Wat nou rekenen ?

Normaal in OSX wiebelt mijn CPU-monitor leuk heen en weer tussen onder en boven. In OS9 echter, staat hij altijd helemaal bovenaan. Ook als er helemaal geen zware app in draait. Bij de Process Viewer blijkt dat TrueBlue een heleboel tijd vraagt. Als ik alle apps in 9 afsluit valt ie weer terug. TruBlue lijkt mij een achtergrond app, want ik weet van nix. Die sluit ik danook niet (voorzover ik weet) af. Weet iemand of de cpu inderdaad zo hard aan het rekenen is ? Maar waaraan dan ? Er valt m.i. niets uit te rekenen.

TruBlue Environment vind je in /System/Library/CoreServices/'Classic' opstarten/Contents/Resources Dit programma is de 'motor' die in de achtergrond Classic doet draaien. Vandaar de processorbelasting.

Keer op keer merk ik in de forums dat michelvdb er wel KAAS van heeft gegeten ondanks het Belg zijn.... :wink: goed man!

ondanks? :(

Moet je eens zoeken hoeveel soorten Belgische kaas bestaan.
Google eens naar ‘Belgische kaas’ en ‘Belgische kazen’. :mrgreen:

inderdaad.... maar het was bewondering verstopt in een grapje.... :wink:

Zijn Avatar straalt ook op de één of andere manier kennis uit... en op Macfreak lost ie ook nog 's een partij problemen op :D Slaapt de beste man wel :wink: ?

Kunnen we geen ereleden aanmaken? naast het aantal berichtensterrengebeuren, welke eigenlijk niets zeggen... zie Apple-Lounge.... :wink: Een kennisheld icon ofzo?

Slapen doe ik heus wel. Na middernacht ben ik er nog zelden (om te posten) ;).

Speciaal icoon? :oops: Niet doen of m’n avatar slaat rood uit.

Thuiswerker zijn heeft vele voordelen. Tussendoor proberen een ‘Helpdeskje’ te zijn is er o.a. een van.

:smiley:

Volgens mij werkt ie bij Apple.. 8)

[quote:4e5349fa81="michelvdb"]TruBlue Environment vind je in /System/Library/CoreServices/'Classic' opstarten/Contents/Resources Dit programma is de 'motor' die in de achtergrond Classic doet draaien. Vandaar de processorbelasting.[/quote:4e5349fa81]

Ja, zoiets dacht ik eigenlijk wel, maar de vraag is dan: classic blijft draaien als je een OS9 app stopt. Waarom stopt Trueblue dan ? Ik laat OS9 altijd mee booten bij opstarten van de machine.
Maw, classic blijft actief in de achtergrond, dus TrueBlue ook zou ik zeggen.

P.S: en de belgiese bieren dan… oh lala. Mijn persoonlijke favoriet is Westmalle Tripel. Laten we daar eens een Poll over doen…