Wat nu?

Hoi ik heb een externe D2 HD van La CIe (zo'n 2002 alu model firewire). En in de tijd was ie 120 GB. Maar dat begint nu een beetje krap te worden.

Plus dat ik m’n HD in 2 partities had gedeeld (ja erg stom ik weet het).
De reden was dat ik m’n iBook 1 op 1 kon backen zodra ik hem on the road meenam.
Maar uiteraard krijg je weer een andere laptop en een grotere HD. En dan werkt dat plan niet meer.

Nu wil ik een nieuwe kopen en ben aan het twijfelen tussen een onetouch model van Maxtor of gewoon de 250GB van La Cie. Ik wil gewoon gebruik maken van firewire400.
En dan nog een keer die 120GB verpatsen welk bedrag is daar redelijk voor?
Ik zie op Apple store dat ze €169 over de toonbank gaan is €150,- vragen dan redelijk?

Of een DVD brander kopen :wink:

Jordan_D

[quote:f2054e6cc6="Jordan_D"]

Ik zie op Apple store dat ze €169 over de toonbank gaan is €150,- vragen dan redelijk?

Jordan_D[/quote:f2054e6cc6]

ik zou 159,- proberen, lukt vast :stuck_out_tongue:

Waarom houd je hem niet gewoon erbij. Een extra schijfje is nooit weg. Met Volumeworks kan je trouwens je partities omzetten zonder dat je t spul erafhoeft te halen!!

Ik zou 'm nooit voor 159 van je kopen. Als je de prijs per gig bekijkt dan zit je beter voor €1 per gig. De 250GB kost bij mail-a-mac 209 ex btw is dus iets meer dan €1 per gig… voor nieuw met garantie…

Maak een RAID, software is ingebakken.

Maak een RAID?? Lijkt me niet handig met een PowerBook en harde schijven die je van plan bent om af en toe een ergens andere mee naar toe te slepen... Dan verbreek je telkens de RAID opstelling en dat lijkt me nou niet echt de betrouwbaarheid ten goede komen. Nee een RAID maken is werkelijk onverstandig. Mirrored heeft niet veel zin, kost alleen maar schijfruimte. En Striped kun je dus wel vergeten, omdat je dan niet weet welke data op welke schijf staat. Dan moet je altijd beide schijven meenemen.... En dan moet je hem als je hem ergens anders aansluit weet opnieuw een RAID opbouwen... En dan gaan je gegevens idd verloren. Dat schiet dus niet op.

Ok erg dank voor de reacties tot nu toe. Maar heeft iemand ervaring met zo'n "One Touch"?

€150 ???? Voor een tweedehands schijf? Wow....ben je stuntman??

Ik koop helemaal geen tweedehands schijf, maar zeker geen vor € 150,- En al helemaal niet wetende dat ik voor mijn 160 Gb €159,- heb betaald.

Je moet hem helemaal niet verkopen. En de voordeligste oplossing is misschien wel om gewoon een losse HD te kopen en die er in te schroeven. Des te eerder heb je een DVD-r bij elkaar gespaard…

Ok ik zal de vraag beter formuleren: Wat vinden jullie zo'n 2e handse schijf van 120GB en een mooi design net een jaartje oud nog waard? Ik vind het onzinnig (kom ik vast op terug) om een overvloed van ruimte te hebben. Ik heb liever dat hij intensief door iemand wordt gebruikt.

Voor mij is het alleen een back-up unit voor m’n laptop en iBooks van sommige kenissen.
Dus…?