Wat moeten we met Jaguar? - Is het nodig up te graden?

Nu 24 augustus Jaguar uitkomt (Os X v 10.2) vraag ik mij af of het nodig is om mijn 10.1 te upgraden. Net vorige maand de upgrade van 10 naar 10.1 gekocht, vraagt Apple mij nu weer in de buidel te tasten?

Kan iemand mij overtuigen er weer een upgrade overheen te gooien?

Ik zou zeggen, als je hier tevreden mee bent, niet upgraden. Alleen als je behoefte hebt aan de nieuwe mogelijkheden.

Het feit dat de meeste van ons dus het volledige bedrag moeten betalen voor OS 10.2 is heel vervelend. Mijn iMac bereikt binnenkort zijn 3de jaar. OS 10.1.4 blijft er op staan en OS 10.2 komt er niet op. Pas als ik een nieuwe Mac ga kopen zal ik ermee gaan werken. Ik kan wel begrijpen dat de upgrade niet gratis zou zijn, maar het volledige bedrag betalen? Foute boel vind ik. En dan hebben we het nog niet gehad over iTools of wel .mac (wat een nuk naam!).

[url=http://www.petitiononline.com/Jaguar/petition.html]Petition - The lack of upgrade offer for Mac OS X 10.2[/url]

Even wachten begrijp ik dit goed? moeten we gaan betalen voor de upgrade en dan nog wel het volle bedrag, ik vind dat we dat moeten boycotten iemand toevallig een idee hoe? O.K. ik vind het niet erg om een upgrade te betalen maar de volle pond is een beetje over de top, wat vinden jullie hiervan mede Mac gebruikers   ???

Tja..moeiluk...zoals Steve zei" $129..less than $1 for a new feature"...op zich vind ik het niet veel geld voor een nieuw systeem (want dat is het bijna wel geworden). Je kan het wel gratis willen hebben maar blijft Apple dan wel bezig met ontwikkelen???

pfff... Moeilijk?

Makkelijk:
ik heb betaald voor
OS X ± €70,-
OS X10.1 upgrade €60,-
€ 165,41 voor Jaguar

!
= ongeveer € 295,41 totaal.

Kijk dat gaat helemaal nergens over natuurlijk!
Ik dacht dat ik een nieuw systeem had!
Breng dan direct in het begin Jaguar uit…
:frowning:

Tja...hoe graag wil je het hebben? Ben je nu tevreden met 10.1.x? Draait het goed? Dan zou ik het nog ff uithouden. Neem bv rendezvous..is heel mooi maar als er maar 1 computer met rendezvous is uitgerust heb je er niet veel aan..zelfde geld voor iSync (heb je een iPod, Palm, hele dure telefoon? Ja? Dan zou ik het wel kopen anders nog ff niet). Ik sta 24 augustus in ieder geval niet te springen. Maar mijn mening over updates is bekend bij iedereen geloof ik... :p

Ikzelf heb pas (eind vorig jaar, december) een dual 800 gekocht met OSX draaiend, (voor werk en plezier!!) voor mij is de upgrade perfect getimed en natuurlijk is hij nog altijd te duur,maar ondertussen al gratis iPhoto, iTunes, iDvd (bijna gratis) allemaal goed werkende programma's (met de nodige updates) het is normaal dat apple ook eens centen wil zien voor hun OSX, geef toe, de uitbreidingen zijn niet niks... ik heb wel al veel centen uitgegeven aan upgrades van illustrator, indesign, photoshop en dit allemaal om een goed draaiend en functionerend werkstation te hebben, het is ook een sport om al of niet bij te blijven met de nieuwste technologiën en dat kost nu eenmaal...

Bij Jaguar interesseerd mij vooral de agenda en het syncroniseren ervan, ben benieuwd!
VG
Marc

2 redenen om wel te upgraden naar Jaguar: internet is 10 x sneller, OS X is zo traag als wat met het openen van sites. En dat suffe balletje is ook weg. De rest is misschien net iets te kort bovenop 10.1.5 gekomen om echt een wauwfactor te hebben, maar een beetje sneller internet does it for me. Een beetje balen doe ik wel, net 6 weken een nieuwe imac en nu 17". dus hierbij: voor geinteresseerden met 2500 eur voor een 800/512/airport ;-)

ik dacht zo ook, heb ik net een mac gekocht, ibook, nu weer een nieuwe versie, maar heb gebeld met apple nederland, die wist mij te zeggen, dat ik voor 49 eur ook de nieuwste versie krijgt.

mochten er mensen zijn die ook pas een nieuwe hebben gekocht, zou maar ff bellen, dan krijg je alsnog een goedkoope versie ipv 169 eur, scheelt mooi 120 eur  :D

kan ik beter wat anders voor mijn mac voor nemen toch?

mijnappeltje net aan de mac, nu al macgek hih

Een paar kritische bedenkingen bij de nieuwe gadgets. Dit is wat je krijgt voor je geld:

(1) iChat: werkt blijkbaar alleen met .Mac en AOL. Als je rekening houdt met het aantal van je kennissen dat op die diensten is aangesloten ga je niet veel chatten.

(2) QuickTime Movies in email: dat kan met de nieuwe Mail.app. Ook hier kan je je de vraag stellen hoeveel van je kennissen ervan zullen genieten.

(3) Spam-filter: kan niet tippen aan de GNU-mailfilter.

(4) Anti-virus-bescherming via .Mac: Welke virussen zijn er eigenlijk voor Mac OS X? Kan nuttig zijn als je Virtual PC of Microsoft macros gebruikt. Maar verder…

(5) Quartz Extreme: dit is een vooruitgang, maar enkel als je een nieuwe Mac hebt die het ondersteunt.

(6) .Mac (de nieuwe iTools): Voor de prijs per jaar heb je net zo goed een eigen domeinnaam en kan je ook nog een backup HD kopen van 40 MB.

Het lijkt er op dat de mensen bij Apple zich hebben uitgesloofd om nieuwe gadgets te onwikkelen waar voordien niemand ooit aan heeft gedacht, en dus niet nodig had. Koop als je wil. Ik ga er nu geen geld aan geven. Ik ga gewoon wachten tot ik nog eens een nieuwe Mac nodig heb. Dan krijg ik het vanzelf wel.

Koekie

Tja ik sta ook niet te trappelen om geld uit te delen.maar wat michael zegt is wel waar!X.2 is een nieuw systeem.Ik heb rustig bekeken wat er allemaal vernieuwd is en da's behoorlijk veel.bijna geen enkel programma is niet verbeterd en ook een aanmerkelijke versnelling.Er werd in andere threads zelfs gezegd sneller dan we hadden kunnen verwachten.Plus een clean install-option. Achteraf gezien was de eerste twee osx's beta en is dit pas de echte versie . Ik ga wel dokken want ook photoshop zal dan lekkerder werken. jamba ???

Bla Bla bullshit

mensen in hier willen beweren dat ze niet meer  mensen met een nieuwe mac kennen??? die wel de update heeft diie gewoon werkt in alle machines??? ik ken heel veel mensen die net een nieuwe mac hebben en dat zijn ook mensen die in aanmerking komen voor de upgrade ik maak mij niet druk om zo'n update ik weet tog dat ik hem meteen hb als die uitkomt

Ik baal er ook van dat de update naar Jaguar niet gratis is. Maar wat er voor terug krijgen is toch wel te gek, of niet? Ik geef toe dat Steve weinig nodig heeft om mij te overtuigen maar OS X.2 is toch echt geweldig. Hiermee laten we Win-doze gebruikers echt achter in een dikke stofwolk, terwijl ze ons het nakijken geven. Ik ga de nieuwe onderdelen ervan niet opnoemen. Die staan gewoon op de site. Lees het ff en overtuig jezelf ervan dat het het geld dubbel en dwars waard is. Ik heb hem al besteld bij de Apple store...

hoi allemaal ik ga hem zeker ook gebruiken, krijgt het zo wie zo op mijn nieuw aan te schaffen mac, en volgens de apple care info/helpdesk lijn , heb ik ook nog recht op de gereduceerde versie voor 49 eur omdat ik pas al een ibookje gekocht hebt, dus heb ik straks 1 voor op mijn ibookje en voor op mijn nieuwe iMac g4, trouwens alleen al dat het mail programma goed zal werken is me het al waard, betalen of niet, ik wil wel , een beter werkend systeem, als ik alles goed hebt gevolgd wordt het er alleen maar beter op 10.2 dus ga ik zeker over

mijn appeltje