Wat doe ik fout met VNC?

Ik was zo enthousiast toen ik het berichtje van Elger las over VNC. Het lijkt zo simpel en toch werkt het bij mij niet. Ik probeer een pc laptop met XP en een Imac op het beeldscherm van mijn G4 te krijgen die dus hier dient als client (via een router). Wat ik ook doe, het gaat maar niet. Dus, ik stel maar de meest simpele vraag: het invullen van het IP nummer zou toch moeten werken? Of de 'computer-naam' die je geconfigureerd heb in de desbetreffende computer? Waarom is het VNC van XP zo 'gecompliceerder' als de Mac versie (domme vraag natuurlijk...)? Kan iemand de procedure uitelggen en de 'gaten' in mijn brains vullen?

Dank!

Paul

Ik denk dat je je screennummer bij het connecten fout heb ingevuld, die staat denk nu op "1", zet die maar eens op "0" en probeer het nog eens

That's it! Soms is het leven zo simpel....

Dank je Remier. Dit is echt perfect zo’n connectie. Ander voordeel is natuurlijk dat de 23 inch een veel mooier beeld geeft dan zo’n pc laptopje. Wow! I’m impressed.

Greetz,

Paul :smiley:

Zijn er tips om de 'performance' te verbeteren? Op zich werkt het prima, maar een mens wil altijd beter... Uiteraard is het afhankelijk van het netwerk, maar is de pc zo in te stellen dat het sneller loopt? Bijv. beeldschermconfiguratie ofzo? Kleurdiepte? etc.?

Paul

ja je kunt in de server instellen hoeveel kleuren die stuurt, dat scheelt aanzienlijk.

Dank, het blijft vreemd: ik kan wel de pc met xp 'laden' maar de mac (imac) wil niet op m'n g4 monitor. Ik heb de XP als beeldscherm 0 ingesteld en de Imac als 1. Hij geeft elke keer een 'time out'. Enig idee?