Wat is sneller: QS 733 of 15" alubook 1,25

Over een week of drie komt als het goed is mijn nieuwe powerbook. Ik vraag me af wat nu sneller is. Mijn QS 733 of mijn aanstaande powerbookje. Nu met de DVI aansluiting kan ik zonder extra herrie gewoon aan mijn cinema display hangen. Mijn oude Tibook 667 was beduidend langzamer dan mijn desktop. Langzamer dan je puur op basis van die paar megaherz in processorsnelheid zou mogen verwachten. Ga ik nu straks op het punt komen dat mijn desktop de snelheid van mijn powerbook niet meer haalt, of blijven de powerbooks altijd achter qua snelheid bij de desktops van enigzins vergelijkbaar uitrustingsniveau?

H

maar de cinema displays hebben een ADC aansluiting, en geen dvi, dus dan zou je tog weer een dvi naar adc adapter moeten kopen, en dat ding kost €120

Ik denk dat de snelheid min of meer hetzelfde zal zijn. Hangt er een beetje vanaf wat je juist gaat doen, als je bvb veel grote bestanden gaat bewerken op je harde schijf zal de QS wel sneller zijn vermits de harde schijf sneller is.

Ikzelf heb bvb een Powermac G4 Dual 450 en dan een PowerBook G4 867 en ik vind dat de snelheid van beide machines ongeveer gelijkloopt. Hangt er wel wat vanaf wat ik ermee doe. Photoshop werkt denk ik wel sneller op mijn PM, maar dit komt door de dual processor en het groter geheugen. Maar als ik dan kijk naar bvb iTunes Visualizer en omzetting naar mp3 dan is de Powerbook wel veel sneller hoor.

[quote:b7d4059c44="Roggie"]Over een week of drie komt als het goed is mijn nieuwe powerbook. Ik vraag me af wat nu sneller is.[/quote:b7d4059c44]

Je PowerBook zal voelbaar sneller zijn…

TiBook is natuurlijk een G3, heeft een veel slechtere videokaart en hardware infrastructuur. Deze tijden beginnen langzaam te verwateren. De laptops beginnen dichter in de buurt te komen. Natuurlijk zullen de PowerMacs van gelijke tijden sneller blijven.

In mijn Tibook zit wel een G4... :)