Wat vinden jullie van Apple online seminar colormanagement?

[url=http://seminars.apple.com/seminarsonline/colormgmt/apple/index.html?s=203]Apple[/url] heeft een online seminar over kleurbeheer (colormanagement). Ik heb 'm gelezen en vindt het nogal oppervlakkig. Bovendien wordt er erg veel reclame gemaakt voor een paar fabrikanten. Graag lees ik jullie mening.

Apple heeft wel graag dat je registeert.

Vindt je het heel erg als ik het niet met je eens ben?

Een seminar geeft doorgaans meer een technology overview en is geen cursus of MasterClass. Omdat de doelgroep zeer breed is, kan je niet tè diep gaan.

OK, natuurlijk wordt er reclame gemaakt voor een aantal fabrikanten, da’s nou eenmaal normaal vandaag de dag. Bezoek maar 's een gemiddeld seminar, dan tref je hetzelfde aan. Alles moet natuurlijk wel ontwikkeld en betaald worden, en dus is product-placing een goede geldtrekker. De producten die er gebruikt worden, hebben overigens wel hun waarde reeds bewezen in de markt, maar dat terzijde.

Er worden toch ook goede bruikbare tips gegeven (oa. profileren van je camera) die denk ik heel bruikbaar zijn voor een ieder.

Kortom, voor een ieder die meer over dit onderwerp wil weten, is het wat mij betreft zeker de tijd waard (breedband is geen overbodige luxe).

Ik denk dat Apple met dit soort online-seminars veel nuttige aanvullende informatie geeft, en nog gratis ook. Ik hoop dan ook dat ze er nog lang mee door gaan.

Maar nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening hierover.

Erik

Ik sluit me aan bij wat Erik te melden had. je moet in dit geval een beetje koren en kaf proberen te scheiden. Er zit nuttige info in, het gaat niet heel diep, en de info is hier en daar gesponsored. maar de info die gegeven wordt is wel correct. Er wordt niet klakkeloos reclame gemaakt. Voor een introductie tot het onderwerp (welk dan ook, ik heb er al een aantal bekeken) zij ze heel geschikt. En natuurlijk gebruiken ze de nieuwste techniek, de vetste mac's en de laatste programmatuur. Maar daar moet je je niet door laten afleiden.

Zie de seminars ook niet als een afgeronde les in het een of ander, maar als een combinatie van een lekkermakertje met terzakedoende info.

Hoop ook dat Apple doorgaat met deze seminars. Daarvoor zijn ze interessant en leuk genoeg!

Ik had graag dat Apple die seminars ook in het Nederlands vertaalde. Voor sommige mensen (zoals ik) zou dat een stuk sneller lezen zonder dat je telkens voor jezelf moet gaan zitten vertalen.