Wanneer gaat Backup 2 nou eindelijk eens werken met Tiger?

Hoi,

Ik ben .Mac-lid en wil graag wat documenten backup-en d.m.v. Backup (2.0.2). In Panther werkte het wel goed, in Tiger (10.4.1) krijg ik het niet voor elkaar om bijvoorbeeld Word-documenten te backup-en. Backup2 ziet alleen ‘Apple-stuff’ (Adresboek e.d.).

Volgens het programma heb ik dus geen Word, Excel, e.d. documenten in mijn thuismap, dit is niet waar (zelfs heel veel…). Zie ook mijn schermafdruk. Ik heb .Mac gemaild (via hun website), maar zoals gewoonlijk bij Apple krijg je nooit antwoord. Iemand bekend met deze problemen en is er een oplossing (te verwachten)? Ik heb ook al een aantal keer mijn iDisk gewist, maar dat gaf ook geen oplossing.

Vandaag kreeg ik een mailtje van .Mac met de boodschap hoe fantastisch .Mac/Backup wel niet is. Ik dacht de problemen nu voorbij zouden zijn, maar nee hoor.

Prettig weekend alvast!

Apple was (is?) bezig met Backup 3. Een vroege beta is echter teruggetrokken door het development team. Even geduld dus nog...

Als je op het plusje klikt, dan kan je toch elke map backuppen die je wilt? Backup gewoon de map met alle word documenten.

[quote:604a9ddf24="MedahOSX"]Als je op het plusje klikt, dan kan je toch elke map backuppen die je wilt? Backup gewoon de map met alle word documenten.[/quote:604a9ddf24]

Idd, that should do the job. Ik heb laatst mijn belangrijkste zaken via Backup opgeslagen. Toen een clean install gedaan van Tiger en vervolgens alles weer keurig teruggezet. Volgens mij is Backup 2 dus gewoon compatible met Tiger.

De beste tip is gewoon de bestanden zelf selecteren die je wil backuppen, zoals hierboven al beschreven.

Succes :lol:

Nou ik heb ook eens .Mac aangeschaft... En Backup crasht en protesteert, maar backuppen ho maar!!! 10.4.1 op een G5...