Wat is een goed programma om met een iBook wat mp3s te DJen?

Ik zoek een goed programmatje/software voor de Mac (... het liefst simpel/basic en een demo of shareware versie, zodat ik het eerst kan uitproberen..) om als een soort DJ de mp3s op mijn iBook te mixen (waarbij de mp3s niet naar een andere map worden overgezet of achteraf aangepast zijn ivm een iTunes Library die langdurig is onderhouden met het renamen enz.) ...zonder enige DJ hardware of randapparatuur... behalve de externe speakers natuurlijk.. het zou mooi zijn als er een soort van automatische piloot op zit, zodat je al dat gemix niet handmatig en realtime hoeft te doen.. dus het liefst iets waarbij ik mijn iBook gewoon alleen kan laten en deze al het werk vanzelf doet... alvast bedankt..

PS: met mixen bedoel ik niet alleen nummers in elkaar laten overvloeien… want dan heb ik zo een DJ software niet nodig… iTunes kan dat ook voor me doen… :wink:

[url=http://www.macmusic.org/softs/view.php/lang/EN/id/1236/]Traktor DJ[/url] lijkt me wel het programma dat je zoekt.

[quote:0ec6c27050="Lord_spianoman"][url=http://www.macmusic.org/softs/view.php/lang/EN/id/1236/]Traktor DJ[/url] lijkt me wel het programma dat je zoekt.[/quote:0ec6c27050]

gebruik je het zelf?..
kan je er misschien wat meer over vertellen…? :slight_smile:

MacEddy gebruikt DJ1800 geloof ik, volgens mij was hij daar ook erg over te spreken.

en BayTex Party?... hoe is die? iemand een idee?..

traktor is echt het beste wat je kan kiezen! ik draai hier zelf ook mee en zeker versie 3 is zeer goed! Vooral als je de mogelijkheid en het geld hebt om finalscratch aan te schaffen, hiermee kan je met draaitafels je mp3's bedienen :wink:

mocht je ooit zover geraken. Koop dan serato, is stabieler en wordt geprefereerd door elke scratchdj die ik ken alsook online.

Maar daarbuiten is traktor dj idd een heel makkelijk pakket en ik denk dat zo een mixfunctie daar wel inzit. Ik gebruik het neit, maar vond het wel 1 van de duidelijkste pakketten.

iTunes? :sealed:

[quote:a51036b06c="Xserve"]iTunes?[/quote:a51036b06c] de laatste seconden over laten lopen is nog geen DJ-en...

[quote:6a8b306bf0="unSOUND"][quote:6a8b306bf0="Xserve"]iTunes?[/quote:6a8b306bf0] de laatste seconden over laten lopen is nog geen DJ-en...[/quote:6a8b306bf0]

:wink:

ik wilde de demo van Traktor uitproberen maar die crasht vrijwel onmiddelijk op een iBook G3 700mhz… :oops:

Hoe draaien met je ibook en traktor als je maar 1 audio uitgang hebt ? Je kan zo toch niet horen welk nummer je gaat indraaien ? of doe ik iets verkeerd met de instellingen ?

USB midi interface er op aan sluiten ;)

[quote:312cbb6099="Brimme"]Hoe draaien met je ibook en traktor als je maar 1 audio uitgang hebt ? Je kan zo toch niet horen welk nummer je gaat indraaien ? of doe ik iets verkeerd met de instellingen ?[/quote:312cbb6099]

Ik heb zo’n usb geluidskaart van eMagic gekocht op eBay. Helemaal top.

3 * stereo in / 1 keer stereo out.