Wat is er met 2-factor authenticatie gebeurd?

Begin dit jaar (in mei dacht ik) kreeg Nederland ook 2-factor authenticatie voor Apple-id’s. Dit werd al weer snel teruggedraaid. Daarna is het stil gebleven. Enig idee of dit nog komt?

Liever niet, veel te veel gedoe.

Als ik inlog op appleid.apple.com krijg ik gewoon twee staps verificatie hoor…

@NielsDam

Hier niet hoor!!

Het werkt aan geen kanten, die 2-factor authenticatie

En dat kwam je even melden in een topic uit 2013.

:lol:

Grappig, deze post.
Want wat werkt er bij jouw niet, Hammer?

Toevallig(?) vandaag werkt bij mij ook iets niet. Ik beheer een kleine 10 iCloud accounts; sommige met 2-steps, andere met 2-factor aut., maar nergens werkt de SMS code service. Wel de gesproken code via de telefoon, en via vertrouwde apparaten, maar geen SMS service.

Willen jullie het eens proberen of ie het bij jullie doet?

[quote=GoeieDag url=https://www.onemorething.nl/community/topic/wat-is-er-met-2-factor-authenticatie-gebeurd/#post-3083177 time=1501280443]
Toevallig(?) vandaag werkt bij mij ook iets niet. Ik beheer een kleine 10 iCloud accounts; sommige met 2-steps, andere met 2-factor aut., maar nergens werkt de SMS code service. Wel de gesproken code via de telefoon, en via vertrouwde apparaten, maar geen SMS service.

Willen jullie het eens proberen of ie het bij jullie doet?[/quote]
Ik kan het reproduceren met mijn twee-factor Apple ID. De normale verificatiecode komt wel binnen, maar als ik het via SMS wil sturen niet.

Vraag me af of dit een probleem is met Apple of met de provider. Ik zit op T-Mobile, en jij?

Ik heb ook T-Mobile. Maar SMS-en gaat goed, en bv ook de 2-staps van DigiD via SMS werkt prima.
Dus ik het het idee dat er iets behoorlijk fout zit bij Apple in het systeem.
Ondanks dat alle servers en services op groen staan: https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/

[quote=GoeieDag url=https://www.onemorething.nl/community/topic/wat-is-er-met-2-factor-authenticatie-gebeurd/#post-3083181 time=1501284623]
Ik heb ook T-Mobile. Maar SMS-en gaat goed, en bv ook de 2-staps van DigiD via SMS werkt prima.

Ik heb op die pagina werkelijk nog nooit iets niet op groen zien staan. Half Apple kan offline zijn en dan nog staat alles daar op groen…

De 2 stappenverificatie werkt niet op Yosemite. Er is een hoger systeem vereist. Ik heb dat nu ontdekt na googelen.
https://support.apple.com/nl-nl/HT204152
Twee-factor-authenticatie is beschikbaar voor iCloud-gebruikers die ten minste één apparaat met iOS 9 of OS X El Capitan of hoger hebben.
Als u Apple apparaten hebt die kunnen worden bijgewerkt naar iOS 9 of hoger, of OS X El Capitan of hoger, kunt u twee-factor-authenticatie configureren.
Ik gebruik het meest Yosemite.

@Mac Hammer Fan: ik heb het idee dat jij 2-staps-verificatie en 2-factor-authenticatie door elkaar gooit.

Maar misschien slim in één draadje over jouw probleem te blijven posten, anders wordt het zo rommelig: https://www.onemorething.nl/community/topic/macos-sierra-en-twee-factor-authenticatie/

@Q-collective, ik heb die servers toch wel eens op oranje zien staan. Maar misschien heb je gelijk, dat dat pas gebeurt als de hele boel daar ontploft is. :smiley:

En je lijkt ook gelijk te hebben betreffende T-Mobile: één van de telefoons waar we een code kunnen ontvangen per SMS heeft een andere provider, en deze ontvangt de SMS wel.
Dus het lijkt idd een probleem te zijn in de combinatie Apple–SMS–T-Mobile. Zonder te weten waar in die keten het fout gaat…

Nou, die smiley van gisteravond kan weg: hier komt ook geen SMS van Apple binnen bij 2FA. Yep, T-Mobile… :-?

Ik heb ff Apple gebeld, en ze weten ervan. Er is al een onderzoek gaande, volgens eigen zeggen.
Ik bel over een paar dagen terug met dit incidentnummer en krijg dan meer te horen.

Wat laat zien dat het verstandig is om voldoende opties aan te geven in de 2-staps/2-factor aut. om te zorgen dat je er toch altijd binnen kunt komen. Dus bv een aantal telefoons van huisgenoten, en tegenwoordig (in de 2-factor) kun je dus ook je ‘gewone’ huistelefoon opgeven, omdat ie nu de code ook kan doorbellen.

Top GoeieDag, goed om te horen! Meerdere nummers had ik al, huistelefoon wist ik niet. Dank voor de tip (y)