Wat is een goede provider?

Na het net afgezocht te hebben naar een aantal goede providers wil ik graag een nieuwe provider kiezen. Vind mijn huidige provider duur, en ondanks deze prijs valt Planet nog vaak uit ook. Of is er storing die mij alleen maar op houdt.

Momenteel zit ik op het ADSL netwerk van KPN met planet internet. Het irritante vind ik is dat ik 55 euro per maand betaal, plus nog mijzelf verplicht om een KPN telefoon-abonnement af te sluiten omdat anders het internet niet werkt. Mijn abo is een Planet Internet Comfort ADSL.

Ik woon in regio zuid-kennemerland en zoek positieve ervaringen van andere providers. Het beste is toch altijd om ervaring uit te wisselen. Kabelalternatieven mag ook, zag SpeedXS/Speedlinq/Chello etc. Maar welke vinden jullie stabiel en hebben jullie goede ervaringen mee qua netwerk, service etc? KPN is toch een beetje monopolie aan het spelen hier…

8) Wij zijn uitstekend tevreden met ADSL comfort van KPN en Planet. Afkloppen??? :innocent: :sealed: Gelukkig hebben wij hier geen last van uitval. Wij werken met 2 computers en zijn altijd online (via een router ook nog afgeschermd). Bezint eer gij begint, want het switchen met ADSL heeft nogal wat voeten in aarde. Eerst moet je de ene opzeggen en dan pas kun je bij een andere provider opnieuw ADSL aanvragen. Dat kost weken voordat je weer op het internet kunt. Zo gaat het tenminste volgens mijn informatie. Succes Marianne

Ik heb xs4all. Prima ervaringen mee, alleen ... ook KPN. Helaas.

Weet je wat ze me laatst ook steeds flikken. mijn tele2 preselect ongevraagd terugzetten.
Dus ik volg dit topic ook met interesse.

Alles om van de KPN af tekomen!

Kijk eens op [url=http://www.speedtest.nl/]Speedtest[/url] voor een overzicht van de providers in jou regio (met snelheid en prijs).

demon, erg goede ervaringen, kundige helpdesk, niets met kpn te maken, alles via demon

Ik heb een 1024/768 abonnement voor 29 euro, geen datalimiet

zat laatst op chello, is wel erg snel tegenwoordig en minder problemen dan een paar jaar geleden

Toch Planet, nu ruim een jaar ADSL, nog geen enkele storing/uitval. Toegegeven niet een van de goedkoopste...

Hier Demon 8 MBIT.

Werkt prima, maar de service van Demon is K.U.T. → (Kwalitatief Uitermate Triest)

We maken nu zo’n 15 maanden gebruik van deze lijn, die nu eigenlijk pas naar wens is.

De volgende problemen deden zich de afgelopen tijd voor:

1. We hebben ZEVEN maanden gewacht op een upgrade van 2 MBIT naar 8 MBIT… :x
  2. We hebben VIER maanden met brakke ping problemen gezeten.
  3. We hebben drie dagen offline gezeten tijdens de upgrade van 2 naar 8 MBIT.
  4. We hebben nu in totaal (naar schatting) 20 uur in de wacht gestaan van het gratis telefoonnummer van Demon.

Op de website van [url=http://www.nu.nl/news.jsp?n=468455&c=50]nu.nl[/url] is daar iets over verschenen, met een link naar [url=http://www.nuria.nl/]Nuria.nl[/url]. Las hier toevallig gisteren over, speedtester is als apart programma te downloaden... Je kunt op de pagina gedetailleerde informatie vinden over welk abonnement voor jou het beste is, afhankelijk van wat je aan surfgedrag hebt en wat je wilt uitgeven.

Heb zelf @home via uni, ben daar tevreden over.

PS: volgens mij is dat programma alleen voor Windows, heb het zelf niet geinstalleerd… maar goed, de informatie op de site is toch bruikbaar voor je.

neem ook een kijkje op

http://www.breedbandwinkel.nl/

daar kan je verschillende abonnementen met elkaar vergelijken…

Met Planet nooit geen problemen. Snel en in twee jaar tijd geen enkele uitval. KPN....... :evil: .......... het is niet anders.

Je kan tegenwoordig ook ADSL-direct via KPN krijgen zonder een telefoon aansluiting en provider.

Sedert wanneer levert Demon 1024/768, bij mijn weten leveren zij 1024/512 voor €39,- per maand voor de huidige abonnees, dit wordt pas per 31 januari as. verlaagt naar €29 (2 maanden na het ingaan van de aanbieding om nieuwe abonnees te trekken). Overigens mijn ervaringen met de helpdesk zijn goed, de medewerkers zijn zeer deskundig en hulpvaardig ook als de klant (ik) zich minder vriendelijk opstelt. Hulde daarvoor.

Hiervoor had ik Multikabel ook een prima ISP, deze werd voor mij echter te duur, omdat zij zich niet tijdig aanpassen aan gewijzigde markt omstandigheden. T.o.v. de huidige aanbiedingen van ADSL aanbieders komt Multikabel er helemaal slecht uit, jammer. Gelukkig voor hen zijn er veel plaatsen waar ADSL niet wordt geleverd. Mede hierdoor worden ze nog niet afgestraft voor hun monopolistische trekjes.

Dit nieuwsbericht is ook wel de moeite om het lezen waard [url]http://www.nu.nl/news.jsp?n=468455&c=50[/url]

Bij XS4ALL is de ondersteuning voor OSX zèèr goed, en uitgebreid. Zowel via de [url=http://www.xs4all.nl/helpdesk/]website[/url], als telefonisch. En XS4ALL straalt ook gewoon no nonsense-mentaliteit uit op haar website. Niet zo'n Yorin- of Veronica-sfeertje zoals bij Planet.

Ik ben even op de Demon-site geweest, maar als ik daar zo even rondkeek: Die leken niet zo’n uitgebreide helpdesk als XS4ALL te hebben voor OSX. Freeler werd meen ik ook zeer goed getesd door de consumentenbond. Maar men zal hierbij wel alleen naar de helpdesk voor Windows gekeken hebben.

Ik moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben over XS4ALL. Heb via hen Basic ADSL vanaf dat het in Haarlem beschikbaar kwam, nooit problemen mee gehad.

XS4ALL doet op de achtergrond z’n werk en je hoort pas iets van ze als er werkelijk iets te melden is.

Ik heb sinds kort een mobiele foon, de landlijn heb ik naar goedkoopst teruggeschroefd.

ik denk dat ik voor Tiscali ADSL Live ga, helpdesk is goedkoop qua bellen, en hun huidige aanbieding is wel ok. dubbele snelheid tot 2006. Heeft iemand al ADSL van tiscali geprobeerd? Planet is duurder ja, maargoed, ik ben nog aan het dubben, gezien, tiscali meer snelheid geeft voor het aantal euri dat ik ervoor betaal. Alleen ik weet niet hoe betrouwbaar tiscali momenteel is.

planet gaf bij mij vorig jaar 3 of 4 x storing. En niet storing van een uurtje, maar echt een complete werkdag. Kijk daar word je niet vrolijk van…

iemand nog informatie over andere providers of die goede ervaringen heeft/slechte mag natuurlijk ook?

Tiscali, Wanadoo, en Versatel kwamen vanavond (dinsdag 17-01) bij Radar (Tros) als slechtste providers uit de bus. Klachten waren vooral: -Helpdesk. Telefonische wachttijden waren veel te lang. Of klachten per email worden soms zelfs niet beantwoord. -Beloofde snelheid word niet waargemaakt. Vooral Wanadoo scoorde hierin het slechtst.

Uit Radar’s enquette kwamen XS4ALL, Planet, en Het Net het best naar voren.

Een paar site’s waar je ook nuttige informatie zult vinden: Tros Radar, Vara Kassa.
En als je even googlet op ‘Provider enquette test klacht’ Dan vind je nog wel wat meer test-site’s. Veel succes ermee. :smiley: :mrgreen:

bedankt. goed dat je het even hebt gemeld. dit wist ik dus niet... :D