wat te doen bij video_ts....VOB en .BUP en .IFO bestandjes??

wat te doen bij video_ts....VOB en .BUP en .IFO bestandjes?? Kan ik die ook op een soort virtuele dvd-brander omzetten naar een film of moet ik het echt branden Ik heb toast 7 titanium! gr.

Je kan ze waarschijnlijk wel met VLC openen. Wat je beter kan doen is de standaard DVD-player openen en dan ga je naar file > open DVD media > selecteer de folder waar de bestanden inzitten (wellicht moet je deze folder eerst hernoemen naar VIDEO_TS ) en dan gewoon op play drukken. De DVD speler speelt je bestanden nu alsof het een gewone DVD was.

Wil je er een gewone DVD van maken die je op elke DVD speler kan kijken. Zorg dan dat alle files in een map zitten die VIDEO_TS heet en brand deze gewoon als data op een DVD met bijvoorbeeld Toast.

voor het branden op een DVD moet je naast een VIDEO_TS folder ook een AUDIO_TS folder hebben. Deze folder mag leeg zijn maar is nodig voor bijna alle DVD spelers.

Als het hier gaat om het backuppen van volledige dvd’s heb je nodig: Mac the Ripper (Macrovisie protectie ed verwijderen) en een programma zoals DVD2One.

Mac the Ripper: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22715
DVD2One: www.dvd2one.com

Deze programmas heb je nodig omdat de meeste dvds groter dan 4.7 gb zijn en dus eerst van alle extra’s ontdaan moeten worden en opnieuw geconverteerd moeten worden.