Wat is sneller USB 2 of Firewire 400 ?

Vraag lijkt me duidelijk.

Ik wil op zower mijn Powerbook als iMac 20" een Maxtor 300 Gb aansluiten, wat is dus de snelste poort ???

:finderoud:

In theorie USB2, in praktijk FireWire...

Maar ontloopt elkaar niet echt veel.

FIREWIRE all the way

[quote:196f50e2ae="pepe"]In theorie USB2, in praktijk FireWire...

Maar ontloopt elkaar niet echt veel.[/quote:196f50e2ae]

mee eens maar firewire 800 is dubbel zo snel dus de keuze lijkt mij nog makkelijker :lol:

ik zou je aanraden als je die maxtor nog niet gekocht hebt nog een kleine 2 maanden te wachten, dan komt maxtor namelijk ook met firewire 800 hd's. anders usb 2.0 = 480 mbps firewire = 400 mbps

dacht dat ze bijne gelijkwaardig zijn van snelheid, allé zo heb ik dat toch ondervonden

In theorie USB2, in de praktijk Firewire idd

nog een voordeel van een Firewire schijf is dat je hem als opstartvolume kan gebruiken.
met USB kan dat niet

dus de keuze lijkt mij niet moeilijk :wink:

[quote:9711eb1e32="KNARFVries"][quote:9711eb1e32="pepe"]In theorie USB2, in praktijk FireWire...

Maar ontloopt elkaar niet echt veel.[/quote:9711eb1e32]

mee eens maar firewire 800 is dubbel zo snel dus de keuze lijkt mij nog makkelijker :lol:[/quote:9711eb1e32]

dat is dan ook weer theorie!
in praktijk is de 800 versie niet 2x zo snel als de 400 volgens de regels van de wiskunde, ik denk dat het interessant is om even naar www.lacie.com te surfen en daar de doorvoorsnelheden na te kijken va nde harde schijven,
JA firewire 800 is een heel welkome evolutie van de 400 voor externe schijven etc voor mensen die o.a. video-editing doen;
dubbel zo snel is echter de commerciele benaderingswijze…

in praktijk zal de 800 niet dubbel zo snel werken, dat is het enige wat ik wil zeggen eigenlijk :slight_smile:

Check [url=http://www.google.com/search?client=safari&rls=nl-nl&q=firewire+vs+usb&ie=UTF-8&oe=UTF-8]dit[/url] eens!

oftewel, in theorie en praktijk: Firewire... :) lijkt een beetje op de grote mbps myth hehe

Je hebt niets aan firewire 800 op een imac: deze beschikt over firewire 400 poorten. Ik heb ergens gelezen, weet niet meer waar, dat een USB poort meer belasting van de CPU vraagt. Een Firewire schijf zou dit niet hebben.

Ik heb hier een tabel gevonden op internet met snelheden USB vs Firewire:

klik hier

(Leuke schijf trouwens… alleen zou ik dan de 200Gb variant nemen)
Met name is de contstante doorvoersnelheid van belang. (als je veel met grote bestanden werkt)

Verder zou ik een schijf kopen die zowel USB2 als Firewire aanlsuitingen heeft. (kan je hem ook eens op een windows machine aansluiten)

Ik heb een USB2 voor opslag verders 2 FW schijven 1 200GB 400 en 1 250 GB 250. Met de laatste 2 kan ik normaal werken maar als ik 'klaar' ben met ene project en een backup maak van de DVD duurd het verschrikkelijk voor hij uiteindelijk is een keer op die USB2 (300GB) staat.

Ik heb zelf de lacie triple interface schijven: daarmee heb je zowel USB2, Firewire 400 en 800. Je kunt wel raden aan welke poort die mij hangt! Maar errug handig om ook op een andere machine met alleen usb te kunnen gebruiken dus!

Firewire is wel beter maar ietsje langzamen. FW 800 is natuurlijk wel sneller maar wie heeft dat nou?

Waar blijft FireWire 1200 nu?

Read Test:

5000 files (300 MB total) FireWire was 33% faster than USB 2.0
160 files (650MB total) FireWire was 70% faster than USB 2.0

Write Test:

5000 files (300 MB total) FireWire was 16% faster than USB 2.0
160 files (650MB total) FireWire was 48% faster than USB 2.0

:smiley:

[quote:d56124ced7="thijsbrg"]Firewire is wel beter maar ietsje langzamen. FW 800 is natuurlijk wel sneller maar wie heeft dat nou?[/quote:d56124ced7]

Firewire 800 is aanwezig op bijvoorbeeld een powermacG5 / PowerbookG4.

[quote:04c5001c49="mvdenberg"]Ik heb hier een tabel gevonden op internet met snelheden USB vs Firewire:

klik hier

(Leuke schijf trouwens… alleen zou ik dan de 200Gb variant nemen)
Met name is de contstante doorvoersnelheid van belang. (als je veel met grote bestanden werkt)

Verder zou ik een schijf kopen die zowel USB2 als Firewire aanlsuitingen heeft. (kan je hem ook eens op een windows machine aansluiten)[/quote:04c5001c49]

Hij kan zowel USB als Firewire aan, vandaar mijn vraag.

Thanks.

:finderoud:

Ik heb ook zo'n schijf. Het resultaat van mijn eigen XBench testjes staat hier: [quote:82f461e962]Ik heb een externe schijf (hitachi, 160GB, 7200rpm, 8MB cache) die FW400 en USB2.0 aan kan. Ik heb Xbench gerund met het Apple Mac filesystem (JFS+) en Unix filesystem (UFS) op mijn iBook 933, 640MB, met processor op highest performance:

Firewire + JFS: 62
Firewire + UFS: 56
USB 2 + JFS: 28.3
USB 2 + UFS: 27.1
[/quote:82f461e962]
Zoals je ziet is in mijn geval firewire meer dan 2x zo snel, lijkt me duidelijk wat dan de voorkeur heeft
grtz bart

[quote:318f263391="Macosx"]

Hij kan zowel USB als Firewire aan, vandaar mijn vraag.

Thanks.

:finderoud:[/quote:318f263391]

Graag gedaan! Succes met je keuze! :smiley: