Wat is nu het beste schijf reparatie progamma?

Ik heb al een beetje rondgekeken op het forum dmv de zoekfunctie maar welk schijf reparatie programma doet wat? wat kan diskwarrior dat drive 10 niet kan? of omgekeerd en norton? of combinatie ervan? is het aan te raden te wachten tot techtool pro 4? of de opvolger van diskwarrior diskexpress?

Geen harde info, maar op dit forum stond een tijdje geleden al, dat Norton in elk geval te vermijden is. Drive 10 of TechTool Pro 4: maakt niet heel veel uit. Als je nu Drive 10 koopt, krijg je gratis TTP4, zodra dat klaar is. Na een verhaal op deze site heb ik het gekocht, maar TTP4 is nog steeds niet gearriveerd. Ze stellen de release datum steeds uit! Zou eerst voor de zomer zijn, toen in de zomer, nu late zomer. Zal dus wel herfst of later worden :oops:

of winter :?

Ben eens bij een apple dealer geweest en die raadde me Norton aan
ze werken er zelf met een mac en hebben nog nooit problemen gehad
ze zeiden dat norton goed is voor het dagdagelijkse gebruik en diskwarrior meer is voor de erge gevallen
schijf die gecrasht is enz

Zoals jeepee zou zeggen. Diskwarrior! :D

Aaaahhhh, Norton????? Wat voor Apple dealer is dat?

Al sinds ik op dit forum kom, hoor ik slechte (een enkeling heeft goede ervaringen) verhalen over Norton en ik heb er zelf ook een paar, mocht je ze willen horen… :wink:

Ik heb een week terug een Artikel geschreven die op de voorpagina stond, met de waarschuwing voor Norton: het kan harde schijven mollen…

“DiskWarrior voor de erge gevallen”, nou, als het niet zo erg is, gebruik je geen DiskWarrior? Vreemd verhaal, dan koop je toch ook geen Norton, als zij al zeggen dat DiskWarrior voor de erge gevallen is. Oftewel: Als Norton er niet uitkomt, dan kunt u het beste DiskWarrior gebruiken… Zegt genoeg… :roll:

Je kunt het ook zo zien: Als Norton er een troep van maakt, dan heeft u DiskWarrior nodig… :wink:

Maar goed, ik heb uit betrouwbare bron vernomen, dat TechTool Pro 4, als alles goed gaat voor eind September verscheept zal gaan worden. Op dit moment wordt het uitgebreid getest door dezelfde mensen als die Drive 10 hebben getest en Micromat is een fabrikant die in principe niets naar zijn klanten stuurt, voordat ze zeker weten dat alles uitstekend functioneert! Dus dat zit wel goed.

Drive 10 is een stuk minder uitgebreid dan TechTool Pro 4, maar kan in principe voldoende om je systeem weer nieuw leven in te blazen of het leven van je systeem te verlengen.

DiskExpress Pro 4 wordt niet de opvolger van DiskWarrior, maar een programma dat je harde schijf kan defragmenteren. Het zou extreem snel zijn, kunnen defragmenteren terwijl je werkt en het zet de zaken zo op je schijf neer als het meest handige is voor jou. Het kijkt naar hoe jij werkt en wat je wel en niet gebruikt en hoe vaak je het gebruikt en gebruikt die wetenschap om je schijf steeds in topconditie te houden. Ik verwacht het programma echter voorlopig nog niet op de markt. Eerst zal PlusOptimizer, een simpeler defragmentatieprogramma, voor Mac OS X verschijnen.

Ik kan je maar één advies geven: DiskWarrior is op dit moment het beste reparatieprogramma op de markt, dus als je een programma wilt hebben wat je het beste kan helpen en het langst je systeem in goede conditie kan houden, dan is DiskWarrior 3 hèt programma voor jou.

TechTool Pro 4 komt er aan en ik wacht ook in spanning tot het op m’n deurmat valt… Het zal absoluut een TOPprogramma worden met veel functies en door de E-drive (maakt een extra partitie aan, die te vullen is met alle programma’s die jij wilt) een heel stuk sneller dan het opstarten vanaf CD! Bovendien hoef je niet steeds bij een update van één van de programma’s die je op je E-drive gezet hebt een nieuwe OpstartCD te maken, want je update gewoon je E-drive… (totdat je harde schijf natuurlijk een keer de geest geeft, maar tegenwoordig duurt dat vaak wel even…)
:roll: :wink:

[quote:45314697d1="jonnie"]Zoals jeepee zou zeggen. Diskwarrior! :D[/quote:45314697d1]

Jonnie, je ontroerd me… :cry: :wink:

Ik was druk aan het typen, terwijl jij je bericht plaatste… :stuck_out_tongue:

Ik kan wel wegblijven hier op het forum, als anderen mij blijven citeren… :wink: :wink: 8)

[quote:c51f79979c]Aaaahhhh, Norton????? Wat voor Apple dealer is dat? [/quote:c51f79979c]

een heel goede
maar ik denk dat ze zelf nog met OS9 werken en daar werkt norton wel goed…

is het het beste nu drive 10 te kopen en dan techtool pro 4 bijkrijgen
of voor diskwarrior gaan en techtool nadien bijkopen? of lost diskwarrior alles op?

DiskWarrior lost niet alles op, maar wel het meest noodzakelijke. Drive 10 of TechTool Pro 4 zou een aanvulling kunnen zijn op het vlak van Defragmentatie, maar met de grote en snelle schijven van tegenwoordig is het verschil tussen vóór en na de defragmentatie niet zo merkbaar als vroeger. Dat wil overigens niet zeggen dat het niet meer nodig is, want het helpt je harde schijf wel van z'n overuren af, hij hoeft namelijk minder van het ene stukje op het begin van de schijf, naar het volgende halverwege en dan weer naar het begin te springen, omdat de boel netjes op een rijtje staat. Verder controleren Drive 10 en TechTool Pro je hardware, ook dat is iets wat DiskWarrior niet kan, op SMART na. De harde schijven van tegenwoordig hebben een soort Zelfdiagnose aan boord. Sommige programma's kunnen die Zelfdiagnose benaderen en zo zien of de schijf slechter wordt. Hierdoor kun je op tijd je harde schijf vervangen en de boel backuppen, voordat hij er helemaal mee kapt. DiskWarrior kan dit ook, Drive 10 volgens mij niet, maar TechTool Pro 4 weer wel. Verder is TechTool Pro 4 gewoon een stuk uitgebreider.

Ik persoonlijk heb DiskWarrior als mijn absolute nummer 1 en als tweede Drive 10 (die straks door mij wordt vervangen door TechTool Pro 4, die ik ook als combi heb gekocht: Drive 10 kopen, TechTool gratis erbij krijgen.)

Ik heb ze dus alle drie, niet alleen omdat ik het gaaf vind om met dit soort programma’s te klooien, maar ook omdat ze elkaar aanvullen… :stuck_out_tongue: 8)

Heb je overigens mijn artikel gelezen over Norton? Er zijn mensen die gereageerd hebben en ook vervelende ervaringen hebben onder 9… :roll:

is het eigelijk wel nodig om 3 reparatieprogs te kopen? gaat je HD zo snel "stuk"? ik denk dat ik eerst diskwarrior zal kopen en dan mss later techtool 4

Nee hoor is echt niet nodig, maar ik zit gewoon extra lekker achter mijn Mac, bovendien ga ik met een extra gerust hart op pad, wanneer m'n familie problemen heeft... :P :wink:

Als je met 1 programma uit de brand wilt worden geholpen en je hebt de rest niet nodig, dan zou ik gewoon DiskWarrior kopen, klik eens op mijn onderschrift… :wink: :stuck_out_tongue:

"Ik was druk aan het typen, terwijl jij je bericht plaatste... "

Dacht al, waar blijf je

:wink:

Recente geruchten gaan dat Norton OS X behoorlijk overhoop kan gooien.

Terwijl ik er geen last van heb. Misschien komt het doordat ik ook DiskWarrior naast Norton Utilities 8 gebruik?

[quote:23ce3ca517="Zora la rousse"]Recente geruchten gaan dat Norton OS X behoorlijk overhoop kan gooien[/quote:23ce3ca517]

Zijn zelfs meer dan geruchten… :roll: Norton vernielt harde schijven!

[quote:23ce3ca517=“awesomemac”]Terwijl ik er geen last van heb. Misschien komt het doordat ik ook DiskWarrior naast Norton Utilities 8 gebruik?[/quote:23ce3ca517]

Zou goed kunnen. Ik heb in het verleden een door Norton vernielde schijf weer met DiskWarrior aan de praat gekregen… Draai je eerst DiskWarrior en daarna Norton?

Eerst DW en dan Speed Disk van Norton.

Maarruh, diskwarrior kan ook een soort van defragmenteren of niet? Het loopt bij mij wel wat sneller als ik mijn schijven met diskwarrior onder handen heb gehad. Ik geloof alleen dat diskwarrior een iets ander princiepe gebruikt dan standaard defragmenteren. Als ik het fout zie graag uileg van de werking want dan snap ik er ook niks meer van.

DiskWarrior heeft helaas geen defragmenteer programma erin zitten. PlusOptimizer is het programma wat defragmenteerd. helaas is dit nog een OS 9 versie. Aan de OS X versie wordt gewerkt. Volgens de site werkt PlusOptimizer wel met OS X schijven.

Klopt helemaal wat awesomemac zegt, DiskWarrior optimaliseert wel, maar defragmenteert niet.

ben vandaag nog maar eens naar de winkel geweest ze blijven ervan overtuigt dat norton beter is dan diskwarrior! diskwarrior is voor als een harde schijf al bena gecrasht is om toch nog data te redden norton daarintegen is meer voor dagdagelijks gebruik, verloren (gewiste) files terughalen enz.. weet echt niet wat ik nu moet geloven :(

Noem maar geen naam van die dealer, want ondanks dat jij op de vorige pagina zegt: dat het 'een heel goede' is, ben ik daar absoluut niet van overtuigd.

Als een dealer nu nog durft te beweren dat Norton beter is, dan zijn ze niet helemaal goed bij hun h… Norton is beter in het mollen van harde schijven, dat is waar! :wink: Verder is Norton uitgebreider, maar wat heb je daar aan, als het niet te vertrouwen is? Dagelijks gebruik zeggen ze? Heb je Norton echt dagelijks nodig? Verloren bestanden terughalen? Na gebruik van Norton zeker… :wink: :x Ik denk dat ze het pakket graag willen verkopen en het daarom aanraden.
Volgens mij volgen ze het nieuws niet en lopen ze meerdere jaren achter. Waarschijnlijk hebben ze geen alternatief op de plank staan… Hebben ze eigenlijk wel DiskWarrior (of Drive 10) daar? :roll:

[quote:ea424bcdb8=“iSpons”]diskwarrior is voor als een harde schijf al bena gecrasht is om toch nog data te redden[/quote:ea424bcdb8]

Kijk, eigenlijk zeggen ze dus dat DiskWarrior een beter programma is, aangezien het UITeindelijk nog data kan redden. Maar waarom zou je wachten totdat je systeem bijna gecrasht is? Als de kans groter is om de boel volledig te kunnen herstellen, wanneer je er eerder bij bent… Waarom dagelijks Norton gebruiken, als je uiteindelijk DiskWarrior nodig hebt… Ik snap dat echt niet hoor…

[quote:ea424bcdb8=“iSpons”]weet echt niet wat ik nu moet geloven :frowning: [/quote:ea424bcdb8]

Tja, geloof wat je wilt, dat is je eigen probleem. Neem van mij aan dat ze graag Norton willen verkopen, neem ook van mij aan dat Norton niet gezond is voor je Mac. En neem het niet alleen van mij aan, zoek ook op het forum maar eens op het woord Norton. Apple heeft in het verleden Appeltje (een oud medeforumgebruikster) eens geadviseerd Norton niet meer te gebruiken, aangezien het alleen maar problemen geeft. In een van de laatste Macfans wordt DiskWarrior aangeraden boven Norton.

Ik weet niet hoeveel discussies al niet op het forum zijn geweest en hoe vaak al niet duidelijk naar voren is gekomen dat Norton !@#^&^#^&$ (vertaling: niet helemaal goed is)… :wink:

Maar goed, wanneer jij je geld wilt uitgeven aan een pakket wat niet goed bekend staat en behoorlijk wat risico met zich meebrengt, dan is dat natuurlijk je eigen keus. :roll:

Als je een keer problemen krijgt met Norton, dan weet je in ieder geval uit eigen ervaring dat het geen best pakket is, helaas. Er zitten echt wel goede programma’s bij, maar Norton Disc Doctor is niet te vertrouwen (Speed Disk overigens ook niet helemaal) en aangezien dat het belangrijkste programma is van het pakket…
Mijn ervaring is in ieder geval: Slecht!
Wil je een pakket, in plaats van één goed programma, kijk dan eens naar TechTool Pro 4, het komt binnenkort uit en is denk ik ook goedkoper, zeker nu er een aanbieding is… :roll:

Geloof dus wie je wilt, maar heb niet teveel vertrouwen in die dealer, want hun advies getuigt niet van veel kennis! :innocent:

Succes! :slight_smile: