Wat heeft een Mac wat een PC niet kan?

Ik ben geswitched, maar vraag mij eigenlijk af wat je met zo'n Mac meer kan dan met een Windows XPC.

Cool zijn.

Kijk eens op het switchersforum. Zie bijvoorbeeld dit draadje : [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=46167[/url]

een lekker koud biertje tappen!

[size=9:c7f654f9d4]o nee da’s de beertender :P[/size:c7f654f9d4]

een :apple: tab functie :x :x :x :x :x :x :x :x

Oops, slechte vraag :sealed:

[quote:1efdd368ab="Maclord"]een :apple: tab functie :x :x :x :x :x :x :x :x[/quote:1efdd368ab]

eh… die had juist pc voor mac. :wink:

met plezier zonder irritatie op een stabiel en inbreuk arme systeem werken zonder de inmenging van M$ die veel geld vragen voor een decennia oud systeem dat aan alle kanten rammelt en rateld en niks zelf kan maar alleen slecht kopieren en zelfs daar hebben ze jaren voor nodig. Ne dan kan je nog beter met Linux aan de gang stabieler en goedkoper alleen wat minder gebruikers vriendelijk dan MaOSX

- geeb virus software nodig hebben :) - stabiele zijn (excl. Tiger a.t.m.)

Alleen sommige software is niet zo makkelijk te vinden.

[quote:ceade9e745="Mac OS X"]Wat heeft een Mac wat een PC niet kan?[/quote:ceade9e745] iLife. Freeway gelikt design

Cool image. Dat is het ongeveer. Weinig tot geen last van virussen (wel vandaag net 400 Duitse Sobig-mailtjes opgeruimd).

Veel betere colormanagement. (Als je weet hoe het werkt :p)

Betere workflow (als je er eenmaal aan gewend bent)

Beter geheugen management

Beter filesystem

man ik kan zo nog uren doorgaan :slight_smile:

[quote:00c9fd212a="mr.greenish"][quote:00c9fd212a="Maclord"]een :apple: tab functie :x :x :x :x :x :x :x :x[/quote:00c9fd212a]

eh… die had juist pc voor mac. :wink:[/quote:00c9fd212a]

eh… weet je het zeker?

[quote:3de44c1d97="Mac OS X"]Ik ben geswitched, maar vraag mij eigenlijk af wat je met zo'n Mac meer kan dan met een Windows XPC.[/quote:3de44c1d97]

Welke Mac heb je tssn haakjes?

Erg leuk is de mogelijkheid om PDF's overal van te maken. Unicode ondersteuning op de Mac is een STUK beter dan op XP.

Ik gebruik beide platforms naast en door elkaar en sommige dingen zijn op Mac veel handiger dan op PC maar sommige dingen juist andersom. Verder zie ik het vooral als een handige tool en niet als iets om aan te bidden. Wat Mac absoluut heeft wat PC nooit zal hebben is een image. Alles lijkt “cooler” op de Mac.

gewoon een genot om te computeren ipv iedere keer windows opnieuw installeren.

Groet,
Sander.

werken.

Werk ermee en ervaar zelf. Zo niet, veel plezier met je pc.

geen blauwe schermen!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:

[quote:44ca179a5e] werken[/quote:44ca179a5e]

Dat klopt. Ik gebruik MacOS al jaren voor mijn werk (grafisch ontwerper, dus logisch eigenlijk) Maar de belangrijkste programma’s die ik gebruik worden al jaren voor beide platforms gelijkwaardig en volledig uitwisselbaar ontwikkeld, dusdaar zit het verschil niet in. Het verschil zit in het systeem zelf.

De tijd die je moet besteden aan onderhoud van het systeem, bestandsbeheer, bestanden zoeken, virus en spyware-contrôle, problemen oplossen en ‘workarounds’ verzinnen is bij beide systemen aantoonbaar verschillend.
Zo verdien je een eventueel prijsverschil dat qua hardware eventueel nog bestaat als professional binnen een paar maanden gemakkelijk terug.Dus MacOS is economisch een betere keus, maar dan alleen als je met een langere-termijnvisie investeert.

iMovie