Goedendag allemaal,
Ik ben kort geleden aangenomen bij een berdijf met als doel daar de grafische afdeling op te gaan zetten. Nu is mij de vraag gesteld of ik me eens wou gaan verdiepen in de mogelijke aanschaf van hardware en software. Ik moet een stuk of twee a drie mogelijke combinaties op papier zetten.
Nu wil ik aan jullie vragen of jullie “kenners” met mij mee konden denken"
[b:19d623f31e]Het bedrijf is heden in het bezit van een 20inch iMac 1.6 met 1gig RAM en CS1. Wat is nu verstandig? Ik noteer de mogelijkheden en de voor- en nadelen en vragen![/b:19d623f31e]
[b:19d623f31e]- Een MacBook PRO met de nodige RAM[/b:19d623f31e]
Handig van de Macbook PRO is dat deze mobiel is wat handig is voor presentaties en thuiswerk, maar hoe zit het met de grafische paketten op deze Intel? Zal dit naar behoren meedraaien qua snelheid? En kan ik het scherm van de iMac gebruiken als extern scherm voor de Macbook PRO?
[b:19d623f31e]- Een Dual 2.3G PowerMac G5 + Scherm[/b:19d623f31e]
Niet portable maar wel een stabiele en snelle workstation voor de grafische processen.
[b:19d623f31e]- De nieuwe Intel iMac 20inch met de nodige RAM[/b:19d623f31e]
Eveneens hoe zit het met de grafische paketten op deze Intel? Zal dit naar behoren meedraaien qua snelheid? En kan ik het scherm van de iMac gebruiken als extern scherm voor de Macbook PRO?
[b:19d623f31e]Software[/b:19d623f31e]
Is het nodig om CS2 aan te schaffen als CS1 al in huis is?
Ik zie graag jullie meningen en opmerkingen tegemoet en sta open voor alle mogelijke suggesties en alle denkbare combinaties!
Thanks,
Chow