Wat doet iphoto nou precies??

Hallo, ik ben net geswitched van pc naar mac, heb net al mijn digitale foto's overgezet. Ik heb daarbij de volgende vragen: -eerst gebruikte ik een viewer als acdsee, op mijn (langzamere) pc verschijnen de foto's meteen snel op het beeldscherm, als ik foto's heb geimporteerd in iphoto duurt het altijd even voor ze scherp op het scherm verschijnen, hoe kan dit? -wat houdt dat importeren in iphoto in??? kopieert ie dan alle bestanden naar een andere folder (zoals itunes) of organiseert ie ze automatisch?

ik hoop dat jullie me hier meer kunnen vertellen!

B: hij organiseerd de foto's. Is gewoon een soort van Itunes voor foto's. hij kopiert ze naar de map afbeeldingen, en dan iPhoto Library ;)

Ja de foto's in de ene map, de Thumbnails in de andere map, de originelen weer in een map met foto's van foto's van een map van de data map waar de niet originele foto's instaan...

Volg je het nog?
Nee? Nou, zo zit iPhoto in elkaar ongeveer…

Zowat het enige programma dat ik gelijk bij installatie van Mac OS X uitvink.
Klere ding en retetraag naar mijn mening…

Er zijn alternatieven die beter werken.
Zelf heb ik genoeg aan GraphicConverter… Browse functie, Slideshow en ontiegelijk veel export en conversie mogelijkheden :slight_smile:

www.lemkesoft.de

Hij copieerd ze naar een andere folder die hij aanmaakt in je map afbeeldingen. Eens ze er allemaal in staan kan je best iphoto eens sluiten en dan het schijfhulpprogramma/ herstel bevoegdheden eens draaien. Kan zijn dat er een aantal bevoegdheden van die map weer op punt moeten gezet worden.

In ieder geval gefeliciteerd met je keuze,en wat voor mac is het geworden?

ps:hier 3333 foto’s in iphoto en werkt redelijk goed vind ik.(imac g3/600mhz/80gb/768mb)

[quote:7484255fa7="maceddy"] Zowat het enige programma dat ik gelijk bij installatie van Mac OS X uitvink. Klere ding en retetraag naar mijn mening.... [/quote:7484255fa7]

dan heb je dus versie 2.0.1 nu is er bij iLife versie 4.0.3 die vele malen sneller is dan 2.0.1

doet iphoto ook niet zoiets als een 'preview enhancement' of zo? je weet wel, waar je foto's lekker onscherp van worden? :sealed:

ik gebruik het in ieder geval niet, is imo erg ondoorzichtig wbt beheren en archiveren… maar ja, dat ben ik dan :wink:

Ik ken ook zo'n iphoto gebruiker die alles in mapjes wil zien staan,en daar op zen syst 9 wil in zitten rommelen,terwijl je al zoveel mogelijkheden hebt binnen iphoto. Als ik een aantal foto's bij elkaar wil hebben dan maak ik een album of een slim album. Hoe iphoto die foto's beheerd intereseerd me geen bal. Als ik er 1 wil om mee te photoshoppen dan sleep ik hem vanuit iphoto op men bureaublad,ik ga hem dus niet gaan zoeken in die mappen structuur.

[quote:3aa27814d4="lsmisch"]Als ik een aantal foto's bij elkaar wil hebben dan maak ik een album of een slim album. Hoe iPhoto die foto's beheerd intereseerd me geen bal. Als ik er 1 wil om mee te photoshoppen dan sleep ik hem vanuit iphoto op men bureaublad, ik ga hem dus niet gaan zoeken in die mappen structuur.[/quote:3aa27814d4]

Dat is ook precies hoe iPhoto gebruikt hoort te worden. Gewoon zijn gang laten gaan, en je niet verdiepen ( lees: bemoeien ) met de indeling van de mappenstructuur.

En je kunt bij de voorkeuren instellen dat bij dubbelklikken gelijk de foto in Photoshop wordt geopend… nog meer tijdswinst.

[quote:aa212a5ea4]lsmisch schreef:

Als ik een aantal foto’s bij elkaar wil hebben dan maak ik een album of een slim album. Hoe iPhoto die foto’s beheerd intereseerd me geen bal. Als ik er 1 wil om mee te photoshoppen dan sleep ik hem vanuit iphoto op men bureaublad, ik ga hem dus niet gaan zoeken in die mappen structuur.

Dat is ook precies hoe iPhoto gebruikt hoort te worden. Gewoon zijn gang laten gaan, en je niet verdiepen ( lees: bemoeien ) met de indeling van de mappenstructuur. [/quote:aa212a5ea4]
Tenzij je OSX een keer vastloopt (Filevault!!!) want dan is het “one hell of a job” om ze terug te krijgen!

Verder werkt iPhoto best aardig, dat trage komt me wel enigszins bekend voor.