wat te doen bij te hete powerbook g4?

wie weet dit? Ik heb een paar maanden gelezen dat je een soort ventilator systeem kan kopen voor lap's (niet alleen voor mac, geloof ik) die je powerbook helpt iets af te koelen... het werkte via de usbpoort en het zag er uit als een soort smalle "plank" die achter je lap kwam te liggen...

weet iemand hier iets van?

of andere tips hoe ik mijn powerbook kan laten afkoelen…(zonder dat ik stop met werken)

alvast bedankt! :innocent:

ijskast ijskast ijskast

Bedoel je dit:

[img:40818fbb1f]http://www.voorjegemac.nl/images/ibreeze4.jpg[/img:40818fbb1f]
iBreeze

Is hier te koop:
http://www.voorjegemac.nl/artikelen/portable/ibreeze.php?PHPSESSID=ce055c5027dcbd4875c690c554f1e796

Ik heb mijn PB altijd aanstaan ook al staat ie te blazen als een gek. Ik heb nog nooit problemen ermee gehad en ik heb hem al 3 jaar. Dus ik zou me geen zorgen maken. Volgens een Apple dealer die ik het eens gevraagd heb moet het ook geen probleem zijn.

emmertje water?

Ik heb een standaard van Koolsink. Is super en ziet er zeer mooi uit.

Zie: www.koolsink.com
Bestellen gaat snel. In 3-4 dagen van Canada in NL.

[quote:2291967651="Mek"]Ik heb mijn PB altijd aanstaan ook al staat ie te blazen als een gek. Ik heb nog nooit problemen ermee gehad en ik heb hem al 3 jaar. Dus ik zou me geen zorgen maken. Volgens een Apple dealer die ik het eens gevraagd heb moet het ook geen probleem zijn.[/quote:2291967651]

ik heb hem ook al 2,5 jaar en ik heb een keer gehad dat ie uitviel (ik zat toen lekker in het zonnetje te werken, en had hem wel goed bescherm tegen de zon, maar toch verhitte die zo dat ie uitviel)… en nu het warme weer komt maakte ik me toch een beetje zorgen…

[quote:10a51a05db="defender90"]Bedoel je dit:

[img:10a51a05db]http://www.voorjegemac.nl/images/ibreeze4.jpg[/img:10a51a05db]
iBreeze

Is hier te koop:
http://www.voorjegemac.nl/artikelen/portable/ibreeze.php?PHPSESSID=ce055c5027dcbd4875c690c554f1e796[/quote:10a51a05db]

het is niet wat ik bedoel, maar ziet er wel goed uit, dus zeker bedankt!!!

werkt het goed??Maakt het veel lawaai?Vertel me even over je ervaringen?

alvast bedankt!

[quote:b0a68f7836="de.Studio"]Ik heb een standaard van Koolsink. Is super en ziet er zeer mooi uit.

Zie: www.koolsink.com
Bestellen gaat snel. In 3-4 dagen van Canada in NL.[/quote:b0a68f7836]

Goede tips allemaal!!!

(behalve dat emmertje dan :stuck_out_tongue: )

Tja, ik zit nooit in de zon met mijn PB, ook vanwege het slechtere zicht op het scherm. Maar onder een parasolletje zou het toch moeten kunnen denk ik. 8)

Missschien is het verschil dat ik een titanium heb ipv een aluminium ?

wat in ieder geval werkt is de PB op een plat vlak te zetten, dan kan ie z'n warmte beter kwijt dan wanneer j'm op schoot hebt op een warme broek.

[quote:708d479b71="Saskia_sas"][quote:708d479b71="Mek"]Ik heb mijn PB altijd aanstaan ook al staat ie te blazen als een gek. Ik heb nog nooit problemen ermee gehad en ik heb hem al 3 jaar. Dus ik zou me geen zorgen maken. Volgens een Apple dealer die ik het eens gevraagd heb moet het ook geen probleem zijn.[/quote:708d479b71]

ik heb hem ook al 2,5 jaar en ik heb een keer gehad dat ie uitviel (ik zat toen lekker in het zonnetje te werken, en had hem wel goed bescherm tegen de zon, maar toch verhitte die zo dat ie uitviel)… en nu het warme weer komt maakte ik me toch een beetje zorgen…[/quote:708d479b71]

Ik ben 3 weken de Sahara in geweest in Noord Afrika en stond bij 50 graden wel te loeien, maar technisch kan ie het allemaal prima aan. Ik heb een extern ventilatortje (via usb powerbook) om mijn gezicht beetje af te koelen tijdens het werken die ik af en toe omdraai en op de machine zet en voor 15 euro te koop bij de Bijenkorf.

Mijn gevoel zegt bier..... 8)

Ik werk met mijn 12" (ja die al uit zichzelf oven temperaturen bereikt) vaak in de tuin onder de parasol, en heb nog nooit een “uitvaller” of andere vreemde dingen gehad.

De meeste hardware houdt het toch wel uit tot zo'n 80 graden, dus volgens mij hoef je je niet echt zorgen te maken. Zolang je de onderkant nog aan kan raken is er niks aan het handje :)

Ik moet zeggen dat het nu met de warmte af en toe wel onprettig wordt om mijn Powerbook lang op schoot te hebben :slight_smile:

tijd voor vakantie 8)

Lets go! 8)

Powerbook kan ertegen om warm te worden. Wil je toch geen warme schoot? Zet es een tafeltje onder je powerbook !

ergens zou het wel jammer zijn dat je je computer van 3000 euro moet uit zetten als je hem intensief gebruikt. daar dient hij tenslotte voor. maar soms is het idd wel lastig om hem op je schoot te houden. ik weet alleen niet of het kwaad kan om het scherm te sluiten als je extern werkt. van warmte die naar het scherm vloeit?

[quote:09ed3e3752="Saskia_sas"] het is niet wat ik bedoel, maar ziet er wel goed uit, dus zeker bedankt!!!

werkt het goed??Maakt het veel lawaai?Vertel me even over je ervaringen?

alvast bedankt![/quote:09ed3e3752]

Sorry, hier heb ik geen ervaringen mee. Ik was het ooit eens tegengekomen en dacht dat je deze bedoelde.

nou iedereen bedankt voor het meedenken... Ik zet mijn mac nooit op mijn schoot, dat werkt niet fijn, vind ik. Misschien is mijn pb toendertijd wel gewoon uitgevallen door een andere reden, ik weet het nu even niet meer.

Ik ga in iedergeval vandaag weer lekker buiten werken, aan een tafeltje met bescherming voor mijn beeldscherm, want anders zie je inderdaad niets…

Ik geniet!

iedereen bedankt!!