Wat is dat icoontje op de 6 toets op een iBook en powerbook?

Ik snap alle icoontjes op een iBook wel behalve dat ding in de rechteronderhoek van de 6 toets.

Het is een rechthoekje met een kruis erdoor. Wat is dat?

numlock ?

numlock is F6... plus dat is geen icoon maar 'num vergr'. num lock in het nederlands, gok ik.

ff hard gegoogled - het is 'clear'. Werkt bijvoorbeeld in appleworks spreadsheets: cleart de huidige cell. Vage feature.

Delete, als in 'de andere kant op als backspace': het karakter precies achter je cursor weghalen dus.

geen idee eigenlijk, maar ik heb er ook een die ik niet snap. Op de PB 12" tenminste, wat is de toets rechts van de rechter command toets? Lijkt op een ^ met een - erop. Valt me opeens op dat dat symbool ook onder de enter toets staat op mijn gewone toetsenbord en op de enter van de PB...

ach… dome vragen betaan niet… toch?

iMe, Dat is een 'enter'-toets. Wat jij [b:c0b07c97dd]enter[/b:c0b07c97dd] noemt is een [b:c0b07c97dd]hard return[/b:c0b07c97dd] (nieuwe regel). Sorry dat ik de Nederlands termen even niet meer weet.

Die enter van iMe maakt onder classic in Claris Works (jaja) altijd een nieuwe pagina (daar is het de enter van het numerieke gedeelte). Helaas niet in Word onder OSX.

Die andere toets doet in de textarea van Safari (waar ik dit bericht nu in typ) helemaal niets. Ook niet in combinatie met alt, ctrl of appeltje. Blijkbaar een soort delete die her en der werkt.

Jochem

In InDesign is deze return erg handig als je veel verbonden tekstvlakken hebt. Als je een nieuw hoofdstuk in een nieuw tekstvak wil laten beginnen kan je de [b:d9b02782ca]^ met de -[/b:d9b02782ca] erop toets gebruiken. Dan begint de nieuwe regel in een nieuw tekstvak.

Bij mijn Pbook is de F6 de ‘num vergr’ toets.

Doei!

Bedoelt hij niet dit ^ teken dat boven de cijfertoets 6 zit? Zo ja dan zou ik eigenlijk ook wel willen weten wat dat is.

[quote:bbef3d35da="rzwitserloot"]Ik snap alle icoontjes op een iBook wel behalve dat ding in de rechteronderhoek van de 6 toets.

Het is een rechthoekje met een kruis erdoor. Wat is dat?[/quote:bbef3d35da]
bij een pro toetsenbord zit hij ook boven het numerieke eiland waar bij een PC toetsenbord de numlock zit.
Hij werkt echter op een apple niet als numlock, op een pc wel.

Weet niet dat zijn hoofdfunctie is maar die is en wis-toets als je de numerieke toetsen inschakelt. Werkt bijvoorbeeld zo als je de rekenmachine gebruikt.