Wat als ik in Safari niet kan scrollen....

Momenteel kan ik op sommige internet sites niet scrollen met 2 vingers op de touchpad. Bij windows had ik dat probleem ook soms maar dan kon ik altijd nog scrollen met de scrolbar aan de zijkant van het scherm, bij Safari zie ik geen scrollbar aan de zijkant. Ik heb op google gezocht en hier de zoekfunctie geprobeerd maar kan alleen bij de zoekresultaten van google scrollen de sites met mogelijke antwoorden en ook op deze site kan ik niet scrollen..... Hoe kan ik toch scrollen als met 2 vingers op de touchpad niet lukt?

Als je geen scroll bars hebt, dan is er iets mis met safari of de site zelf misschien. Lijkt me logisch dat je dan ook niet kan scrollen, hetzij met de bar of m.b.v. de trackpad.

geef eens een voorbeeld van een site waar je geen scroll bars ziet?

Als er rechts geen scrollbar is, vindt Safari dat de pagina in het venster past en is er dus niets om te scrollen. Met 2 vingers op trackpad scrollen kan dan dus ook niet.

Als er wel een scrollbar staat, en scrollen met twee vingers niet lukt, is er kans dat je met je muisaanwijzer op een flash-object staat. De scroll-commando’s gaan dan niet naar het safari-venster, maar naar het flash-object (die er meestal niets mee doet). Schuif je muisaanwijzer naar een andere plaats in het venster en probeer het nog eens.

Bijvoorbeeld deze site, momenteel type ik deze reactie, onderaan de pagina zie ik het stukje onderwerp staan met reactie op mijn vraag... Dat stukje kan ik wel scrollen, de rest van de pagina niet terwijl ik niet de gehele pagina zie. Met windows/firefox had ik ook weleens het probleem dat ik niet kon scrollen met de zijkant van de touchpad maar dan lukte het wel met de pijltjes toetsen of de scrolbaar aan de zijkant van het scherm, nu kan ik gewoon niet het gehele scherm lezen.

Ok deze pagina kan ik niet scrollen, zit nu naar mijn laatste reactie te kijken maar ik kan niet terug naar boven scrollen...

Ook niet met de page-up toets? (geen idee waar die zit op een Macbook) En zie je nu wel de scroll bar?

[quote:27f2ce202d="fatboysmart"]Ook niet met de page-up toets? (geen idee waar die zit op een Macbook) En zie je nu wel de scroll bar?[/quote:27f2ce202d]

Heb nu de citeer toets moeten gebruiken om te posten, ik kon niet bij de “Reageer” toets komen omdat deze buiten het scherm viel

Ik zit even te googelen, en kom nu tegen dat dit een 'bekend' probleem is als je de machine ooit gemigreerd hebt vanaf een PPC mac (geen Intel). Is dat bij jou ook het geval?

eeeh ik heb geen idee wat je bedoelt :oops: dus dat zal niet het geval zijn. Ik heb net " Safari opnieuw instellen" aangeklikt, nu kan ik deze pagina wel scrollen. Vreemd ik had soms met mijn windows laptop hetzelfde probleem alleen kon ik dn op andere manieren wel scrollen, het lijkt een soort van verbinding probleem te zijn omdat sommige sites heel slecht laden, ook de sites die nou niet druk bezocht worden laden langzaam....

Vreemd. Met migreren vanaf een PPC bedoel ik dat je 'vroeger' een PPC macje had, en toen je een nieuwe (Intel) Mac kocht je de bestanden hebt overgezet vanaf de oude computer. Ik neem aan dat dit niet het geval is.

Wat je zou kunnen proberen is om een tweede account aan te maken (systeemvoorkeuren -> account -> + toets) en dan kijken of het probleem zich op dat ‘verse’ account ook voordoet.
Mocht het daar wel goed werken dan is het een softwareprobleem in jouw hoofdaccount en kunnen we verder zoeken.

Ik heb dit probleem ook af en toe met safari. Enige manier om te scrollen is dan tekst selecteren en naar beneden/boven slepen.. Maar het lost zich bij mij altijd op door safari te herstarten.

Uiteindelijk heb ik Safari op nieuw instellen gekozen en toen kon ik weer scrollen, heel raar. Ik herken het echter wel uit windows, ik gebruik Firefox en zo nu en dan scrolt hij ook niet via het touchpad maar alleen met de scrollbar of de pijltjes toetsen. Dit ging ook meestal gepaard met langzaam laden van sites dus dacht ik dat het gewoon druk was op het net.

Ik ben er zo een die enkele website heeft gemaakt waarvan de scrol balk niet zichtbaar is. NLSites is er daar één van. Gisteren op een I-pad van een vriend ontdekte ik dat het niet werkt in Safari. Maar in Safari op een Windows PC werkt het wel! Helpt dat iemand op weg naar een oplossing voor zit probleem?

De Scrolbalk zit verscholen achter De websites zijn gemaakt in XHTML met CSS. Precies volgens de W3C regels.
Van de, in CSS gedefinieerde, vlakken waaruit mijn website bestaat is die met scroll optie iets breder gemaakt waardoor de scrollbalk acher het rechter vlak wegvalt.

Maar als de muis op het vlak staat dat kan scrollen, moet je met muis of touchpad gewoon kunnen scrollen.

Ik heb hetzelfde probleem. Het was er nooit, maar nu gebeurt het regelmatig dat je niet meer kunt scrollen in safari. Zowel met twee vingers scrollen als aan de rechterkant de scrollbalk aanklikken werkt niet.

Het is website afhankelijk, want het keert op bepaalde sites vaker terug dan op andere sites. Een herstart van de browser werkt vaak oplossend (en soms ook de site opnieuw laden). Maar inmiddels begint het wel erg irritant te worden.

Dus als iemand een goede oplossing heeft?

Als ik de krant wil lezen op mijn iMac, in Safari, heb ik een scroll probleem. Niet alleen bij de krant te lezen, maar ook met andere programma’s waar de noodzaak is om te scrollen.
Wat gebeurt er ? Als ik in een tekst met de muis wil scrollen, schiet het beeld gewoon door naar de volgende site die in mijn leeslijst aangeduid staat.
Er is ook geen verticale scrolbar waar ik het artikel verder kan doen doorschuiven.
Dit is soms héél vervelend wanneer ik mijn bankgegevens wil raadplegen; want dan zit ik opeens op een andere site.
Hoe kan ik dat oplossen ?

Ga naar Systeemvoorkeuren > Algemeen

Wat staat daar bij ‘‘Toon schuifbalken’’ en bij ‘‘Klikken in de schuifbalk’’?

Volgens mij staan daar wat zaken verkeerd als ik het zo lees.