Wat is er mis met mijn site?

Een verzoekje. Ik ben in oktober drie weken op vakantie geweest in de VS en ik heb daarvan een dagboek bijgehouden. Het is de eerste serieuze website die ik ooit gemaakt heb, en ik ben van plan om deze stijl ook te gaan gebruiken voor een meer permanente website. Het dagboek was een soort oefening voor die volgende site.

Kunnen jullie de site eens bekijken en er commentaar op geven? Wat vind je goed, wat kan beter, wat zou je anders hebben gedaan? Ik probeer hier niet mijn (vakantiedagboek)site te promoten, maar ik ben van plan om mijn nieuwe site in een keer goed te maken. En alle tips die ik daarbij kan krijgen zijn welkom.

Het adres: http://homepage.mac.com/whymme/trip

Whymme

Leuk zo'n dagboek.

De opmaak valt dik mee. Hij is goed overzichtelijk.

Waarom echter die schreefletter? Ik vind die eerdere ouwerwets. Een schreefloze letter lijkt mij juist strakker en 8) er.
Je mag naar mijn smaak de tekstblokken best uitvullen. De rechterkant wordt dan rustiger voor het oog.

:wink:

(Persoonlijke smaak van een niet-typograaf.)

Ik had in een paar handleidingen voor webpagina's gelezen dat een schreefletter voor lange stukken tekst beter werkt dan schreefloos. Daarom had ik de hoofdtekst in schreefletters (times) gezet en de links en de kleine stukken tekst rechts in een schreefloos font (arial).

Maar ik heb ondertussen een paar professionele sites bekeken, kranten en zo, en ik zie dat daar de bodytekst ook in een schreefloze letter is uitgevoerd.

Wat is tegenwoordig de heersende opinie? Hebben schreefletters nog een functie in de wereld van het web?

Whymme

Dag mede Maastricht bewoner... haha

Ik las een stukje van je vertrek, en toverde een glimlach op mijn gezicht toen ik las dat je vertrok vanaf Maastricht, en dingen die je niet elke dag in Maastricht ziet… leuk

Vind de opmaak heel erg simpel en daardoor goed te overzien… de schreven vind ik persoonlijk wel mooi, maar uitlijnen zou een probeersel waard zijn.

Het kalender ideetje is ook wel toffie…

anders dan anders weer eens…

misschien ga ik het ook wel gebruiken zoiets… [als het mag] voor mijn 2 jaar naar azie trip…

Mailking, 99% van wat je op het web ziet is gestolen, dus waarom zou jij dit ontwerp niet van mij stelen? Geen problemen mee.

Als ik een volgende keer door Maastricht loop, zal ik eens uitkijken naar iemand met zo’n petje op, een zonnebril op z’n neus en zo een brede glimlach op z’n gezicht <g>

Wim

dat petje ligt ergens in Disney Anaheim, die bril waarschijnlijk op de Gletjer bij Kaproen, of bij de speedski baan in Risoul, maar die glimlach is er nog steeds hoor...

De foto is van 15 jaar geleden…

mk