warm powerbook na tiger !!

hallo wordt jullie draagbare ook zoveel warmer met tiger ? en zo ja: evt tips?

integendeel, ik heb een 17" pobo (1,5Ghz) en merk het tegenovergestelde: hij lijkt wel minder warm te worden. Wel vind ik dat de batterij nog sneller leegloopt dan 10.3(9).

m a a r t e n

Ik merk het hier wel (12" 1GHz PB).. het komt zelden voor dat de fan niet aan is. Als ik met Temperature Monitor kijk vind ik vooral de GPU temperatuur erg hoog (zelfs als ik bijna niets doe).

Ik heb zelf ook een 15'' PowerBook G4 1,5 Ghz en ik had ook al het vermoeden dat hij een stuk warmer wordt onder Tiger dan onder Panther. Het gevolg hiervan is ook dat de ventilatoren eerder beginnen te loeien.

Raar maar waar: mijn powerbook 15" lijkt juist koeler en rustiger te werken sinds Tiger, en mijn batterij gaat volgens mij echt een stuk lánger mee! Ik ben er erg blij mee... :)

Heb het even gecheckt met thermoindock: alles blijft bij normaal gebruik keurig onder de 50 graden, en dat is echt iets koeler dan onder Panther. En nog een verbetering in Tiger: mijn airport-ontvangst is sterker en stabieler!

Ik heb het idee dat Tiger alle instellingen van de 'Energiestand' weer op default zet, hadden jullie mischien eerder iets aangepast? zet hem is op 'Langere gebruiksduur batterij' afhankelijk wat je doet dan. Scheelt hier echt enorm. Batterijduur is hier evenlang als normaal, en temperatuur blijft ook normaal. Wel moet ik hem met bijvoorbeeld Propellorhead Reason weer op 'snellere prestaties' zetten, anders gaat Reason stotteren.