Wat is mis in dit javascript verhaal??

[code:1:02a64d5d13]<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> <!-- function checkForm () { if ( document.user_register.user_name.value=='' || document.user_register.user_password.value=='' || document.user_register.user_passwordconfirm.value=='' || document.user_register.user_passwordconfirm.value!=document.user_register.user_password.value || document.user_register.user_email.value=='' || document.user_register.user_emailconfirm.value=='' || document.user_register.user_emailconfirm.value!=document.user_register.user_email.value) { alert( "Please fill out all required fields.nThis form cannot be processed if it is incomplete." ); } else { document.user_register.submit(); } } //--> </SCRIPT>[/code:1:02a64d5d13]

Er is iets fout met de "document.user_register.submit();

• user_register is de naam van het formulier
  • alle veldnamen kloppen

In netscape debugger krijg ik de volgende foutmelding:

[quote:02a64d5d13]Error: document.user_register.submit is not a function
Source File: locatie/user_register.php
Line: 251[/quote:02a64d5d13]

De foutmelding komt alleen voor als hij door de veldcontrole heen is.

Volgens internet explorer is hetvolgende aan de hand;

[quote:02a64d5d13]Object doesn’t support this property or method[/quote:02a64d5d13]

Helaas ben ik niet zo’n JavaScript held,
kan iemand van jullie me misschien helpen??[/quote]

[code:1:70df189b42]<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> <!-- function checkForm () { if ( document.user_register.user_name.value=='' || document.user_register.user_password.value=='' || document.user_register.user_passwordconfirm.value=='' || document.user_register.user_passwordconfirm.value!=document.user_register.user_password.value || document.user_register.user_email.value=='' || document.user_register.user_emailconfirm.value=='' || document.user_register.user_emailconfirm.value!=document.user_register.user_email.value) { alert( "Please fill out all required fields.nThis form cannot be processed if it is incomplete." ); } else { document.user_register.submit(); } } //--> </SCRIPT>

<form name="user_register">
<input value="test" name="user_name"><br>
<input value="test" name="user_password"><br>
<input value="test" name="user_passwordconfirm"><br>
<input value="test" name="user_email"><br>
<input value="test" name="user_emailconfirm"><br>
<br>
<input type="submit" value="Hop">
</form>[/code:1:70df189b42]

Als ik dit op de PC in iexplore probeer is er niks aan de hand. Kopieer dit stukje code eens en probeer het eens op de Mac?

Ik heb trouwens niks gewijzigd, alleen een stukje HTML voor dat formulier eronder gezet.

MIrg,

Bij het formulier wat jij hebt gemaakt wordt de hele functie niet aangeroepen, dus gaat er ook niets mis :slight_smile:

GODSAMME WAT ZIT IK NIET OP TE LETTEN ZEG AAAAAAAAARGH!!

erhm, ik schaam me kapot en ik zal het nog eens proberen ;]

Hehe :D

Geeft niets hoor, ben allang blij dat je er naar kijkt :slight_smile:

[code:1:2fd3904218]<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> <!-- function checkForm () { if ( document.user_register.user_name.value=='' || document.user_register.user_password.value=='' || document.user_register.user_passwordconfirm.value=='' || document.user_register.user_passwordconfirm.value!=document.user_register.user_password.value || document.user_register.user_email.value=='' || document.user_register.user_emailconfirm.value=='' || document.user_register.user_emailconfirm.value!=document.user_register.user_email.value) { alert( "Please fill out all required fields.nThis form cannot be processed if it is incomplete." ); } else { document.user_register.submit(); } } //--> </SCRIPT>

<form name="user_register" onsubmit="checkForm(); return false">
<input value="test" name="user_name"><br>
<input value="test" name="user_password"><br>
<input value="test" name="user_passwordconfirm"><br>
<input value="test" name="user_email"><br>
<input value="test" name="user_emailconfirm"><br>
<br>
<input type="submit" value="Hop">
</form>[/code:1:2fd3904218]

Zo krijg ik ook geen foutmelding, en hij loopt nu wel via het script. ;] Niet in Internet Explorer 6.0 op WinXP in ieder geval. ;]

En dit werkt perfect!

Hartelijk dank :smiley:

*oef* eer gered ;]

Ik ben blij dat het is opgelost in ieder geval ;]