Wat is een Powerpoint bestand??

Kan iemand mij vertellen wat een powerpoint bestand is? Kreeg gisteren via eMail een bestandje binnen van een kameraad die ik niet kon openen, m'n iMac gaf aan(geen bluetooth-hardware te vinden om dit programma te gebruiken, moet u een bluetooth-module hebben). :? Heb diegene een mail weerom gestuurd om te vragen wat dat voor een bestandje is. kreeg als antwoord dat het een powerpoint bestand is meer kon hij mij er niet over vertellen vandaar mijn vraag.

PowerPoint is een programma uit Microsoft Office.

Powerpoint is inderdaad een programma uit microsoft office. Met powerpoint kun je presentaties maken , als je office hebt op je mac dan staat die er als het goed is tussen.

Als je bestandje een .pps extentie heeft, dan snapt macje m niet. Als je er .ppt van maakt en dubbelklikt, dan opent ie m netjes in Powerpoint (mits je dat hebt ;-) )

ik dacht dat je powerpoint bestanden ook in Apple works kon openen !

[quote:a588298647="pitch"]ik dacht dat je powerpoint bestanden ook in Apple works kon openen ![/quote:a588298647]

Of met Apple’s Keynote misschien, of wordt dat nog niet standaard meegeleverd bij een nieuwe Apple?

Bedankt voor jullie antwoorden weet nu wat een powerpoint bestand inhoud. Tevens heb ik geprobeerd het met Appleworks te openen is niet gelukt en Apple keynote kon ik niet vinden in mijn bestanden en PPS extensie veranderd in PPT wat tot nu toe nog niet mocht baten :( Misschien doe ik wat verkeerd ?

Powerpoint bestanden zijn perfect te openen in Keynote; helaas wordt Keynote (nog?) niet standaard meegeleverd. T'is wel een heel mooi programma!

[quote:4d280ce286="Picard"]in mijn bestanden en PPS extensie veranderd in PPT wat tot nu toe nog niet mocht baten :( Misschien doe ik wat verkeerd ?[/quote:4d280ce286] Nee, maar dat trucje werkt dus alleen als je Office hebt...

Misschien een mogelijkheid, een 'freetestdrive' installeren. Zie: http://www.microsoft.com/mac/default.aspx?pid=office2004td

Ben op dit moment Office 2004 test drive aan het downloaden dat duurt nog wel even zo te zien Dus het zal mij benieuwen of het lukt :)

Hier kan je een gratis versie van Powerpoint downloaden.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=7c404e8e-5513-46c4-aa4f-058a84a37df1&displaylang=nl

Je kan dan enkel PPT’s bekijken, beter dan niet in elk geval.

Is het mogelijkerwijs een geconverteerde PPT die vanaf een mobieltje of zo verstuurd is? Ik ben niet echt thuis in de materie maar omdat je zei dat je een "bluetooth device" bericht kreeg dacht ik hier aan. Ik weet dat er software bestaat waarmee je met een mobiele telefoon presentaties kunt houden, maar die software zet dan wel het oorspronkelijke powerpoint bestand om in iets anders. Hoe dat dan weer terugleest op je Mac als je zo'n geconverteerde presentatie krijgt weet ik niet, maar daar is vast wel achter te komen.

Picard, aangezien jij niet weet wat een Powerpoint bestand is, ga je er blijkbaar niet 'professioneel' mee om. Dat betekent dat het andere gebruik van .pps (wat je Macje overigens prima snapt, iNick) op/via internet voor jouw van toepassing is. En dat is dus al dan niet flauwe grapjes, onzinnige slideshows, e.d. Dus in dit geval mis je niet veel (niks eigenlijk) als je zo'n .pps niet kunt openen. :evil:

Het is gelukt!!! kon die pps powerpoint bestandje zonder problemen openen met office 2004 test drive geweldig bedankt allemaal, wat geweldig toch zo'n forum :D

Heb ook geprobeerd de gratis versie van powerpoint viewer te downloaden maar kreeg hem niet geopend was alleen geschikt voor Windows.

Nogmaals hartelijk dank voor de steun :smiley:

Er is wel een gratis viewer voor Mac OS 9, die ook in de Classic mode werkt.

[quote:1861e5a4a8="Oppie"]Picard, aangezien jij niet weet wat een Powerpoint bestand is, ga je er blijkbaar niet 'professioneel' mee om. Dat betekent dat het andere gebruik van .pps (wat je Macje overigens prima snapt, iNick) op/via internet voor jouw van toepassing is. En dat is dus al dan niet flauwe grapjes, onzinnige slideshows, e.d. Dus in dit geval mis je niet veel (niks eigenlijk) als je zo'n .pps niet kunt openen. :evil:[/quote:1861e5a4a8]

Bedankt Oppie voor je bezorgdheid, maar ik weet nu wat een powerpoint bestand is en weer wat geleerd dankzij deze forum.
In ieder geval hoef ik nu niet meer tegen mijn kameraden die een windows machine gebruiken te zeggen dat ik geen powerpoint pps op mijn iMac kan openen :slight_smile:
Die PPS die ik ontvangen heb was voor mij belangrijk en interessant :apple:

je kunt toch ook een ppt of pps bestand zonder een powerpoint programma omzetten in een pdf presentatie? Of is dit echt onz*n?

[quote:01f262c691="Picard"]Bedankt Oppie voor je bezorgdheid, maar..etc,etc[/quote:01f262c691] Het was inderdaad wat generaliserend, maar ik heb me indertijd behoorlijk geërgerd aan de .pps bijlagen die ik alsmaar toegestuurd kreeg, en niet kon openen. Iedereen gaat er maar vanuit dat je alles hebt (en op Wintel is dat dan ook zo -illegaal!) om hun rommel te openen. Toen ik dan eindelijk Powerpoint had, bleek het dus allemaal zogenaamde leukigheid te zijn.

Nu heb ik het soms wel nodig voor mijn werk; alhoewel ik denk dat het ook via een PDF slideshow o.i.d. zou kunnen; altijd die volledige overgave aan de rommel van MS…