Wat te vragen voor 20" iMac G5

Hoi allemaal,

Ik weet dat het [i:0b2f4c479d]niet gewenst[/i:0b2f4c479d] is om iets te verkopen op het forum, maar dit is niet mijn bedoeling met dit draadje!
Ik heb gisteren toch een knoop doorgehakt, ik ga mijn 20" iMac G5 verkopen (en mijn forum-naam veranderen) omdat ik van studierichting ga veranderen, en zodoende een laptop nodig heb!

Eerst dacht ik dat PowerBooks echt trager zouden zijn dan mijn iMac, maar nu heeft mijn vriendin een nieuwe 12" gekocht, met standaard 512ram, en die werkt echt lekker! Toch zeker voor mail, safari, iCal, macromedia studio, adobe creative suite, iLife een iWork!
Dus ga ik een 12" of 15" pb kopen, met een Apple scherm bij!

Nu wil ik eens peilen wat ik nog kan vragen voor mijn iMac…
Hij is van midden januari bij mij, is natuurlijk in perfecte staat.

Het is een 20" model met 1,8Ghz processor, 1GB ram, 160gb hd, airport extreme kaartje ingebouwd, Apple toetsenbord en muis (nooit gebruikt), bluetooth stick, Tiger, iLife 05 en nog software…

Aangezien dit mijn eerste mac is, weet ik niet echt hoeveel ik van mijn nieuwprijs moet afdoen!

Of een 2e hands PB/ibook kopen!

Zonde hoor, je gaat er niet zoveel meer voor krijgen dan dat je hoopt denk ik want er is net een upgrade van de Imac geweest.

Tja, dat weet ik wel! Maar een standaard 2ghz, of mijn 1,8 met 1gb ram...

Ik zou dan toch snel gekozen hebben!

€1600 moet te doen zijn lijkt me...

als ik een tip zou mogen geven als je hem te koop wil zetten doe dat op tweedehandsmac.com wandt daar komen veel geintereseerde mensen die die redenlijke prijs willen betalen op marktplaats is dat meestal heel anders

[quote:ac3d277f47="MacThijn"]€1600 moet te doen zijn lijkt me...[/quote:ac3d277f47]

Klinkt redelijk maar je kunt bij verschillende Mac winkels al een 1e generatie iMac 20" krijgen voor 1599,- incl. airport, bluetooth en draadloos toetsenbord/muis. Je hebt gewoon pech dat de update net is geweest.

Voor de richtprijs voor tweedehands macs is [url=http://www.macnews.de/index.php?_mcnpage=6731&s=848f41ac3ca9f591762b076cc9dd973d] dit [/url] wel een aardige site.

Ik werk ook al een tijdje met die combi waar jij het over hebt (12" powerbook + 23" cinema display in mijn geval.

Maar in jouw geval zou ik misschien gewoon een twedehands ibookje kopen voor ‘on the road’ of op de bank thuis. En zodra de powerbook g5 er is overstappen en de boel verkopen. Dat zal denk ik toch een van de eerste dingen zijn die geupgrade worden.* Misschien kan je dan wel voor de prijs van de twee samen die nieuwe powerbook kopen.

• “Welke Intel-Macs gaan er verschijnen - en wanneer?
    Het korte antwoord: vanaf juni 2007 zijn er alleen nog maar Intel-Macs en de eerste is voor 6 juni 2006 beloofd. Maar er gaan gaan ook nog PPC-Macs verschijnen, al is het niet bekend over welke dat het gaat. Het is ook onbekend welk model als eerste met een Intel-processor wordt uitgerust.
    Wij zetten ons geld op de [color=red:fc462ab2ea] PowerBook om als een van de eerste de overstap maken [/color:fc462ab2ea]. Hier heeft dat Apple de grootste achterstand op de Wintel-wereld heeft. Ook de Mac mini is door zijn compacte bouw kandidaat voor een koelere chip.”

bron: Tiscali nieuws

Bwa, op de G5 laptops zit ik niet echt te wachten... Als ik nu een 1,67 15" zou kopen zou da ideaal zijn!

Nu weet ik niet of ik op school genoeg ga hebben met een 12", als we daar constant moeten photoshoppen is het niet genoeg hé!
Maar als ik een 1,5Ghz 12" koop, met 20 of 23" scherm! Daar kom je toch JAAAAREN mee toe hé!

Is er veel verschil tussen de 20" en 23"?

[quote:c9589b706a="iMac G5 Ruben"]Is er veel verschil tussen de 20" en 23"?[/quote:c9589b706a]

3"! :evil:

(Ze leren ook niks meer op school…)

kijk maar.......

http://www.apple.com/nl/displays/specs.html

Hi heb wel interesse in een 20" iMac.

Je had toch een probleem met de kaart van dat ding?

Wat voor videokaart zit er in en wat is het video ram?

Heb zelf een 15" PB Alu. met 1GHZ, combo, airp.kaart, 786 Ram. 60 GB HD.

Ding is in nieuwstaat. Incl. doos etc, etc. Ruilen of iets dergelijks zou kunnen.

Ik kan een nieuwe kopen 1,8Ghz, 20"/256/160HD/SD voor 1449,00

en een 17" 1,6/256/40HD voor 769,00

Laat maar iets weten.

Idd, ik had een fabrieksfoutje in mijn videokaart! Dus heb ik vandaag mijn iMac teruggekregen, met een gloednieuw moederbord!

Videokaart: • NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra

Ja bij mij zit er wel 1GB ram in hé

1449 ???????..inc btw??? waar??

Nee net als 2e hands alles ex btw.

Voor ongeveer 1.900 koop je een nieuwe met een hd van 250 gb en een betere videokaart. Daarnaast is het apparaat tweedehands en heb je er mankementen aan gehad.

Ik zou zelf zeggen 10% eraf omdat het een verouderd model is en zo’n 20% er af omdat het tweedehands is. Dan kom je uit rond € 1.300. Dat zou dan het bedrag zijn wat ik hem minimaal waard zou vinden.

Ik zou hem dan aanbieden voor rond de € 1.500 om in de onderhandelingen niet lager uit te komen dan de minimale waarde.

1400 dus.. :D

[quote:03c32a4663="jan jansen"]Nee net als 2e hands alles ex btw.[/quote:03c32a4663]

Ah, dus 1449 ex btw!
Ik weet nog niet wat ik ga moeten vragen!
Kga seffens de factuur is bij de boekhouder halen!

[quote:e9588ae489="iMac G5 Ruben"]Kga seffens de factuur is bij de boekhouder halen![/quote:e9588ae489]

Die factuur is van generlei waarde.

en wat wordt je nieuwe naam hier?

Powerbook Ruben :evil:

Ah jawel, dan kan ik zien wat ik hem nieuw heb betaald! Als ik teveel moet laten vallen, doe ik het gewoon niet!

Ik dacht dat een Mac zijn waarde toch beter hield!

je hebt pech met die update he ;)