Was iLife 3 beter dan iLive 4?

Hallo,

Ik lees nogal wat minpunten die samengaan met iLife 4.
De oude progs werkten beter als ik verschillende posters mag geloven.
Is dat zo? vraag ik mij af. Ik vraag me trouwens nog het een en ander af:
Wat is nou het voordeel van de nieuwe versies t.o.v. de vorige versies?
Is er wel een voordeel?
Apple beweert overigens van wel.
Neem nou iDVD 4: die kan volgens Apple nu 2 uur film van goede kwaliteit branden (wat dat ook mag zijn)
Een dergelijk lange film branden op iDVD 3 geeft mindere kwaliteit omdat er bij meer dan 60 min. wordt terugeschakeld naar een hogere compressie, met onvermijdelijk kwaliteitsverlies.
(Dat zou voor mij een reden zijn om iDVD te willen hebben).
Maar ik zie weinig tot geen enthousiaste verhalen over mooie kwaliteitetn van lange films.
Ik heb al wel een post gelezen van iemand die, wegens problemen, weer teruggaat naar iMovie 3 (ook nogal een probleemgeval).
Van iPhoto lijkt ook niet iedereen enthousiast.
iTunes… mmmmmm niet veel negatiefs geloof ik. Maar is daar is niet veel aan veranderd lijkt mij.
Garageband: mooi, maar traag.

Nu is de prijs van iLife natuurlijk niet hoog, dus ik moet ook niet zeuren, maar waarom iets kopen wat ik al heb, alleen in een vorige versie.
En ik heb helemaal geen zin om ergernissen te krijgen om dingen die niet goed werken.

Of somber ik nu te veel voor me uit?

Groeten,
Dick

iDVD: geen ervaring mee iMovie 4: een stuk beter dan iMovie 3. Meer mogelijkheden, sneller. iPhoto 4: gigantisch sneller dan iPhoto 2, meer mogelijkheden iTunes 4: niet veranderd

Zelf heb ik nog geen problemen gehad met iLife, feit is dat Garageband hoge eisen aan de CPU stelt, dit wanneer je verschillende software instrumenten begint te bewerken. Met iPhoto nog geen problemen tegengekomen, hetzelde met iTunes. IDVD en iMovie gebruik ik niet.

[quote:d53429df73="Dick de Roos"]

Nu is de prijs van iLife natuurlijk niet hoog, dus ik moet ook niet zeuren, maar waarom iets kopen wat ik al heb, alleen in een vorige versie.
En ik heb helemaal geen zin om ergernissen te krijgen om dingen die niet goed werken.

Of somber ik nu te veel voor me uit?

Groeten,
Dick[/quote:d53429df73]

Denk dat je iets te somber bent idd :?

iDVD is alleen maar een vooruitgang t.o.v iDVD3
Ziet er niet alleen goed uit, heeft meer en beter mogelijkheden
alleen al dat je nu 2 uur video op een DVDtje kan zetten met een
goed resultaat is de 49 euro al waard.

Nu 3 dvdtjes gemaakt met iDVD 4 op een G5 DP en is gewoon goed.

Hoop dat je er iets mee kunt

IK KEN ILIVE 4 NOG NIET :P

iLife '04 dan :roll:

Schreeuw niet zo :expressionless:

Dick

De nieuwe IlIfe is een koopje en IDVD levert prachtige films af.

Die 49 euro heb je eigenlijk alleen al over voor Garageband.

Frans

Ik geloof dat ik tamelijk overtuigd begin te raken :)

Dank voor de antwoorden.

[quote:4cf2c04b79="ivanzaancity"]IK KEN ILIVE 4 NOG NIET :P[/quote:4cf2c04b79] Erg flauw ook! :P

Met iDvd en iMovie heb ik ook geen ervaring, maar iPhoto is op mijn iMac 500 echt snel geworden.. De vorige versie kon ik gewoon niet draaien. En nu lijkt het alsof ik op een G4 zit :-) Dat vind ik toch al een heel mooie verbetering. iTunes is inderdaar niet veranderd en Garageband is hier niet te draaien.. Maar op een G5 lijkt het mij een prachtige app.

Jonas

Erg veel positieve berichten zie ik nog niet. De verschillende draadjes geven kortom (qua iDVD) nog geen juichende kritieken. iDVD is vooral traag en je ziet niet wat er gebeurt. Maar 20 uur renderen lijkt mij veel...??? Nu ja, ik zal maar eens zien wat te doen. "Proberen is de beste ervaring" zal het wel worden. Hopelijk komt er gauw een goede update.