Wanneer komt Office for Mac 2008?

Op de homepage van MacOSX.nl staat dat Office for Mac het tweede halfjaar komt, maar er waren ook al reacties dat Windows' manier van plannen wel het einde van 2007 kon komen

Heeft er iemand een idee wanneer Office for Mac 2008 op de markt komt?

Eind 2007, geen poll voor nodig lijkt me.

Nee, beetje overdreven :) Maar, als ik rond juni een iMac wil kopen, onnodig om te wachten? (Ik denk aan een goede 2ehands, dus ingebouwd Leopard heeft ook geen nut, kan ik hem net zo goed in juni kopen in plaats van oktober

[quote:cb1947643c="G-Force"]Eind 2007, geen poll voor nodig lijkt me.[/quote:cb1947643c] Poll kan ik niet meer verwijderen, achja. Wel verwarrend, waarom noemen ze het 2008 als het nog in 2007 uitkomt, zeker omdat het toch het einde van 2007 uitkomt?

Ik gok dat het nog wel even gaat duren.

Daar was ik ook al bang voor :oops:

[quote:4d1fd27b7e="G-Force"]Eind 2007, geen poll voor nodig lijkt me.[/quote:4d1fd27b7e]

Inderdaad, een medewerker van de MacBU van Microsoft schreef gisteren het volgende op Mac Mojo :

[quote:4d1fd27b7e]As previously announced, and as indicated by the lower frequency in blogcasting here, everyone at MacBU is exceedingly busy completing Office 2008, which is on track for release later this year. This work is our primary focus, and is the largest undertaking in our ten year history as an independent team. We are developing the product for versions beyond 2008 with broad investment in native Mac OS X architecture as well as adoption of a new, next generation document format: Office Open XML.

We’ve made great progress, and as previously promised we’re releasing some of this new functionality in a form that you can start using right away: Beta release #1 of the Microsoft Office Open XML File Format Converter for Mac is now available for download.[/quote:4d1fd27b7e]

http://blogs.msdn.com/macmojo/

Zouden Leopard, Office for Mac en de nieuwe iMac met elkaar samengaan? Misschien wordt er nog wat meer over verteldt op de WWDC '07?

[quote:09dd3f49ea="TimN"]Zouden Leopard, Office for Mac en de nieuwe iMac met elkaar samengaan? Misschien wordt er nog wat meer over verteldt op de WWDC '07?[/quote:09dd3f49ea]

Waarom zouden die niet samengaan?

Zeg als ik dat bericht op de voorpagina goed lees klopt het dan dat als iemand met Vista een wordfile van mij krijgt die dat plots niet meer lezen kan?

[quote:a9185aa2cf="AppleJelle"][quote:a9185aa2cf="TimN"]Zouden Leopard, Office for Mac en de nieuwe iMac met elkaar samengaan? Misschien wordt er nog wat meer over verteldt op de WWDC '07?[/quote:a9185aa2cf]

Waarom zouden die niet samengaan?[/quote:a9185aa2cf]

Goede vraag :? Het zou best wel kunnen

[quote:68e6e25df5="MoNdO GeNeRaToR"]Zeg als ik dat bericht op de voorpagina goed lees klopt het dan dat als iemand met Vista een wordfile van mij krijgt die dat plots niet meer lezen kan?[/quote:68e6e25df5]

Nee dat klopt niet. Als diegene met de nieuwere iets opslaat in dat nieuwe formaat kan jij 't niet meer openen. Sla jij iets op, dan kan hij het altijd openen. Slaat hij het op in een gewoon *.doc bestand dan kan jij het ook openen. Volgens mij is als default bij hen ingesteld .docx en als hij de default instellingen gebruikt zul jij dus de converter moeten gebruiken.

[quote:02affcb612="TimN"][quote:02affcb612="AppleJelle"][quote:02affcb612="TimN"]Zouden Leopard, Office for Mac en de nieuwe iMac met elkaar samengaan? Misschien wordt er nog wat meer over verteldt op de WWDC '07?[/quote:02affcb612]

Waarom zouden die niet samengaan?[/quote:02affcb612]

Goede vraag :? Het zou best wel kunnen[/quote:02affcb612]

Office 2008 draait gegarandeerd op Leopard en Leopard draait gegarandeerd op nieuwe iMac’s. Geen probleem dus.

Oef! Gelukkig maar. Dan slaan ze het maar als een .doc op!

Ik heb een vermoeden: Zouden ze korting op Office for Mac geven omdat de nieuwe versie van Office for Mac met de WWDC uitkomt?

Gelezen in MacFormat: [quote:6ee5a7da70]"Perhaps the most eagerly awaited announcement, though was [i:6ee5a7da70]Microsoft's Office 2008 for Mac [/i:6ee5a7da70]([url]www.microsoft.com[/url]). Prepresentatives gave attendees a sneak peek of new features such as the Publishing Layout View, which is similar to Apple's [i:6ee5a7da70]Pages[/i:6ee5a7da70], and templates for [i:6ee5a7da70]Excel [/i:6ee5a7da70]spreadsheets. The finished version will be out [u:6ee5a7da70][b:6ee5a7da70]in the second half of this year[/b:6ee5a7da70][/u:6ee5a7da70]."[/quote:6ee5a7da70]

Bron: MacFormat, Issue 179 March 2007

Mvg,