Wat is de ergste straf die jij hebt meegemaakt?

Hee. Hier een topic, voor jongeren, die wel eens straf krijgen van hun ouders, omdat ze bijvoorbeeld geen huiswerk hebben gemaakt, of ze te laat thuis zijn gekomen. Vertel hier wat je straf was, en waarom je dat als straf kreeg.

Bijvoorbeeld de mijne:

Ik heb de hele vakantie niet veel gedaan, laat naar bed, lang uitslapen, kamer heel lang een troep geweest en engels leren niet zo erg veel.
Daarom zei mijn moeder dat ik maar eens een misschien wel een week lang mijn Mac mini, mijn telefoon, mijn iPod touch, mijn iPod nano en mijn Nintendo DS Lite moest inleveren.

Wat is jou verhaal?

Eruit gestuurd o.i.d.? :P

Ik ben altijd heel braaf, al heb ik weleens s’ nachts gefietst midden op een normaliter drukke B-weg bij een grote kruising, hiervoor heb ik spectaculair achtervolgd door de politie compleet met slippen voor mijn fiets (en die van een vriend die mee deed) en wat geluid, ohja dat was natuurlijk extreem onverstandig maar het scheelde verschikkelijk veel fietswerk en als je dan net het een en ander gedronken heb, nogmaals heel erg dom, gelukkig stonden de agenten erg verbaasd en heb ik me er met een goed verhaal uit kunnen lullen. Daar ben ik ze erg dankbaar voor want ik geloof niet dat de rechter fietsen op een 4 baans B-weg waar zeker s’ nachts de snelheden erg oplopen waardeert.

Vorig jaar een jongen gepest in de klas, met als gevolg paar dagen geschorst. En thuis kwam daarbij: Geen Mac, en geen internet :roll: .

[quote:d898c19fc2="R1039"]Eruit gestuurd o.i.d.? :P

Ik ben altijd heel braaf, al heb ik weleens s’ nachts gefietst midden op een normaliter drukke B-weg bij een grote kruising, hiervoor heb ik spectaculair achtervolgd door de politie compleet met slippen voor mijn fiets (en die van een vriend die mee deed) en wat geluid, ohja dat was natuurlijk extreem onverstandig maar het scheelde verschikkelijk veel fietswerk en als je dan net het een en ander gedronken heb, nogmaals heel erg dom, gelukkig stonden de agenten erg verbaasd en heb ik me er met een goed verhaal uit kunnen lullen. Daar ben ik ze erg dankbaar voor want ik geloof niet dat de rechter fietsen op een 4 baans B-weg waar zeker s’ nachts de snelheden erg oplopen waardeert.[/quote:d898c19fc2]

Dus? hoe is het thuis afgelopen? :smiley:

Best grappig dat dit topic nu open gaat, want ik heb net een enorme straf moeten doorstaan:

In onze school geldt; per 3 opmerkingen vooraan in je agenda een strafstudie. Ik had inmiddels 6 notities in mijn agenda, vandaag was mijn tweede strafstudie dus gepland. Zo’n strafstudie houd in; van 12u05 tot 16u00 het schoolreglement overschrijven in volledige stilte, zonder enige pauze. Na 4 uur schrijven, merk je wel dat je fout was. Teveel opmerkingen van leerkrachten over storend gedrag dringen ineens goed tot je door. En na zo’n strafstudie ben je ook helemaal leeg en moe…

Dit was wel geen straf van mijn ouders. De zwaarste straf die ik ooit van mijn ouders kreeg was twee dagen geen computer, en dan is er nog altijd een iPod touch en een draadloos netwerk. :wink:

Misschien geen erge straf, maar wel een originele (uitgevoerd op een klasgenoot die zat te klooien bij Frans):

‘We hebben binnenkort een excursie naar Brussel met de secties Frans en Economie, kan jij even die en die instantie bellen voor zus en zo? Owja, ze spreken er alleen maar Frans. Succes!’

Wow, Als je 3 opmerkingen maakt in de les, moet je van 12 tot 16 nonstop overschrijven? :S Heb je dan geen les? En trouwens, als zo'n regel bij ons ook was, had ik nou al honderdduizend notities :P

[quote:2a53b7237a="fctje"][quote:2a53b7237a="R1039"]Eruit gestuurd o.i.d.? :P

Ik ben altijd heel braaf, al heb ik weleens s’ nachts gefietst midden op een normaliter drukke B-weg bij een grote kruising, hiervoor heb ik spectaculair achtervolgd door de politie compleet met slippen voor mijn fiets (en die van een vriend die mee deed) en wat geluid, ohja dat was natuurlijk extreem onverstandig maar het scheelde verschikkelijk veel fietswerk en als je dan net het een en ander gedronken heb, nogmaals heel erg dom, gelukkig stonden de agenten erg verbaasd en heb ik me er met een goed verhaal uit kunnen lullen. Daar ben ik ze erg dankbaar voor want ik geloof niet dat de rechter fietsen op een 4 baans B-weg waar zeker s’ nachts de snelheden erg oplopen waardeert.[/quote:2a53b7237a]

Dus? hoe is het thuis afgelopen? :D[/quote:2a53b7237a]

Denk je dat ik dat vertel? :x

[quote:2b92b9ae66="R1039"][quote:2b92b9ae66="fctje"][quote:2b92b9ae66="R1039"]Eruit gestuurd o.i.d.? :P

Ik ben altijd heel braaf, al heb ik weleens s’ nachts gefietst midden op een normaliter drukke B-weg bij een grote kruising, hiervoor heb ik spectaculair achtervolgd door de politie compleet met slippen voor mijn fiets (en die van een vriend die mee deed) en wat geluid, ohja dat was natuurlijk extreem onverstandig maar het scheelde verschikkelijk veel fietswerk en als je dan net het een en ander gedronken heb, nogmaals heel erg dom, gelukkig stonden de agenten erg verbaasd en heb ik me er met een goed verhaal uit kunnen lullen. Daar ben ik ze erg dankbaar voor want ik geloof niet dat de rechter fietsen op een 4 baans B-weg waar zeker s’ nachts de snelheden erg oplopen waardeert.[/quote:2b92b9ae66]

Dus? hoe is het thuis afgelopen? :D[/quote:2b92b9ae66]

Denk je dat ik dat vertel? :x[/quote:2b92b9ae66]
Misschien wel dat je het gaat vertellen, :slight_smile:

[quote:de714676b6="macgac312"][quote:de714676b6="R1039"][quote:de714676b6="fctje"][quote:de714676b6="R1039"]Eruit gestuurd o.i.d.? :P

Ik ben altijd heel braaf, al heb ik weleens s’ nachts gefietst midden op een normaliter drukke B-weg bij een grote kruising, hiervoor heb ik spectaculair achtervolgd door de politie compleet met slippen voor mijn fiets (en die van een vriend die mee deed) en wat geluid, ohja dat was natuurlijk extreem onverstandig maar het scheelde verschikkelijk veel fietswerk en als je dan net het een en ander gedronken heb, nogmaals heel erg dom, gelukkig stonden de agenten erg verbaasd en heb ik me er met een goed verhaal uit kunnen lullen. Daar ben ik ze erg dankbaar voor want ik geloof niet dat de rechter fietsen op een 4 baans B-weg waar zeker s’ nachts de snelheden erg oplopen waardeert.[/quote:de714676b6]

Dus? hoe is het thuis afgelopen? :D[/quote:de714676b6]

Denk je dat ik dat vertel? :x[/quote:de714676b6]
Misschien wel dat je het gaat vertellen, :)[/quote:de714676b6]

Ik bedoel dat ik dat dus echt niet aan me ouders ga vertellen :x

Daar heb je gelijk in, maar wel jammer, nu heb ik niets leuks om te lezen :wink:

[quote:d6dbbfbe96="macgac312"]Wow, Als je 3 opmerkingen maakt in de les, moet je van 12 tot 16 nonstop overschrijven? :S Heb je dan geen les? En trouwens, als zo'n regel bij ons ook was, had ik nou al honderdduizend notities :P[/quote:d6dbbfbe96] Haha nee, je begrijpt het verkeerd.

Als je iets fout doet, mis zegt, verkeerd gedrag, … krijg je een mondelinge opmerking of een notitie aan de ouders. Als het echt ‘erg’ is krijg je een notitie vooraan in de agenda, vooraan is een plek voor ‘speciale gelegenheden’. :stuck_out_tongue: Als je er daar 3 verzameld zit je dik in de shit want dan heb je dus straf studie. Ik had er dus 6, vorig jaar 7. Ik ben een soort recordhouder van de klas.
Maar van 12 tot 16 is natuurlijk op woensdag nammidag. :wink:

[quote:e4d6e2ed4d="Grasmaaier12"]Vorig jaar een jongen gepest in de klas, met als gevolg paar dagen geschorst. En thuis kwam daarbij: Geen Mac, en geen internet :roll: .[/quote:e4d6e2ed4d]

En zo hoort dat.

Phoeh! op mijn middelbare school kreeg ik in het eerste jaar 30 gele kaarten, 2de jaar 50 gele kaarten 3 jaar 30 gele kaarten en 4de jaar 4...

ben in totaal 1 keer geschorst telkens omdat ik me er altijd wel kon uitlullen maar dat ging ook nergens over… altijd bij dezelfde leraar (wiskunde)

Verder heb ik wel vaak het plein moeten schoonmaken en 1 keer heel het schoolgebouw (doordat elke klas zo aan het tekenen was op tafels moest elke klas een lokaal schoonmaken dus wij deden een aantal tafels op een rij met schoonmaak middel en we deden alsof we ruzie kregen dus een maat van mij duwt mij (met meewerkende kracht) over die tafels en ik buikslide helemaal naar de overkant) dat resulteerde dus door een heel gebouw schoon te maken, en wat hadden we gelachen alle prullebakken vullen met water, schoolborden volgekalkt met boobies en dergelijk… volgende dat kregen we er niks van te horen :stuck_out_tongue:

verder ben ik wel braaf.

[quote:5d2c6e4fee="BloomPod"][quote:5d2c6e4fee="macgac312"]Wow, Als je 3 opmerkingen maakt in de les, moet je van 12 tot 16 nonstop overschrijven? :S Heb je dan geen les? En trouwens, als zo'n regel bij ons ook was, had ik nou al honderdduizend notities :P[/quote:5d2c6e4fee] Haha nee, je begrijpt het verkeerd.

Als je iets fout doet, mis zegt, verkeerd gedrag, … krijg je een mondelinge opmerking of een notitie aan de ouders. Als het echt ‘erg’ is krijg je een notitie vooraan in de agenda, vooraan is een plek voor ‘speciale gelegenheden’. :stuck_out_tongue: Als je er daar 3 verzameld zit je dik in de shit want dan heb je dus straf studie. Ik had er dus 6, vorig jaar 7. Ik ben een soort recordhouder van de klas.
Maar van 12 tot 16 is natuurlijk op woensdag nammidag. ;)[/quote:5d2c6e4fee]

Je kan natuurlijk ook meerdere agenda’s hebben…

[quote:fee4947340="Wouzje"]Phoeh! op mijn middelbare school kreeg ik in het eerste jaar 30 gele kaarten, 2de jaar 50 gele kaarten 3 jaar 30 gele kaarten en 4de jaar 4...[/quote:fee4947340]

Je zat op een sportschool?

Ik ben geschorst omdat ik een lolly at in de klas, en ze had twee keer gezegd dat dat niet mocht -_-'

School: eruit gestuurd, 2 jaar terug :') Thuis: modem afpakken, zodat ik niet kan internetten. Voor de rest niet echt, wel kinderachtige dingen als geen zakgeld ofzo... :roll: :baby:

Een keer geschort (totaal onterecht…ja…echt onterecht…) afgelopen jaar. Op de basisschool andersom, opstekop, achterstevoren de kaart van India opschrijven uit de atlas…:x En dan een hele vrijdagmiddag :x

haha hoe verzinnen ze dat.. andersom alles op zijn kop opschrijven :x

Wat ik vroeger deed als ik weer eens een woordenlijstje moest overschrijven, dan schreef ik gewoon alles schuin en scheef door elkaar… dan heb je na 50 woorden je klad al vol:P