ze raden ook aan om originele HP drivers te installeren, maar weten niet dat op hun eigen site staat dat 10.2 alle drivers van HP bevat!! en geen andere te downloaden zijn.

2. geduld
    gisteren een print taak gestart die vandaag nog altijd op hetzelfde spoolpercent stond… geduld genoeg gehad.

ik dacht misschien aan GIMP print (maar ik ken daar eigenlijk niets van).

bij HP meldden ze wel dat ik mijn bin naar ascii moest omzetten (whatever that is)

misschien ook interessant instellingen van printer:
via ip (nr)
wachtrijnaam: BINPS
hostnaam (blijft op lokaal staan, kan dit niet veranderen)

help please

Probeer vanuit Acrobat het PDF-document eens als "image" te versturen. (Is een functie te vinden onder het printvenster.)

ja, of "print naar PDF" en dan "print naar printer"

print naar image heb ik al eens gedaan maar dat duuuuuuuuurt eeeeeuuuuwwwen. maar lukt wel denk ik.

print naar pdf en nog eens printen heb ik nog niet gedaan. ga ik meteen testen.

wat ik nog vergat te melden is:
als het printen blijft hangen en ik stop de print taak kan ik niets meer printen op dezelfde printer: blijft zeggen: “connected from port 687”. pas na uit en aanzetten van printer lukt het weer. gevolg:als er 1 iemand een foute pdf print, kan niemand meer printen tot er iemand naar het printlokaal loopt en de printer opnieuw uit en aanzet, en dit meermaals per dag… pffffff amaai

heb geprobeerd nog eens naar pdf om te zetten. dit lukt, maar ik bekom een pdf van 21MB en spoolen loopt nu vast op 0%.

andere tips??

dit zou toch niet mogen: een artikel van 12 pagina’s waarvan 2 met zwart wit foto’s loopt vast bij printen…

Kris,

Check effe je “send PB” :slight_smile:

heb ik gedaan

thx :wink:

[quote:6ce5d26244="Kris"]bij HP meldden ze wel dat ik mijn bin naar ascii moest omzetten (whatever that is) [/quote:6ce5d26244]

Als je een pdf MAAKT (bijv. uit InDesign), kan je bij de instellingen kiezen om de gegevens als binary of ASCI te versturen. Binary geeft bij mij ook vaak problemen. ASCI is veiliger…

hoe kan ik dit nu toepassen op reeds gemaakte en door mij gedownloade pdf's??? die waarschijnlijk binairy zijn?

Pdfjes printen kan inderdaad even duren maar het gaat prima, zelfs met veel plaatjes. Ik heb zelf een Laserjet2200dtn en die liep in het begin met OSX niet soepel. Wat bij mij een aanzienlijke verbetering heeft gebracht is dat ik de PPD opnieuw handmatig heb geinstaleerd. Het PPDtje van de installatie CD in de bibliotheek zetten en vervolgens naar de printerlijst en printerinfo kiezen. Via de optie "andere" het PPDtje op de HD opgezocht en "pas toe" aangeklikt. Door deze actie is de communicatie beter geworden en kon ik zelfs de 3e papierlade weer gebruiken. Nog een beetje rommelen met de geheugen instelling en het spul loopt als een zonnetje. Het zal niet voor alle problemen een oplossing zijn maar, het valt te proberen.

hoi Kris,

wat een ellende met die printers, zou je mij een scannetje kunnen mailen met de printinstellingen van de printer zelf, ff uitprinten inscannen en opsturen. Met welk programma maak je de pdf’s, instellingen.
stuur me anders zo’n pdfje

Ik heb een pdf workflow lopen, ook met hp printers (4100).
Kan ik ff kijken of ik je kan helpen. :wink:

greetz

ateazz

Hallo Kris,

Ik heb beide PDF file’s in Enfocus nagekeken met het “KVGO_vellenoffset_cmyk_v1.ppp” profiel, dat overigeens hetzelfde is als wat de Belgische drukkers adviseren (MediBel+). Maar ja, dan moeten wij Hollanders toegeven dat de Belgen slimmer zijn…
PDF 847 komt er redelijk doorheen, echter de postscript versie is verouderd, zie ook rapport “PDF_Report_847.pdf” die ik als PDF nalever. PDF 721 geeft inderdaad problemen, zie rapport “PDF_Report_721.pdf”. Foto’s zijn als RGB aangeleverd en een aantal fonts zijn niet ingebed. Ook hier is de postscript versie verouderd. Ik heb enige correctie’s uitgevoerd, zie rapport “PDF_Report_721_Na_Correctie.pdf”. Voor de rest zal je het één en ander moeten uitproberen.
Ik heb alles naar je e-mail adres gestuurd, onderwerp “Retour_PDF_van_Zora”

Groetjes, Zora

enne, hou me ff op de hoogte…

:wink:

hey Zora,

Ik denk dat je hiermee wel de spijker op de virtuele kop slaat.

kris, als je er niet uitkomt , mail meff.

greetzz
Ateazz