wat gaat voor? draadloos of vast?

Vreemde titel misschien. ik zal het toelichten. ik heb een I mac g5 met airport. omdat het stabieler is en veilger heb ik de imac onlangs ook met een draadje aan mijn router gehangen. dat werkt prima. alleen merk ik dat airtunes vanuit de sluimertoestand niet automatisch airtunes kan vinden en pas nadat I tunes opnieuw opgestart is weer actief wordt. daarna is de verbinding wel super stabiel en snel. Dit probleem heb ik niet als ik mijn airport actief heb. dan vind hij airtunes meteen na het sluimeren.

Nu vraag ik me af: stel dat ik zowel de airport aan zet en dus draadloos verbonden ben met mijn router en daarnaast ook nog eens via het draadje, wat gaat dan voor? het snelste (wat mooi zou zijn) of 1 van beiden?

Ik heb al wel gemerkt dat als ik het draadje er in laat zitten maar tevens mijn airport aanzet dat airtunes dan stopt en opnieuw verbinding gaat maken. daaruit leid ik af dat zodra de airport geactiveerd wordt dat dan de vaste verbinding niets meer doet.
wie weet hoe dit werkt?

Ik weet dat op de PC de netwerkkabel voor het draadloze geheel gaat. Weet niet of dat ook voor de Mac zo geld.

[quote:73734e36d2]Nu vraag ik me af: stel dat ik zowel de airport aan zet en dus draadloos verbonden ben met mijn router en daarnaast ook nog eens via het draadje, wat gaat dan voor? het snelste (wat mooi zou zijn) of 1 van beiden?[/quote:73734e36d2]

De volgorde (prioriteit) van verbindingen kun je zelf bepalen, en wel als volgt:

• Ga naar je Systeemvoorkeuren → Netwerk
  • Schakel “Toon:” naar “Configuratie netwerkpoorten” (ofzo)
  • Sleep je favoriete verbinding in het lijstje naar boven
    (- Vink eventueel de niet gebruikte verbindingen uit)
  • Klik op “Pas nu toe”.

bedankt

Als je de iMac bedraad aan de router hebt gekoppeld is het beter om Airport uit te zetten. Je kunt ook muziek naar de Airport Express streamen via de UTP kabel. Mogelijk moet je daarvoor wat in de instellingen van de Airport Express wijzigen. Dat kan via het Airport-hulpprogramma.