Wat is een geschikte Printer

Ik gebruik op dit moment een Epson photo 750 Prima printer maar mag wel iets nieuws hebben, foto's printen is bij mij wel een pre'. wat is jullie ervaring?

Epson Stylus C82, lawaaierig maar print goed in kleur en in zwartwit. Bovendien kun je de kleuren apart kopen.

Bewerking 13 okt 2003:
Deze printer werkt nu niet meer zo goed, zie hier:
http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?p=113755&highlight=#113755

Wil je echt heftig foto's printen ga dan voor de epson2100 A3 printer :mrgreen: ook seperate inkt, 7 kleuren. Iets goedkoper maar ook A3 is de 1290 van epson.

en anders de 900 serie van Epson,voor A4

Met alle printers erg goede ervaringen, (en ook verkoop bij ons in de winkel), dus ook getest om test prints te kunnen laten zien.

Bij ons in de bewerkings / vormgeefafdeling van de winkel gebruiken we momenteel de 2100 als vaste printer…
(en Ilford fotopapier!!! vinden wij nog beter dan het orginele epson papier)

zwaai zwaai

• The photographer -

Ik gebruik al een hele poos de epson c60, wordt inmiddels niet meer gemaakt. Maar ik ben erg tevreden over deze printer.

Het verhaal van de consumentenbond een tijdje geleden heeft me ook erg doen verbazen, gelukkig voor epson hebben ze hun woorden toch enigszins teruggenomen.

Uiteraard lijkt een hp designjet mij de beste keuze maar dat zou een beetje overkill zijn als je er alleen maar foto's mee print. Als de printer ook voor proefdrukken gebruikt moet worden is de designjet 10ps zeer geschikt.

Deze ligt rond de 900 euro in de markt (ex.BTW) en print A3 oversized (13x19 inch)

Als je hier meer van wil weten of een proefdrukje wil stuur dan even een PB-tje

Had Epson en was er zeer tevreden over. Heb nu HP en is ook goed maar vooral goedkoop omdat je de inktpatronen zelf kan vullen.

Hartstikke bedankt collega's,

Het aanbod is groot en de keus is nog steeds moeilijk, ivm fotografie ervaring Was voor mij altijd een Epson met Tetenal 264 gr papier altijd mijn eerste keus, zat zelfs al te denken aan een Canon iserie
Ik ben er nog niet uit maar alvast bedankt.