wat te kiezen nieuwe 15 of oude 17 powerbook

Beste maccers

ga volgende week een powerbook kopen
zat altijd op de lijn van een 15 inch
maar nu is de 17 inch toch wel in prijs dichter bij gekomen

Ik kan de voor en nadelen wel verzinnen maar wat zijn jullie ervaringen

Is het 15 inch scherm groot genoeg voor meerdere applicaties open te hebben
Is de 17 inch nog wel vervoerbaar
De prijs kom ik wel overheen
Jullie mening graag
Trek mij over de streep

Dank
Cles

het verhaal van de levertijd van een maand van de 17 inch klopt (krijg net een bevestiging uit NY)
keus wordt moeilijker
wat is volgens jullie de keus
een oude 17 inch (1,33 mhz ) voor 2599$
of een nieuwe 15 inch ( 1,5 mhz) met snelle grafische kaart voor 2549$

Help me

Ik heb zelf een 17" Powerbook en hij is groot maar doordat hij erg plat is zou het vervoer geen probleem moeten. Zorg er alleen voor dat als je ermee gaat werken terwijl je in de trein/bus zit, je twee plaatsen neemt. De persoon naast je komt namelijk in de verdrukking :D

Volgens mij las ik ergens dat de nieuwe 17 inch pas ergens in mei leverbaar zullen zijn. De nieuwe 15 & 12 inchen zullen wel snel leverbaar zijn. Dit helpt je misschien in je keuze, daar er bij de nieuwe modellen ook de nieuwe prijzen horen en dat je volgende week er een wilt kopen.

Hakan

Breedbeeld monitor is erg praktisch. Ik zou toch, als geld geen rol speelt, gewoon voor de 17" gaan. Even geduld en dan heb je meer plezier aan.

heb 2 jaar de 15" gebruikt en sinds een viertal maanden een 17". als ik nu weer een 15 zie valt me op hoe "klein" deze is, terwijl toen ik hem nog gebruikte ik het een enorm scherm vond. zo zie je maar weer, ook dit is relatief. vind de 17 een perfecte machine, geen nadelen, lekker veel apps open. hoewel exposé dit ook op een minder groot scherm zeer werkbaar heeft gemaakt.

Ik zie die 17" toch meer als een draagbare desktop computer. Leve de 12"!

ik zou voor de 17" gaan, de sensatie van het bredere scherm is heerlijk. Veel beter dan een 15". Als het qua prijs niet veel uitmaakt zou ik voor het grote scherm gaan.

Heb hier op t werk een 17" Alu PB G4... hééérlijk! Kleiner zou ik niet willen!

Ik denk zelf dat het af moet hangen van wat je ermee gaat doen:

• Reis je veel met je laptop en heb je gebrek aan ruimte (bijvoorbeeld rugtas of dergelijk) dan zou ik gaan voor minder inches.

• Is het een vervanging voor een desktop en werk je op locatie ook veel achter bureau etc. dan is de 17" perfect.

Zelf vond ik de compactheid van mijn 12" iBook perfect omdat ik tijdens mijn studie veel door Nederland crosste en zo overal en altijd kon werken zonder dat ik een loodzware laptop mee moest slepen.

Off Topic: Had tijdens een stage een Dell laptop van ‘de baas’ kan je vertellen niet prettig als je veel moet reizen. Bijkomend voordeel was wel dat je door het gewicht een stuk gespierder word => Wow do you work out, actually no I’m a just a geek with a heavy laptop :lol:

Hoop dat je hier iets aan hebt bij het maken van je keuze…

Greets
Tristan

De keuze NIEUWE 15" of OUDE 17" lijkt mij makkelijk. Ik zou altijd voor de snelste gaan, daar koop je een computer voor.

17" lijkt me welliswaar mooi, maar ik doe mijn echte werk op een desktop, dus 15" voor in de tuin en onderweg voldoet uitstekend.

is het ook niet zo dat een 17" zijn batterij (nog) veel sneller leegtrekt als een 15"? ik heb zelf de 15" en ben uitermate tevreden. als product-designer vindt ik de verhoudingen van de 15" ook beter kloppen, maarja wie zit er op dat commentaar te wachten haha!

PS: 'k zou dus ff wachten (idd afh van wat je ermee gaat doen) op de nieuwe 17".

...ach, snelste,... ga voor de 17". Ram er dan liever 2Gb werkgeheugen in. Kun je zo snel scrollen dat je epileptische aanvallen krijgt.

:mrgreen:

Ok als ik het goed begrijp wil toch, of de 17inch van de vorige reeks Pbooks, of de 15inch van de nieuwe serie?

Ik zou persoonlijk dan voor de nieuwe 15inch gaan.

voor 2140,81Heb je

een 1.33 ghz, bluetooth en airport, een radeon 9700.

weet ff niet meer of bleutooth en airport in de vorige 17 inch standaard al zat gebouwd.

De high end 15inch is natuurlijk helemaal top!

En een 15 inch neem je veel makkelijker mee dan een 17 inch. 8)

[quote:c2393f09e7="jonnie"]weet ff niet meer of bleutooth en airport in de vorige 17 inch standaard al zat gebouwd.[/quote:c2393f09e7] Ja, daar zaten de airport en bluetooth module ook in. Ik heb vandaag [b:c2393f09e7]Als eerste klant[/b:c2393f09e7] bij MacSupport Uitgeest de 17" 1,5Ghz besteld! :D

De 17" laat zich prima vervoeren en is ondanks zijn grote beeldscherm NIET onhandig of buiten proportie wat mij betreft. Als je hem gaat gebruiken als desktop vervanger zou ik sowieso voor een 17 " gaan, en die prijs die je opgaf is zeer scherp idd extra geheugen erbij dat kleine beetje processorverschil (met de nieuwe PB17") zal je volgens mij in de praktijk niet merken. Heerlijk apparaat. Doen! Succes!