Wat doe je met een kapotte koptelefoon-ingang?

Ik beluister mijn muziek uit Itunes via mijn versterker. Snoertje loopt van koptelefoon-ingang op mijn Imac G5 naar de versterker. Maar nu heb ik sinds kort nog maar geluid uit een box in plaats van twee. Met boxen en versterker blijkt niets mis. Ik heb vervolgens een goed werkende koptelefoon in de ingang geduwd en toen bleek ook: slechts geluid aan een kant. Betekent dat nu dat de ingang van mijn koptelefoon op mijn computer kapot is? En zo ja, wat doe je in zo'n geval? Kan ik het zelf oplossen of moet ik het laten repareren? Want zo is het geen gehoor. Vast bedankt voor de hulp!

Heb je gekeken in de systeemvoorkeuren geluid of de balans goed staat?

on-ge-loof-lijk. Wat een sukkel ben ik en wat een held ben jij. Dat was het inderdaad. Dankdank!

Haha, dan blijft natuurlijk de vraag hoe dat geluid uit balans is geraakt. :)

[quote:c19348150e="langeslagm"]koptelefoon-ingang op mijn Imac G5....[/quote:c19348150e]

Ik denk dat we het hebben over de koptelefoon[b:c19348150e] uitgang[/b:c19348150e]
:slight_smile:

[quote:c19348150e=“wjgmspeedy”]hoe dat geluid uit balans is geraakt[/quote:c19348150e]

Heb zelf het probleem dat de balans vanzelf naar links kruipt (10.4.5)… Schijnt in oudere versie van osx ook al een probleem geweest te zijn…

hier doet hij dat ook nog wel es ja! (powerbook 12" 1.33)

Ja! Want ik zat net inderdaad te denken: hoe kan het gebeurt zijn? Want ik zit echt nooooooit aan die instellingen te prutsen... maf hoor....