wat kopen?

volgend academiejaar ga ik grafische en reclamevormgeving studeren in St. Lucas Gent. nu zou ik graag willen weten, ik wil daarvoor een nieuwe computer aanschaffen. ik ben niet van plan om een iBook of powerbook te kopen aangezien ik al een heb. ik wil dus een desktop. nu weet ik niet goed wat mij perfect zou liggen? ik zou ongeveer een budget hebben van 1200 euro voor de nieuwe computer. welke mac raden jullie mij aan? en wat kan ik bijschaffen van randapparatuur?

ik ga vooral werken met de adobe CS, quark,…

Dan zou ik gaan kijken voor een 2ehands mac. Dan houdt je nog wat budget over voor wat leuke rand apparatuur

Ik zou inderdaad niet je gehele budget aan alleen de computer uitgeven, ik zou hiervoor ook zeker nog wat reserveren voor extra ram en eventueel een backup schijf!! (i.v.m. eventuele crashes).

Ik heb zelf thuis een eMac 1ghz met 768 mb RAM. Daar was ik ongeveer 1200 euries voor kwijt!

Misschien is een eMac helemaal niet zo'n gek idee.

Ik werk er zelf met plezier op, en bij mij op school hebben ze ook veel emacs. De laatste versie op 1.25 ghz is snel (DDR etc), en niet duur.

ik had nog niet gemerkt dat die zo goedkoop zijn :lol:

798 euro… kan ik dan idd een beetje rams bijkopen en een extra backup schijf

Ik zou zeker de emac in overweging nemen, het is een erg fijne computer om mee te werken, niet duur en zijn prestaties zijn erg goed

dan zou ik erwel voor zorgen dat je een goede grafische kaart bezit , met de standaard 32 mb zal je niet ver geraken vrees ik :?

tweedehands g4 volproppen met ram en leuke 3d kaart.

EMacs zijn oke. Maar ik zou toch voor een 2de hands desktop G4 gaan. Die kun je eenvoudig vernieuwen als je weer wat meer centen hebt. Zit gewoon meer groei in. Grotere HD, betere Grafische kaart, ram, processor upgrade etc. Een 2de beeldscherm is op den duur ook erg handig.

Je merkt toch als je in de grafische hoek zit dat je steeds meer eisen stelt aan hardware en software. Je Mac kan dan makkelijker met je mee groeien.

Wat ik bovendien altijd link vind is dat zo’n beeldscherm ermee uit kan scheiden van een emac en dan kan je gelijk helemaal niets meer.
Je kan tegenwoordig heel goedkoop een grote bak krijgen.

Hmpfff! Op tweedehandsmacpuntenel staan drie, vier jaar oude G4's voor de prijs van een nieuwe G5! Zou maar heel goed uitkijken ermee. Probeer overigens ook eens [url=http://www.marktplaats.nl]marktplaats [/url] en [url=http://www.daanveilingen.nl]daanveilingen[/url]!

ja die G4's zijn wel leuk.... maar ik vind de prijs voor een 2dehands computer er teveel voor gevraagd... als ik dat zo zie is dat zowat 1700 euro voor een G4 en voor 100 euro meer heb ik een G5. maar i kga nog zien... als ik er een goedkoop vind zal ik die bovenop alles stellen.