wat heb ik nodig voor draadloos internet?

Oiii,

Ik heb weer een vraagje. Mijn vriendin en ik gaan binnenkort samenwonen.
We zijn van plan om draadloos te gaan internetten, zodat we niet allerlei kabels moeten trekken.
Wat heb ik hier allemaal voor nodig? Ik heb al wel dingen gehoord over airport ed. maar me daar nog niet helemaal in verdiept.
Op dit moment hebben we:

• imac G3 500 mhz, 40 GB HD, 384 mb intern geheugen.
  • imac G4 1,25 mhz, 80 GB HD (+20 extern), 512 mb intern geheugen.

Verder zijn ze nog helemaal standaard. Kan iemand een lijstje samenstellen van dingen die we nodig hebben? Ps. We weten nog niet of we aan de kabel of ADSL gaan.

Thnx alvast!

Je hebt in beide machines een airport-kaart nodig en een (of meerdere) airportexpress of -extreme stations.

Erg simpel. Gewoon ethernetmodem (gratis bij je provider als je start of zelf even kopen) waar je je airport express aan hangt. Vervolgens 2 airportkaartjes afgestemd op de mac's en klaar ben je. Koop nog een airport express erbij en hang die aan je stereo en je kunt dan ook je muziek naar je stereo streamen. :P

Ik werk op een iMac G3, met een E-tech wireless modem, en een e-tech ontvanger, ook dat werkt, zonder Airport.

jep, hoeft geen airtport te zijn.

Wireless = Wireless

ikzelf heb een D-Link 624+

Zeer tevree over.

Bovenstaand verhaal klopt. Je hoeft niet blind te varen op Airport. Ik heb zelf een ontvanger in de vorm van een PCI-kaart van Belkin en een modem/router van SMC. Gaat ook prima in een G4 MDD. Let wel op, je kan niet elke ontvanger gebruiken. Kijk anders hier eens: http://wirelessdriver.sourceforge.net/index.html

Frans

hoeft niet altijd van apple te zijn :wink: testen wijzen zelfs uit dat airportexpress niet het beste is... voor hetzelfde geld of minder heb je dezelfde kwaliteit.

oke bedankt weer! Hier kan ik weer op verder! :D