wanneer Flashsite optimaliseren voor de laatste player?

De nieuwe suite van Macromedia is al een tijdje op de markt. Daarbij zit een nieuwe Flash met nieuwe features die alleen te bekijken zijn in de laatste versie van de player. Maar wanneer is het verstandig om een site te lanceren die gebruik maakt van deze nieuwe features en dus van de gebruiker vraagt de nieuwe plugin geïnstalleerd te hebben? Immers, een groot deel van de gebruikers zal niet meteen bij de release een nieuwe plugin installeren.

Die vraag heb ik mezelf ook wel eens gesteld. Voor mij maakt het niet zo heel veel uit. Ik gebruik nog steeds Flash MX omdat MX 2004 me niet beviel.

Waar het om gaat is het volgende: De weergave van gewone tekst is in de nieuwste Flash een heel stuk verbeterd. Wil je nu een font kraakhelder in Flash hebben dan ben je gedwongen een pixelfont te gebruiken of een vette Futura op 20 punten te zettten. Anders ziet het er gewoon niet uit. Dit is in de Flash Player 8 al een heel stuk beter geregeld.

Maar je kan hier niets mee als de versie 8 van de player geen gemeengoed is geworden. Ik ben latijd wat huiverig om boodschappen als ‘download de laatste player’ op een site te zetten. Mensen klikken weg en komen niet meer terug.

Voorbeeldje: De gradients in Flash 8 hebben een extra mogelijkheid om het centerpunt te verplaatsen. Ik gebruik dat graag, maar zo'n vulling wordt door Flashplayer 7 domweg genegeerd. Dus mensen die dat soort vectortekeningen/animaties van mij willen zien, worden automatisch verplicht om een nieuwe player te halen.

Maar voor betere fonts op een portfoliosite zou ik zeker nog een jaar wachten .
Het is wel een wezelijk probleem maar je hebt immers voorlopig een goede oplossing.

normaal worden begin december de nieuwe penetratiecijfers bekend gemaakt.

Vanaf januari gaan hier de eerste flashsites in v8 in productie.
4 maand is zowat mijn buffertijd.

En met de nieuwe triggers kan je veel eenvoudiger flashplayer aanbevelen/installeren

Als het over je eigen site gaat... gewoon doen! De meeste van je doelgroep zullen flashplayer 8 al geïnstalleerd hebben of zullen hier geen probleem mee hebben om deze alsnog te installeren. Meestal zijn het de "oudere" die bang zijn om iets nieuws te installeren... Ikzelf ga binnenkort m'n site voor flashplayer 8 updaten.

Je moet toch een keer over :wink:

Dus iDeef denkt dat de doelgroep van een illustrator jong en en up to date is.

oee... sorry meneer de 50+er... Best vermoeiend zeker om op iedereen te letten en te verbeteren... heb je een hele dagtaak aan! Veel plezier...

Euh.... iDeef... ik wil niet veel zeggen hoor, maar Sally heeft gelijk.

Mijn doelgroep zijn potentiele opdrachtgevers. En dat zijn vaak redacteuren van nieuwsbladen en diverse magazines. Deze mensen hebben vaak geen tijd om hun computer up-to-date te houden. Als ik hun iets wil laten zien en het staat niet binnen 5 seconden op het scherm dan gaan ze door met hun werk en heb ik vette pech gehad. Je begrijpt dus dat het van een vitaal belang is dat ik over een grote zekerheid beschik dat deze mensen mijn site kunnen zien.
De leeftijd van deze mensen loopt uiteen.

[quote:85a45e53b4="iDeef"]oee... sorry meneer de 50+er... Best vermoeiend zeker om op iedereen te letten en te verbeteren... heb je een hele dagtaak aan! Veel plezier...[/quote:85a45e53b4]

Bovendien moet ik jouw humeur nu ook nog verbeteren
Valt allemaal niet mee.
Op mijn leeftijd

:slight_smile: