Wat is het verschil met videobewerking tussen Windows en Mac

wat is nu eigenlijk het verschil met videobewerking tussen Windows en Mac.

Ik heb met mac nog steeds problemen die ik met windows ook had zoals framedrops dat het geluid soms een seconde wegvalt dat een gecaptured bestand soms niet goed werkt dat bij het branden van de DVD een storing optreedt.

Wat is nu het verschil dan.

framedrops ligt aan je computer...snellere pc aanschaffen met meer geheugen & videokaart :)

Framedrops kunnen ook komen door de kwaliteit van de video die je importeert. Heb op mijn g4 met een miromotion kaart ook framedrops, omdat het hele oude videobanden zijn met veel overgangen.

Imac G5 en 1024 MB Ram

Hoeveel Ram dacht je dat ongeveer genoeg was

wat moet ik dan kopen voor een systeem.

Nu heb ik weer dat een stukje geluid uit een scene ontbreekt.
Waarom steeds weer wat anders.
Gisteren viel heel het geluid weg bij een gebrande DVD.
Toen ik een aantal fragmenten uit de volgorde haalde ging het wel goed.

Ik heb juist een mac gekocht om van dit soort problemen af te zijn en nu heb ik ze nog steeds.

Welke apparatuur gebruik je om mee te capturen ? Ook moet je proberen om niet te capturen naar dezelfde schijf als waar je besturingssysteem staat.

@ unSOUND Ik heb maar 1 schijf. en als ik partitie zal maken (weet niet eens of dat wel kan.) dan zal ik waarschijnlijk alles verliezen tenminste dat is met de PC het geval. Mijn Camera is een JVC GR DV3000E Nieuwste updtates van Tiger en alles.

Aangezien ik problemen had met Imovie heb ik ten einde raad maar een versie van Final Cut Pro gedownload om nu eens normaal te kunnen capturen.

Ik capture een miniDV tape die eerder met een windows PC met behulp van Pinacle gedownload is.
Met Imovie kreeg ik allemaal losse stukken die als ik ze aan elkaar zette niet goed aansloten dat gaf een vreselijk effect dat er tussen elke beeldovergang een aparte capture werdt gemaalt die niet op elkaar aansloten.

Dus toen heb ik maar Final Cut Pro gedownload.
Final Cut pro kon dit wel in 1 keer capturen maar toen moest ik van de hele film aparte quick time bestanden maken.

Toen ik het uiteindelijk via Imovie toch in IDVD had viel bij hoofdstuk 6 het geluid weg op de gebrande DVD.
Toen heb ik een paar scenesn op andere volgorde gezet toen was het goed maar staan die natuurlijk niet op de juiste volgorde.

Vervolgens bleek dat scene 1 haperig liep.
Dus die heb ik opnieuw gecaptured.

Maar toen viel ergens in de scene steeds het geluid 1 seconde weg weg dat heb ik inmiddels tot 3 keer toe opnieuw gedaan en het geluid valt nog steeds ergens 1 seconde weg al is het wel op een andere plaats nu.

Dan zit ik nu alweer naar manieren te zoeken omdat geluid apart te capturen en vervolgens weer onder precies de scene te zetten.

Iets wat eerst in mijn idee ogeveer 3 uur zou kosten ben ik nu al de hele week mee bezig om perfect te krijgen.

Dan vraag ik me nu uiteindelijk echt af wat is nou het verschil is.
Als iedereen zegt dat dit soort dingen niet met Apple gebeuren.
want dit is gewoon schandalig.

[quote:0491642caa="Tessa185"]Ik capture een miniDV tape die eerder met een windows PC met behulp van Pinacle gedownload is.[/quote:0491642caa]

Ik heb niet heel veel ervaring met videobewerking, maar volgens mij zit 'm hier de fout. Ik ken diverse mensen die met Pinnacle werken zij hebben het allemaal over dit soort fouten. Je moet Windows helemaal kaal gebruiken en gedefragmenteerd hebben wil het enigszins goed werken. De boel opnieuw capturen vanuit de camera op de Mac is volgens mij een manier om het weer goed te krijgen.

Hoi Tessa, ik wil je toch een hart onder de riem steken hoor. Zelf bewerk ik heel wat films op mn Mac, al jaren lang. Mijn schoonvader is op mijn aanraden ook aan de Mac gegaan en mijn zwager, die al dat moois te zien krijgt, switched na de vakantie. Ik weet niet waar je problemen vandaan komen, hoop dat je hier op het forum geholpen zult worden maar ik kan je toch uit eigen ervaring vertellen dat deze situatie op een Mac toch echt niet de normale gang van zaken is hoor...

Veel succes met het oplossen van je problemen!

[quote:b9b78e4303="arnohoogwerf"][quote:b9b78e4303="Tessa185"]Ik capture een miniDV tape die eerder met een windows PC met behulp van Pinacle gedownload is.[/quote:b9b78e4303]

Ik heb niet heel veel ervaring met videobewerking, maar volgens mij zit 'm hier de fout. Ik ken diverse mensen die met Pinnacle werken zij hebben het allemaal over dit soort fouten. Je moet Windows helemaal kaal gebruiken en gedefragmenteerd hebben wil het enigszins goed werken. De boel opnieuw capturen vanuit de camera op de Mac is volgens mij een manier om het weer goed te krijgen.[/quote:b9b78e4303]

Maar waarom lukt dat dan niet ik capture het gene wat op Pinacle gemonteerd is met de camera. Maar dat gaat juist slecht.
Bedoel je mischien het ongemonteerde deel en dat helemaal opnieuw monteren.

Waarschijnlijk is het materiaal niet goed door Pinnacle op de tape gezet...

Probeer eens wat nieuwe opnamen met je camera te maken, en capture die… kijken of de resultaten daar wel goed van zijn.

Maar als ik de tape op TV afdrtaai is alles goed.

Maar je weet het natuurlijk noot met digitaal.

Je hebt trouwens in je schrift ook 'framedrops', zie ik. :wink:

Zojuist nog een filmpje van ±5 minuten bekeken tbv de opening van een groot symposium in de RAI, gemaakt door een grafisch ontwerper op een iMac G4 800MHz 512Mb gemaakt in iMovie. Prachtig!!!

Ik heb zelf ook zeer goede ervaringen met iMovie op een iMac G3 400Mhz 320Mb. Ik wil maar zeggen: aan de hardware of iMovie ligt het niet!

Het lijkt hier toch wel duidelijk: Pinnacle heeft de zaak min of meer vernachelt; probeer inderdaad maar eens een ‘vers’ stukje te capturen.

Tja JVC........

Daar zoveel problemen over gehoort en ondervonden…
Ze hebben hun eigen interpretatie van firewire
(niet alle JVC camera’s maar we;le een redelijk aantal)

Ik sprak nog iemand hierover.

Die dacht dat het weleens kon liggen aan mijn Illegale Tiger.
Ongeveer een maand na de aanschaf van mijn Mac kwam Tiger uit en ik dacht oooh even downloaden dan maar.
Maar volgens hem kan het zijn dat er met die versie geknoeid is voordat die werdt uitgebracht.
Of dat het een beta versie geweest is.

Het is wel zo dat ik al eerder vreemde dingen heb gehad.

Vanmorgen weer geprobeerd de DVD gebrand die vervolgens helemaal niets deed .
Het wordt gewoon steeds erger.

Mischien moet ik toch maar eens mijn hele computer leeggooien en dan toch maar weer Phanter erop gooien.
en dan Tiger maar kopen als alles goed werkt.
Je weet natuurlijk nooit 100% zeker dat het goed is wat je met Bittorent binnenhaalt.

Ik hoop dat je je filmpjes niet voor een of ander bedrijf maakt anders ben je niet goed bezig met je illegale tiger ;) Ik zou gewoon met panther verder werken. Ik heb trouwens ook nog nooit van framedrops last gehad als ik met final cut express werkte.

:innocent: tja probeer het eens met mac os Panter terug te zetten. of orginele software LOL Want tiger kan nog wel eens problemen geven . verschillen de programma's hebben ook updates nodig om lekker zonder problemen te werken onder tiger.

Ik heb zelf een Imac G5 1,6 GHz 1GB aan ram . en verschillende sony cams en onder Panter en Tiger gebruikt nergens problemen mee. Alleen idvd maak er soms een zooitje van verkeerde menu’s gebruiken standaard sub menu’s ipv de thema’s die ik heb geselecteerd maarja…gebeurd ne tevens de laatste tijd niet meer voor het keine bedrag wat ike r voor betaald heb doet hij het perfect
ilife 2005 is wat ik gebruik en dat werkt prima (dus imovie voor de capture en dan exporteren naar idvd als het project klaar is)
Wel als alles in idvd is geladen sluit ik imovie wel af!
Want anders is mijn macje niet echt blij met me en merkt ik dat alles happert en niet lekker loopt!
teweinig geheugen denk ik.

Laten we niet te hard van stapel lopen dames en heren...

Voor zover wij weten is het nu bij 1 bandje verkeerd gegaan, om dan gelijk maar te adviseren om alles opnieuw te gaan installeren is wel erg rigoureus.

Probeer eerst eens wat nieuwe opnames met je camera te maken, en deze, zonder ze op de PC te bewerken, gelijk op je Mac te zetten. Gaat dat wel goed, ligt het dus niet aan je camera of aan je Mac, maar aan de bewerkingen die je op je PC hebt gedaan.

Hoi Tessa, ik heb ook een imac G5, 1,8 Ghz en 1gig aan ram, mijn besturingsysteem is nu ook Tiger en heb heb voorlopig nog geen problemen, maar ik capture al mijn beelden op een externe HD, dit is echt heel handig en ook de veiligste manier. Als je film af is de externe HD gewoon wissen en klaar, terwijl je interne HD proper blijft. Maar ... het moet ook lukken met je interne HD (zonder problemen) hoor, dus ik denk dat bij jou probleem ligt bij ofwel je camera (JVC) ofwel bij Pinnacle, Zoals hiervoor al werd vermeld probeer eens opnieuw te capturen met nieuwe beelden (dus nog niet gemonteerd met Pinnacle), lukt dit nog niet probeer dan eens een tape te importeren met een andere camera bv een Sony of Panasonic (maar ook opgenomen met deze camera). Het zou wel eens aan je camera kunnen liggen ? Als je toch overweegt om een externe HD te kopen , enkele tips : Koop een bekend merk ( Maxtor, LaCie, Western,) en 7200 tpm, en 8 mb intern geheugen, en liefst firewire (en geen USB 2). Succes en laat nog iets van je horen .

Framedrops kunnen komen door te weinig geheugen of een te langzame processor. Wij hebben hier FCP HD draaien op een G4 met 1,5 GB geheugen en dat zou genoeg moeten zijn, zou je denken. Op de G5 er naast nooit problemen.

Als ik jou was zou ik het ruwe materiaal inladen en het filmpje opnieuw proberen te monteren. Dan kun je meteen ontdekken of he systeem dan nog moeilijk doet of niet. Het kan ook zijn dat je de juiste software updates mist om FCP onder 10.4 te laten draaien.

Met een beetje geluk is dit de laatste DVD die ik nu aan het branden ben en gaat het nu goed. Ik heb alle fouten weggemonteerd en heel wat dingen bedacht om het goed te krijgen.

Ik had ook nog wat van mijn eigen filmpjes geprobeerd zoals hier gezegd en had dus geen problemen.
alles ging goed dus gelukkig ligt het niet aan mijn mac.
Ik doe het niet weer op deze methode iets van een DVtape wat op andere systememen is gemonteerd…

wel had ik nog 1 vraagje het is zeker ook bij een Apple beter om niet tijdens het branden tegelijk internetten en andere dingen te doen.
daarom internet ik nu even op mijn PC.
Om te zorgen dat het niet fout gaat tijdens het berekenen en branden.
Dat is zeker ook bij een Apple het geval of niet.