Wat is version cue

Zijn hier mensen die gebruik maken van adobe version cue

wat ik begrepen heb is dat je hiermee met verschillende mensen in één document verschillende versies kunt hebben klopt dit ?
en hoe werkt het? is dit makkelijk?

Kortom Graag wat ervaringen

Bvd

http://www.adobe.nl/products/creativesuite/versioncue.html

Vreet geheugen.

Onnodig indien je alleen werkt.

In principe beheerd Version Cue je bestanden zo dat als er al iemand met een bestand aan het werken is dat dat dan niet door iemand anders kan worden gebruikt, totdat het weer vrijgegeven is. En inderdaad, als je alleen werkt zou ik het dus nooit activeren alleen al vanwege de extra geheugenopslag. :wink:

Ook al werk je alleen aan bepaalde projecten, dan kan version cue nog wel handig zijn soms. Versie beheer etc. Maar inderdaad het vreet op dit moment teveel geheugen.

hmm ik heb het eens geprobeerd naar aanleiding van een uitleg op een adobe seminar, maar ik weet nog immer niet of ik daar nou zo blij van werd. Het beheert ineens wel een soort van workflow en ik vond die van mezelf best aardig... Maar goed, ik moet daarbij toegeven dat ik niet de hele handleiding heb gelezen. Ik hou het voorlopig even zonder version cue. :?

hoeveel geheugen heeft dat nodig?

Veel, aangezien je met Version Cue in principe wel zelf moet aangeven of je telkens een nieuwe versie wilt bewaren, houdt dit wel in dat er ook verschillende documenten bewaard worden, want je kan ten alle tijden terug naar een eerdere versie. Dit beheerd Version Cue zelf. Maar je kunt natuurlijk ook zelf bij een groot document verschillende versie's bewaren. In Versiov Cue kun je ook nog een info meegeven waaraan je kunt terugherleiden, wat je in deze versie hebt aangepast, echt info dus.