Wat is mijn PB waard?

Hi folks,

Omdat ik tegenwoordig ‘on the road’ nauwelijks meer met een computer werk en bovendie een nieuwe Dell notebook van mijn werk heb om bij klanten te werken (dat moet toch op een PC helaas) heb ik besloten een nieuwe dual G5 te kopen binnenkort om thuis tenminste WEL in stijl te kunnen werken. Mijn Powerbook G4 wordt dus ‘overcompleet’.

De vraag is nu: Wat is ie waard 2e hands?
Config:

Powerbook G4 1.25Ghz
Superdrive
1GB ram (2x512MB)
Hij is ongeveer anderhalf jaar oud.

Nee - omdat je nu bent overgelopen naar Dell, zeggen we dat niet meer.

Hoeveel inch versie is het ?

[ edit: 15" versie, stond in je signature… dom. ]

[quote:98e0fb56cb="MacAanZee"]Nee - omdat je nu bent overgelopen naar Dell, zeggen we dat niet meer.[/quote:98e0fb56cb]

Beetje beter lezen. Ik schaf binnenkort een dual G5 2.7Ghz aan.

Lijkt me dat ik er dan nog redelijk ‘bij hoor’ ?

ik denk dat je richting de 1500 / 1750 moet denken...

:expressionless:

[quote:5c895b05f5="MacAanZee"]Nee - omdat je nu bent overgelopen naar Dell, zeggen we dat niet meer.[/quote:5c895b05f5] O nee hij heeft niet meer het juiste bloed, schande schande!! we zouden hem af moeten maken!......

[quote:5c895b05f5=“TheMarco”]De vraag is nu: Wat is ie waard 2e hands?.[/quote:5c895b05f5]
Kijk eens op 2ehandsmac.nl en vergelijk hem met de laptops die daar staat, omdat hij nog goed up-to date is en met veel geheugen is uitgerust zal het wel niet al te laag uitvallen, zor iig niet dat je hoger als een nieuwe powerbook gaat zitten…

Ik schat eerder tussen de 1200 en 1400 euro.

Een klasgenoot van mij heeft pas een 15" PB met 1GB RAM gekocht voor 1500 Euro. Deze was 2 maanden oud... hij kreeg er alleen geen software bij :?

kweet niet of ie nou geluk had of dat dit een redelijke prijs is.

Het was een grapje, hoor. Je kunt ook bij dealers kijken (bij www.macsupport.nl bijvoorbeeld ook online) naar occasions die ze verkopen en dan iets onder die prijs gaan zitten. Want dealers checken 'm helemaal, gooien alle overbodige dingen eruit, zetten de software opnieuw erop en geven drie maanden garantie op tweedehands Macs. Macsupport tenminste. Maar zo krijg je een idee. En op veel sites als Marktplaats en zo, staat vaak ook wel wat.

[quote:d734ce66ba="rburgt"][quote:d734ce66ba="MacAanZee"]Nee - omdat je nu bent overgelopen naar Dell, zeggen we dat niet meer.[/quote:d734ce66ba] O nee hij heeft niet meer het juiste bloed, schande schande!! we zouden hem af moeten maken!...... [/quote:d734ce66ba] Dan moet je mijn baas afmaken :evil: ... ikzelf kan nu gewoon niet meer on the road maccen dus waarom zou ik de powerbook dan niet vervangen voor een dual G5 beest voor thuis? 8)

Volgens onderstaande site zo'n 1500 euro (maar in realiteit wat minder denk ik)...

http://www.macnews.de/index.php?_mcnpage=6731

Beetje kinderachtig hoor ! :evil: :evil:

Ik zelf zal hem verkopen voor 1500 euro met doos en toebehoren !
Als je die spullen niet meer hebt, dus alleen powerbook en lader zal dat mis. 1300 euro voor krijgen.

Ik ben trots op je hoor !

Een Dikke Dual G5 2.7 Ghz !!! ( maar wel een dikke kaart erbij doen hoor ! )

Macindo :mrgreen:

Wat de gek ervoor geeft!

Nee, kijk eens op tweedehandsmac.nl en probeer er een te vinden die overeenkomt met die van jouw. Haal van die prijs ongeveer 30% af en dat is dan ongeveer de waarde. Maar mensen zijn voorzichtig met de aanschaf van 2e hands powerbooks.

Succes

wat belang is die doos nou? als ik alle dozen bij moet houden....

[quote:e6817f1642="ee"]Volgens onderstaande site zo'n 1500 euro (maar in realiteit wat minder denk ik)...

http://www.macnews.de/index.php?_mcnpage=6731[/quote:e6817f1642]

Lijkt me toch heel redelijk: dat is het bedrag van een nieuwe 14" iBook met Superdrive. Maar dan met minder geheugen, een kleiner beeldscherm, een minder mooie uitvoering, een minder sneller grafische kaart, enzovoorts. Dan is 1500 euro zo gek nog niet.

Zijn powerbook staat daar op 1520 euro. Maar dat is met de standaard 512, dus hij is wel meer waard dan dat. Verder weet ik niet of er nog meer extra's in zitten zoals bluetooth, airport...

Dat was ik vergeten te melden ja... Hij heeft alle toeters en bellen. dus Airport, bluetooth, verlicht toetsenbord. :)

@TheMarco: Ik zal niet meer zeuren, hoor. Een Dual G5 is prachtig. Maar zelf heb ik ook een PB G4 Ti - het eerste model. Vind ik toch zo mooi en handig dat ik 'm niet meer kwijt wil. Heb je gechecked of je dat wat je wilt/moet doen, niet ook op je PB G4 kan? Ook Macs kunnen vaak op een Windows netwerk

Euh, een nieuwe kost ca 1600, sneller, met BT, airport, Tiger, garantie èn bon. Deze is anderhalf jaar oud, de helft van z'n levensduur, dus de helft van de nieuwwaarde, € 800 is een mooie prijs.

[quote:ae3789ae0e="appleholic"]Euh, een nieuwe kost ca 1600, sneller, met BT, airport, Tiger, garantie èn bon.[/quote:ae3789ae0e]

Bij PC-Pro misschien. Maar bij Apple kost een nieuwe 15" Powerbook met Superdrive toch echt bijna 2300 euro. En ik schrijf zo’n ding echt niet in drie jaar af.