Wat is beste GSM voor Powerbook ?

Ik heb wel wat gevonden met de zoek fuctie, maar ik heb toch een vraag. Wat is de beste GSM voor een Powerbook ? (Budget maakt niet uit). Ik wil het volgende er mee kunnen doen:

E-mailen en internetten
Foto’s maken
Mp3 afspelen
GPS

Alvast bedankt.

:finderoud:

GPS of GPRS?

Aangezien Apple met Tiger een hele zooi nieuwe telefoons compatible heeft gemaakt, is het misschien wijs daar even een kijkje te nemen: [url=http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html]klik[/url]. Daar vind je de lijst met telefoons die het allemaal zouden moeten doen met je Powerbook (mits Tiger...)

Ik heb een Siemens S55 (bluetooth, gprs, geen cam enzo), maar ben absoluut niet tevreden over user interface en playmobil-gevoel van apparaat. Voor mij volgende keer geen Siemens, eerder Nokia.

Update: iSync werkt trouwens wel erg goed, iCal/Addressbook syncen via bluetooth gaat perfect. gprs gebruik ik nooit.

Ik heb een PalmOne Treo 650, wat een geweldig apparaat! Syncen met iSync werkt uitstekend... Helaas alleen met kabel en niet met bluetooth. Daarvoor heb je the missing sync nodig http://www.markspace.com/missingsync_palmos.php

Met de Treo kun je alles wat je wilt:

• internetten (browser zit er al op, werkt uitstekend)
  • e-mail (versamailclient, ik maak er nog weinig gebruik van)
  • telefoon (ja, hij belt ook gewoon contacten synct ie uiteraard met adressbook)
  • SMS (sms-jes kun je, als je veel met dezelfde mensen smst als ‘chat’ laten functioneren)
  • agenda (werkt goed en overzichtelijk, en uitstekend met iCal)

Ik ben er erg blij mee!

Aljo

[quote:4309f84d4c="Nitai"]GPS of GPRS?[/quote:4309f84d4c]

Wat is het verschil ?

Heb zelf een N-Gage, zo'n spelletjes circus ding voor in de trein. Via bluetooth zet ik bestandjes van mn powerbook naar de Ngage. Heb er sinds kort zo'n 256 mb kaartje in de ngage gepropt, die gooi ik weer vol via een mm card readertje want dat gaat sneller dan bluetooth.

Syncen lukt helaas niet.

Ondanks dat er op de nieuwe Ngage geen mp3speler meer zit, kan je er wel gewoon een mp3speler opzetten. Heb het er inmiddels ook opstaan, maar gebruik het niet al te veel, het geluid kan je niet vergelijken met het geluid uit je ipod.

Eailen en internetten is geen probleem. Heb de Opera browser erop gezet en kan internetten waar ik wil (GPRS) en ook het emailen via de phone is geen probleem.

[quote:fd4994d658="Macosx"][quote:fd4994d658="Nitai"]GPS of GPRS?[/quote:fd4994d658]

Wat is het verschil ?

:finderoud:[/quote:fd4994d658]

GPS = global positioning system, oftwel via de sateliet wordt verteld waar je je begeeft, net als in de auto met die navigatiesystemen.

Nokia heeft in elk geval een gsm met GPS, je moet dan een extra dingetje erbij kopen en dan maakt die verbining met de satelieten, tot 20 meter nauwkeurig, een maat van me heeft m gekocht en werkt perfect!

GPRS = (ken niet de volledige naam) een protocol om verbinding naar een netwerk of internet te kunnen maken. Als je wil internetten kan je gebruik maken van gprs, dus ik neem aan dat je dit bedoelde…

Sony Ericsson sync erg goed

[quote:f801fb6e23="Macosx"][quote:f801fb6e23="Nitai"]GPS of GPRS?[/quote:f801fb6e23]

Wat is het verschil ?

:finderoud:[/quote:f801fb6e23]

GPS heeft niets met bellen te maken. Dat is een plaatsbepalingssysteem

Ik denk dat er GPRS of UTMS bedoeld wordt. Het verschil is snelheid en prijs

gps is voor navigatie en gprs is een datasysteem om internet en andere content op je telefoon te krijgen.

daan.

GPRS = General Packet Radio Service

[quote:33b68a6da3="krachtboek@mac.com"][quote:33b68a6da3="Macosx"][quote:33b68a6da3="Nitai"]GPS of GPRS?[/quote:33b68a6da3]

Wat is het verschil ?

:finderoud:[/quote:33b68a6da3]

GPS = global positioning system, oftwel via de sateliet wordt verteld waar je je begeeft, net als in de auto met die navigatiesystemen.

Nokia heeft in elk geval een gsm met GPS, je moet dan een extra dingetje erbij kopen en dan maakt die verbining met de satelieten, tot 20 meter nauwkeurig, een maat van me heeft m gekocht en werkt perfect!

GPRS = (ken niet de volledige naam) een protocol om verbinding naar een netwerk of internet te kunnen maken. Als je wil internetten kan je gebruik maken van gprs, dus ik neem aan dat je dit bedoelde…[/quote:33b68a6da3]

Nou allebei lijkt me ook wel wat :wink:

Kijk dan hier [url]http://www.nokia.com/nokia/0,6771,53751,00.html[/url] voor de Nokia met navigatiemodule (GPS)

Deze nokia heeft dan weer geen bluetooth helaas…

Ik heb de SE k700i; mp3, mpeg, radio, foto's, internetten, wap, bluetooth, ziet er goed uit en werkt super met de Mac..... ....o ja, je kan er ook mee bellen.

Ik zoek ook een toestel voor bij m'n powerbook.

Alleen dan wil ik kunnen SMSen en bellen. Ik heb de 8910 op het oog, die past mooi bij mn powerbook :smiley:

Bedankt voor alle tips zover 8)

Ik ben ook al een tijd opzoek naar een phone die goed werkt bij mn powerbook. Eis is wel dat er UMTS en bluetooth opzit, en dan word het erg moeilijk. Hoewel ik nu best tevreden ben met mn SE T630 vind ik gprs echt veels te traag, vandaar UMTS (kep aan EDGE zitten denken, maar dat blijkt toch een stuk langzamer dan dat ze beloven, en dan ben je telfort afhankelijk) Op dit moment zit ik te denken aan de Nokia 6680, mooiste UMTS phone die ik op dit moment zie, en zou goed moeten werken met de Mac. Maar toen zag ik de introductie van de Nokia N Series, de N70 en N91. Die N91 ziet er supercool uit en kan werkelijk alles, 2MP camera, UMTS,EDGE,GPRS, Bluetooth,Wifi en een 4GB Harddisk. (zucht), hij is nog niet uit, en kep nog 3 maanden opzegtermijn bij kpn. Ik zie dus nog wel.

Voor mij was het ook een absolute must dat mijn nieuwe mobiele telefoon lekker compatible met m'n Macs zou zijn. Ik ben altijd een Nokia-aanhanger geweest maar qua nieuwe telefoons was er een paar maanden terug nauwelijks een model van Nokia te koop die mij aansprak. Ik ben na jaren trouw te zijn geweest aan Nokia overgestapt op Sony Ericsson. Wel even aan die gasten bij BelCompany gevraagd of dat ding uberhaupt lult met m'n Macs en zowaar wist die gast achter de toonbank me te vertellen dat dat probleemloos het geval is.

Op goed geluk dan maar, kocht ik de Sony Ericsson P910i en heb er nu al een aantal maanden onwijs veel plezier van. Ja. Ook qua compatibiliteit met m’n Macs. Gaat ongehoord goed.

[img:ffd0de9720]http://www.e-katalog.ru/jpg_zoom1/31978.jpg[/img:ffd0de9720]

geil ding is dat.