wat is de beste PDA voor gebruik icm mac osx

Heb al een tijdje een XDA van O2 en daar ben ik er happy mee. Alleen momenteel is hij aan het overlijden.. dwz alles valt eraf omdat hij zo oud is (3 jaar)

Nu zoek ik een nieuw vriendje.

Eisen: syncen met de mac, zodat adressen en calender werken en syncen.

Moet een pda zijn. Ik werk al met pocketmac en eigenlijk wil ik hier vanaf…

Volgens mij is er momenteel een optie en dat is de treo van palm of is er nog een andere PDA die goed kan syncen?

Eric

http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html

succes

OK... maar hier staat ook maar een PDA bij volgens mij en dat is de Palm,....

Of heeft iemand ervaring met de Palm

Eric

Ik zou toch kijken aan welke eisen de pda verder moet voldoen dan alleen de samenwerking met je mac; bijvoorbeeld op palmclub.nl of pocketinfo.nl.

Overigens, bij mij werken Treo 650 en iBook prima samen.

Voor Pocketpc’s heb je ook nog de Missing Sync nodig.

Ik heb een palm Tungsten T3 en dat synct als een tierelier. Het installeren is een beetje een omweg, met palm desktop erbij, maar dat kost je maar eenmalig 5 minuten.

Palm gaat geweldig met de mac!

Ik heb al tijden de palm m505 en die werkt ook prima met mijn iBook. Heb sinds kort het programma missing sync om de boel te syncen en dat werkt erg mooi. Beter dan iSync.

Kun je met die palm ook bellen en heeft iemand ook ervaring met een Treo 650?

Eric

Ja, ik heb ervaring met een Treo 650. Maar zoals ik al in mijn eerdere bericht schreef; dan kun je beter op sites als palmclub en pocketinfo kijken

Ik gebruik een Palm Zire 31, geen probleem met Apple.

Sinds enkele dagen heb ik een Palm TX pda en deze werkt perfect samen met m'n Mac. In mijn la ligt nog een Loox 720 pocketpc.....een prima apparaat...niets mis mee...behalve syncen met een Mac. De beschikbare software voor het pocket pc platform (pocketmac of missingsync) werkt in lang niet alle gevallen goed en het installeren van software is gewoon problematisch.

De beste PDA als het gaat om syncen met een Mac is een PDA met het Palm OS, maar net wat Mgmheck zegt…kijk eerst wat je met die PDA wilt.

Ik wil met het apparaat kunnen bellen, exel bestanden bekijken en open, ical en adressenboek kunnen syncen.

Eigenlijk alles…

Dan lijkt de Palm Treo 650 wel geschikt. Is wel zeer duur.

[quote:0a6b52db6b="Ce"]De beschikbare software voor het pocket pc platform (pocketmac of missingsync) werkt in lang niet alle gevallen goed en het installeren van software is gewoon problematisch.[/quote:0a6b52db6b]

Als je Palm Desktop (incl. conduits) niet goed deïnstalleerd gaat een ander sync-programma nooit goed werken.

Verder heeft bijvoorbeeld missing sync veel meer opties en daar door kan er natuurlijk ook meer fout gaan…

De dingen die genoemd worden kunnen inderdaad allemaal met de Treo 650. De prijs valt overigens best mee. Tweedehands worden ze inmiddels aangeboden en icm een abonnement is de Treo nog aantrekkelijker.

[quote:6c1a18a959="rvanloosen"][quote:6c1a18a959="Ce"]De beschikbare software voor het pocket pc platform (pocketmac of missingsync) werkt in lang niet alle gevallen goed en het installeren van software is gewoon problematisch.[/quote:6c1a18a959]

Als je Palm Desktop (incl. conduits) niet goed deïnstalleerd gaat een ander sync-programma nooit goed werken.

Verder heeft bijvoorbeeld missing sync veel meer opties en daar door kan er natuurlijk ook meer fout gaan…[/quote:6c1a18a959]

Ik heb de Palm pas gekocht NA de pocketpc. Er stond dus geen enkele Palm software op de computer toen ik zowel de missing sync uitprobeerde. Pocketmac heb ik pas geinstalleerd na een volledige herinstallatie van OS 10.4.4. in beide gevallen kon de kwaliteit van beide programma’s niet anders gekwalificeerd worden (door mij althans…) als BAGGER.
Vastlopers, dubbele entries, half geinstalleerde programma’s, currupte databases en ga zo maar door…alles is wel een keertje aan de orde geweest. Uiteindelijk heb ik alleen software gebruikt wat ook in een CAB variant voorhanden was (kon je direct op de pocketpc installeren) en heb ik backups gemaakt op een SD kaartje.

Als jarenlange (behoorlijk ervaren) PDA gebruiker was dit mijn allerslechtste ervaring met synchronisatie software. Het synchroniseren (maar ook het installeren van software) van mij TX verloopt tot nu toe ronduit probleemloos.

[quote:5da413ce6b="onfire"]Ik wil met het apparaat kunnen bellen, exel bestanden bekijken en open, ical en adressenboek kunnen syncen.

Eigenlijk alles…[/quote:5da413ce6b]
das dan een smart phone en geen pda meer :smiley:
ik gebruik nu een tijdje de se910i en het bellen en beheren via isync gaat goed(soms moet ik de blauwtand op de telefoon herstarten) en via de blauwtand verbinding kan ik ook bestanden overzetten.

Ik heb een Acer pocketpc en gebruik Missing Sync om te syncen. Bevalt me persoonlijk een stuk beter dan de iSync/Palm desktop/Palm combo.

Heeft iemand ervaring met dit apparaat en dan vooral op het gebied van ical en adressenboek...

Eric

Weet iemand of PocketMac en MissingSync elkaar in de weg lopen? Ik heb hier veel gedoe met beide apps op een Powerbook in combi met een Acer N35.