Beste mensen,
Hartelijk dank voor uw tips. Heb ontdekt op Internet dat Soundblade ook onder OSX draait. Dus dan kan ik Leopard 10.5 ook gebruiken omdat daar braille ondersteuning voor bestaat.
Maar mijn vraag is nu:
Hoe zijn de ervaringen met NONOISE kan men dat spek bakken boven een kampvuur
verwijderen dat zijn een hele boel harde tikken achter elkaar. Hoe klonk de vynil opname na de bewerking met NONOISE?
Ik bezit veel oude vynil cabaret langspeelplaten deze heb ik van derden gekocht. Omdat veel materiaal niet op cd verschijnt omdat sommige vinden dat het gedateert is. Dan moet je terugvallen op de plaat als bronmateriaal. Dan komt het voor dat er flinke tikken op de vynil langspeelplaat zitten. Sommige liefhebbers vinden dat tikken bij een vynil langspeelplaat hoort. Maar als je zo´n dure langspeelplaat indertijd kocht zaten er geen tikken op. Dat kwam door het vele draaien. Daarom kocht men vaak een taperecorder en namen de plaat over op een tape dan kon je jaren genieten van de plaat die op de tape was opgenomen.
Maar dit is de onderbouwing van mijn argumenten waarom ik zo graag vynil opnames wil gaan bewerken.
Welke versies zijn er van Soundblade op de markt? Wat zijn de prijzen van Soundblade met alle bijbehorende onderdelen zoals NONOISE II?
Groet van Erik
[/b][b:16e3dcf288]e[/b:16e3dcf288]
[quote:baa09d5369="evdleest"]Heb ontdekt op Internet dat Soundblade ook onder OSX draait. Dus dan kan ik Leopard 10.5 ook gebruiken omdat daar braille ondersteuning voor bestaat.[/quote:baa09d5369]
[quote:baa09d5369]Thank you for requesting a download of soundBlade from our site. Please provide the following information so that we can give you a link to that file. Note that, this demonstration version of soundBlade will run on both PPC Macs and, Intel–equipped Macs under Rosetta. The included documentation discusses set up for your particular host.[/quote:baa09d5369]
Ik leid hieruit af dat deze SoundBlade demo een PPC applicatie is, en dus niet gaat werken op een Intel Mac met Leopard. Dit ter info.
Je zou kunnen overwegen om zelf de demo eens uit te proberen om te zien of SoundBlade aan je eisen voldoet.
Beste Pieter,
Ik heb uw bericht gelezen.
Dacht meer aan een Power Mac G4 en op de Amerikaanse website staat bij de specificaties OSX 10.4 en hoger.
Dan kan men Leopard 10.5 installeren.
Maar ben benieuwd als er gebruikers van Soundblade zijn en mij kunnen vertellen hoe de functie NONOISE bevalt?
Groet van Erik van der Leest