Wat is het nu van de PC Card opening op mijn PB?

Ik heb een vier maanden oude 15" PB. Er zit aan de linker kant een PC Card/CardBus opening. Leuk, maar ik heb geen flauw idee wat ik er mee moet. Een snelle Google search toont alleen extra wifi kaarten of firewire kaarten die je er in kunt doen, maar er zit al wifi en firewire 400 en 800 op dat ding.

Dus vandaar mijn vraag, wat kan ik nog voor leuks doen met dat gapende gat? Nu lijkt het nogal overbodig…

GPRS kaart... Extra Ethernet poort...

Mogenlijkheden te over.

Adapter voor je CF card is ook handig

Kinkwitch gebruikt dat slot ook om af en toe foto's en filmpjes van de CF card uit de camera over te zetten naar de Mac.

Er is ook een aantal zeer goede geluidskaarten beschikbaar voor dat slot. O.a. van digigram en rme.

[quote:af501d3461="Pier"]Adapter voor je CF card is ook handig[/quote:af501d3461]

Mmm, wisselende ervaringen mee.

Gebruik em voor een goeikope draadloos netwerk kaart…

henk

Kan je er ook draadloos internet mee ontvangen zonder dat je ergens aangesloten bent met het internet. Zoals je via gsm's op internet kan komen?

Ja, dat kan met bijvoorbeeld een UMTS datakaart...

Ik heb er nog eentje liggen… :expressionless:

Als je PowerBook geen Airport kaartje heeft, dan kun je in dat slot een PC kaartje stoppen met WiFi ondersteuning. Of een UMTS kaartje.

Ook dit is Chinees voor mij... :cry:

GSM's kunnen een GPRS of UMTS verbinding met het internet maken. GPRS is ouder en langzamer... UMTS heeft een snelheid van 384 kbs, ongeveer 7 keer zo snel als via de telefoonlijn.

Een Datakaart kan precies hetzelfde doen, het enige wat je nodig hebt is een UMTS abbonement, en een Datakaart. Datakaarten zijn wel prijzig… Ik heb er eentje gekocht voor mijn laptop, maar ik heb mijn laptop vrij onverwacht verkocht, en sindsdien ligt die datakaart hier…

Net als de UMTS kaart van iRuben, ideaal als je midden in een kroeg ff je internet kan delen met een stuk of 4 andere maccers :D

Hoe bedoel je precies?

[quote:ae93700c9f="henkverhaar"][quote:ae93700c9f="Pier"]Adapter voor je CF card is ook handig[/quote:ae93700c9f]

Mmm, wisselende ervaringen mee.

Gebruik em voor een goeikope draadloos netwerk kaart…

henk[/quote:ae93700c9f]nee hoor, helemaal geweldig. en sneller dan je met een kabeltje bereikt. Handig als je veel fotografeert!

[quote:ee49cc2ae7="fistkikker"][quote:ee49cc2ae7="Pier"]Adapter voor je CF card is ook handig[/quote:ee49cc2ae7] ...helemaal geweldig. en sneller dan je met een kabeltje bereikt. Handig als je veel fotografeert![/quote:ee49cc2ae7] Mee eens. Zojuist nog wat foto's gemaakt van de sneeuwwitte tuin en die via een CF card adapter in de PoBo geladen. Beter dan een USB kabeltje.