Wat is volgens jou de beste/veiligste browser?

Vroeger hadden we 2 browsers; netscape en explorer. Tegenwoordig zijn er al wat meer.

Nu mijn vraag: Wat is volgens jou de beste/veiligste browser?

Stem in de poll!

Je zou Camino nog toe kunnen voegen, dat is een erg mooie en veilige browser. iCab heb je trouwens ook en wat denk van Mozilla zelf? :D

Internet Explorer valt standaard af, die is totaal niet veilig, aangezien er niet meer aan wordt gewerkt en het dus ook geen beveiligingsupdates krijgt. :roll:

Beste: Safari (gewoon voorkeur ;)) Snelste: FireFox, Camino Veiligste: Safari op "Private Browsing"

Safari; die RSS functie is gewoon super :D

er zijn er nog meer hoor Omniweb, Camino, Mozilla, iCab, Opera,... maar die jij zei zijn wel de voornaamste

gebruik zelf altijd wel safari

Deze vragen / polls zijn eerder aan bod geweest, zoals hier:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=37890&highlight=

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=30450&highlight=

Wellicht dat je daar al wat antwoorden op je vragen kunt vinden ?

Ik stem op FireFox, ben er heel tevreden over, lekker snel, volledig aanpasbaar, en vooral met de web developper toolbar is het voor ontwerpers zeer fijntjes designen...

Mn tweede browser is Safari, maar gebruik m niet zo vaak.

Voorheen had ik ook nog IE en de andere browsers erop staan, om te testen zodra een website klaar is. Aangezien er ook verschillen zitten in IE mac en PC doe ik die tests de verschillende browsers voortaan op PC, en kijk ik alleen wat de site in FF en Safari op de mac doet.

Ben overigens wel blij me al die opkomende browsers, het is allang net meer 99% wat op IE werkt.

Hoor ook goede verhalen over Mozilla browser zelf en Camino, wie weet wat zij nog gaan brengen…

mozilla is de beste, maar heeft geen echte aqua look en houd zich niet aan de mac osx regels voor applicaties. helaas helaas. dan maar safarai

sinds ik met apple bezig ben, gebruik ik zelf alleen maar safari! Ik heb verder natuurlijk wel IE, firefox, mozilla, opera, netscape... om te testen. (en voorheen voor postbank :? :) )

Safari is de enige die zo'n goede ondersteuning heeft voor de huidige standaarden, alleen is de gecko-engine (firefox, camino) wel iets beter op de toekomst gericht, zo kan ik in firefox al stukken van CSS3 gebruiken. IE is een zeer slechte browser, hij was goed, tot ActiveX erbij kwam. Versta me goed, ActiveX is zeer handig en helemaal niet slecht, maar de implimentatie in IE komt de veiligheid niet ten goede.

Mijn stem gaat dus naar Safari. (bezoek ook eens http://www.pimpmysafari.com/ )

Over firefox gesproken; ik heb sinds gisteren problemen met firefox... hij blijf super veel hangen... ik zal es ff een nieuwe downloaden. Heeft iemand er ook last van????

OT:
Firefox! gaat snel en vooral de ad-blocks en flash-blocks zijn errug fijn…

Ligste/fijn werkende: Maxthon (voorheen MyIE) op Windows, voldoet helaas niet meer aan m'n eisen (en ja, draait op IE engine, maar geklaag over spyware/adware/insecurity heb ik met IE nooit last van gehad).

Werk tegenwoordig enkel nog met Firefox. Heerlijke browser, wel trager op m’n PCtje dan ik gewend ben van, bijv IE, sluprt ook een stuk meer geheugen op. Tabs zijn natuurlijk perfect (kende ik al van MyIE ;)) en de ‘live tabbladen’ zijn het beste (rss feeds in je favorieten balk)! Daarnaast zijn de vele plugins ook heerlijk. Ik zou niet meer zonder ‘Foxy Tunes’, ‘SessionSaver’ en ‘ieview’ bijvoorbeeld kunnen.

Jochem

safari kan niet alle sites bezoeken:S

[quote:7073b955bf="redeyes1000"]safari kan niet alle sites bezoeken:S[/quote:7073b955bf]

Die zijn per definitie niet de moeite waard.

Veiligheid is vooralsnog geen issue. Ik gebruik Safari en Firefox met de onvolprezen web-developer toolbar. Alle andere varianten heb ik ook wel liggen om mijn bouwwerkjes mee te testen.

Oh, redeyes, welkom trouwens!

[quote:c368f105e1="redeyes1000"]safari kan niet alle sites bezoeken:S[/quote:c368f105e1] Je moet het anders zien: sommige sites zijn IE-only. Wanneer ze zich aan de afgesproken standaarden zouden houden, dan zouden ze ook door andere browsers kunnen worden bezocht. Niet een tekortkoming van de browser dus, maar van de site-bouwer. :roll:

Zo'n poll zonder optie voor Camino of OmniWeb, dat kan natuurlijk niet! Je zou op zijn minst een optie 'Anders' moeten toevoegen.

Ik heb dan ook niet gestemd, want voor mij is het Camino. Combineert het beste van twee werelden: de Gecko-lay-out-engine van Mozilla en Cocoa/Aqua van OS X. En niet al te veel toeters en bellen, maar de belangrijke functies zijn aanwezig.

Zonder twijfel Opera.

Ik heb vrij veel ervaring met zowel IE, Safari, Firefox, Mozilla en Konquerer, maar niets haalt het bij de snelheid, configuratie-mogelijkheden en functionaliteit van Opera.

Opera is zonder twijfel de allerbeste browser voor power-gebruik. Helaas niet (helemaal) gratis.

Hierbij wil ik opmerken dat ik een schurfthekel heb aan Firefox-groupies. :slight_smile:

Wie heeft er hier voor Internet Explorer gestemd ??? :x

Het is natuurlijk heel mooi om te stellen dat sites die niet goed werken onder safari per definitie niet goede sites zijn. Ook al zijn die sites slecht gemaakt o.i.d., toch zijn er sites bij die ik graag zou willen bezoeken. Het knullige is dat de ene site het best bekeken kan worden met IE en andere weer met Netscape en weer een ander doet het wel gewoon goed in Safari. Het zou toch prettig zijn als er een browser was die elke site, ongeacht de vele 'fouten' gewoon kon openen....

Ik gebruik vrij veel browsers. Qua functionaliteit en gebruiksgemak laat Omniweb wat mij betreft niks van de concurrentie heel. Helaas is het 'nog' erg traag, schijnt aan gewerkt te worden. De tabbladen en workspaces zijn echter zo cool dat dit mijn hoofdbrowser is.

Firefox is goed en snel, en de extensies (web developer) zijn echt geweldig. Ik vind het echter wel erg het mac-gevoel missen en vind het nogal storend dat het niet gebruik maakt van services. De OSX spelling check is bv niet aanwezig. FF gebruik vooral voor het testen van sites of als gebruik van “down 'em all!” nodig is.

Camino doet alles wat Firefox doet maar heeft juist wél dat mac-gevoel. Aan alles van je merken dat het een Cocoa app is. Jammer dat je geen extensies kan gebruiken.

Safari, hoewel sterk verbeterd, gebruik ik eigenlijk nooit meer.