Wat is er aan de hand met het Internet?

Ik plaats dit bericht maar even hier i.p.v. op de juiste plaats, omdat hier waarschijnlijk in korte tijd de meeste bezoekers komen...

Sinds een uurtje heb ik vreselijk moeite buitenlandse servers te bereiken. Normaal goed bereikbare server (zoals mijn eigen sites, maar ook bijvoorbeeld Gamehouse.com) zijn nauwelijks of helemaal niet te bereiken. Ik dacht in de eerste plaats aan een haperende kabel-verbinding, maar Nederlandse sites (zoals ook MacOSX.nl) lopen gewoon nog steeds als een speer.

Is er iets aan de hand op het WWW ofzo? Iemand anders ook deze problemen op dit moment?

Waarschijnlijk de nasleep van die stroomstoring van de week in Amerika, ik kan ook al de hele week haast geen amerikaanse stock foto servers bereiken

Zelf heb ik het idee dat het "nederlandse" internet momenteel ook niet erg snel is..... Nasleep van de "windwosw-wormen" ????????

Echt "snel" is het in zijn algeheel inderdaad niet, maar ik vind het gewoon zo eigenaardig dat ik gewoon helemaal geen site in de States kan bereiken... Balen, want 4 van mijn eigen domeinen worden daar gehost en ik had me net voorgenomen vanavond eens een grote schoonmaak te gaan houden op mijn sites! :-(

Boehoe!!! Zelfs mijn Avatar komt niet meer door vanaf mijn site! Zullen ook alle afbeeldingen hier op het forum die op mijn upload hoekje staan momenteel waarschijnlijk niet zichtbaar zijn. :cry:

Ik zie je avatar gewoon en je site kan ik ook gewoon bereiken. :?

[quote:b99f74e586="drscsi"]Ik zie je avatar gewoon en je site kan ik ook gewoon bereiken. :?[/quote:b99f74e586]

Shit, dan is het dus toch een lokaal probleem… Zal ik de zooi hier maar weer eens opnieuw gaan opstarten… :frowning:

Nou, de hele zooi opnieuw gestart, maar ik kom nog steeds nergens in de US online. :-( Zelf Apple.com doet het niet! Wat kan er aan de hand zijn?

apple.com en iruben.com werkt bij mij gewoon. Misschien een dns server down bij je provider?

W32.Welchia.Worm, W32.Sobig.F@mm en W32.Blaster.Worm doen nog steeds flink hun werk. Verschillende instanties geven nog steeds zeer sterke veiligheidsrisico's op. Netwerk/internet - belasting schijnt duidelijk pieken te vertonen. Bedrijfsnetwerk van de windoze-slaven hier in 't pand heeft er ook aardig van te lijden.

Ook ik kan Nederlandse sites prima bereiken (behalve Macned.nl) , maar buitenlandse sites nauwelijks! Ook iRubens avatar is voor mij niet te zien vanavond.

Hier ook geen problemen, zie netjes Rubens ava :D

Wie gebruikt net als ik Chello? UPC heeft nl. de DNS servers veranderd n.a.v. het Blaster virus. Zou het daaraan liggen?

Ja hoor. Van de UPC site:

[i:fc9ed3cb73]actuele storingen:

Woensdag 20 augustus 2003
Op dit moment zijn er problemen met de DNS servers. Deze servers zorgen voor het omzetten van domeinnamen naar ip-adressen. Hierdoor is het niet mogelijk om servers op het Internet te bereiken via een domeinnaam, waardoor bijvoorbeeld webpagina’s niet opgevraagd kunnen worden.[/i:fc9ed3cb73]

En

[i:fc9ed3cb73]Woensdag 20 augustus 2003
Door uitval van een verbinding naar de Verenigde Staten, is het mogelijk dat er een slechte verbinding tot geen verbinding gemaakt kan worden met servers uit dit werelddeel.[/i:fc9ed3cb73]

Nou lekker dan :frowning:

[quote:f0d40249d2="walinsky"] Bedrijfsnetwerk van de windoze-slaven hier in 't pand heeft er ook aardig van te lijden.[/quote:f0d40249d2]

Hier ook. Sommigen kregen vandaag meer dan 100 virusmailtjes. Lachen. Nou eigenlijk niet, want ze hebben mij gevraagd om het op te lossen. :?

Heb vandaag ook gewoon in Europa en VS kunnen surfen, dus is iets lokaals of regionaals...

Volgens mij hebben ze de Randstad gewoon voor straf offline gezet. :lol:

[quote:208a6bacea="Eprom"]Door uitval van een verbinding naar de Verenigde Staten, is het mogelijk dat er een slechte verbinding tot geen verbinding gemaakt kan worden met servers uit dit werelddeel.[/quote:208a6bacea]

Ah, dat verklaart een hoop. Ik zit namelijk ook via dat kut UPC online… waar haal jij die info eigenlijk? Ik had ook al gekeken op de UPC site, maar daar was zoals altijd niets anders te zien dan de standaard leugens en valse belofen over geweldig snel Intnernet via hun kreupele kabel…

Gisteren met name dacht ik heel even dat ik het EuroNet*Internet Dikke Stront Pro-abonnement had afgesloten. Vandaag blijkt dat dat niet zo is.

Problemen weer opgelost iRuben? Als het probleem alleen bij de dns servers van je provider zit, kan je ook elke willekeurige andere dns server gebruiken. Er moet ergens een lijst zijn met vrij toegankelijke dns servers, ik ga even zoeken.

[quote:c6e81228b7="Amsterdam"]Gisteren met name dacht ik heel even dat ik het EuroNet*Internet Dikke Stront Pro-abonnement had afgesloten. [/quote:c6e81228b7]

kost dat?

btw: ik krijg al 3 dagen lang gemiddeld iedere 5 minuten een mailtje met een van de drie bovengenoemde virussen (vooral SoBig en Welchia, maar ook Blaster) in mijn Outlook op mijn werk. Daar werk ik immer(s) met Windows…