Wat vinden jullie van mijn website.

Gisteravond effe snel in elkaar gezet.

url: www.hoeschoonisamsterdam.tk

commentaar is welkom:D

Tja, standaard iWeb, dus standaard lange laadtijd vanwege de dikke png's voor plaatjes. Probeer je concept ook wat 'leuker' te maken. Zooi als fotoobject kan leuk zijn, mits je het of HEEL strak fotografeert of er een dikke knipoog naar maakt.

[quote:f99fce17ed="NewToMac"]Gisteravond effe snel in elkaar gezet.....[/quote:f99fce17ed]

Ja :smiley:

[quote:2eb5e72cdf="Martiniman"]Tja, standaard iWeb, dus standaard lange laadtijd vanwege de dikke png's voor plaatjes. Probeer je concept ook wat 'leuker' te maken. Zooi als fotoobject kan leuk zijn, mits je het of HEEL strak fotografeert of er een dikke knipoog naar maakt.[/quote:2eb5e72cdf]

het gaat mij meer om te inhoud ervan. Wil iedereen laten zien wat voor bende het is op straat. Als ik positieve reacties krijg over het idee, dan ben bereid om er meer tijd in te steken dan 15 min. :smiley:

Is een mooi streven, maar om nou iedereen steeds zijn hoofd te laten tilten om te zien wat jij wilt dat ze zien is wel heel erg kort door de bocht, toch?

Ik vind de bende nog wel meevallen op jouw fotos...

sommige foto’s zijn ook geroteerd?

wel leuk is je opening… een hele gewone straat-foto, met een hele smoothe apple-spiegeling… :slight_smile:

succes :slight_smile: zz.

(én ik heb denk ik nog wel een aardige foto voor je van de staking van de schoonmaakbedrijven in amsterdam: dat was pas puinzooi)

een iweb website. verder niks...

Lay-out: geen commentaar, gewoon iWeb... Inhoud: idee is goed, maar de uitwerking is nu niet het van het! Als je dit verder uitwerkt (en liefst ook de lay-out aanpast), dan kan het nog een interessante site worden! Tip: werk de site (véééél) verder uit en stuur een link naar enkele politica! Wie weet haal je het nieuws wel...

Idee is goed? Welk idee? Ik ga troep fotograferen en documenteren... daar hoef ik niet voor naar je website, kan ik gewoon de deur uitlopen. Overal troep!

Ik snap dat je je eraan stoort, maar je foto’s zijn op z’n zachtst gezegd saaaaai.
Als je nou een log bij zou houden púúr van je eigen stoep, waar dan echt elke dag verschillden hopen troep / zwervers / ratten en andere gorigheid ligt weg te meuren, dat het echt de smerigste stoep van Amsterdam zou zijn… dán kom ik nog een keer kijken.
Want je site moet het ook niet bepaald hebben van een eigenzinnige vormgeving…

[quote:6b3ec1797c="Macs"]Lay-out: geen commentaar, gewoon iWeb... Inhoud: idee is goed, maar de uitwerking is nu niet het van het! Als je dit verder uitwerkt (en liefst ook de lay-out aanpast), dan kan het nog een interessante site worden! Tip: werk de site (véééél) verder uit en stuur een link naar enkele politica! Wie weet haal je het nieuws wel...[/quote:6b3ec1797c]

Zoiets had ik ook in m’n hoofd.
Zou iedereen die ook een gelijksoortige foto heeft, die naar me willen mailen?

Alvast bedankt…

[quote:6b3ec1797c=“huinkroese”]
Ik snap dat je je eraan stoort, maar je foto’s zijn op z’n zachtst gezegd saaaaai.
Als je nou een log bij zou houden púúr van je eigen stoep, waar dan echt elke dag verschillden hopen troep / zwervers / ratten en andere gorigheid ligt weg te meuren, dat het echt de smerigste stoep van Amsterdam zou zijn… dán kom ik nog een keer kijken.
Want je site moet het ook niet bepaald hebben van een eigenzinnige vormgeving…[/quote:6b3ec1797c]

We wonen en leven in Nederland. 1/3 van onze salaris gaat naar de belasting. Ik vind dat we veel te veel kwijt zijn aan de overheid. Ik verwacht dan ook dan alles er gewoon netjes uit moet zien. Is toch niet veel gevraagd?

[quote:6b3ec1797c=“maxunamax”]sommige foto’s zijn ook geroteerd? [/quote:6b3ec1797c]
Ik kan de foto’s helelaas niet roteren. De roteer button is disabled als ik deze wil gebruiken

[quote="NewToMac]Ik kan de foto's helelaas niet roteren. De roteer button is disabled als ik deze wil gebruiken[/quote]

Dan moet je het even doen in iPhoto, Voorvertoning, Photoshop o.i.d. :wink:

best leuk gedaan maar nog wel erg klein en misschien is het ook wel leuk om veel ergere foto's erbij te zetten... googlen is misschien wel handig :) en als ik wat tegenkom mail ik wel even.

wat grotere foto’s zou misschien ook wel mooi zijn want hier kun je duidelijk zien dat ze met een telefoon zijn gemaakt, dat vind ik toch wel een klein minpuntje

idd, mooiere foto's en een spannende layout zou geen kwaad kunnen. nu is het een saai fotoblog dus leef je uit, en er ligt vast meer vuil dan alleen fietsen ;)

lalala.... 'Web ontwikkeling' sectie?

Inderdaad laadt de site tamelijk langzaam. Er is op AT5 een rubriek die kwa inhoud er een beetje op lijkt, met een titel zo ongeveer " al.... dagen"( over dingen waar niets aan gedaan wordt). Het idee is zeer de moeite waard. Maar ik zou zo een paar duidelijker voorbeelden weten( Damrak, straatmeubilair, gevels en bovenverdiepingen Vijzelstraat, Kalverstraat, Utrechtse straat enz.)

[quote:f728e9a68c="darh"] Dan moet je het even doen in iPhoto, Voorvertoning, Photoshop o.i.d. Wink [/quote:f728e9a68c]

De foto’s worden er op de juiste manier in geplaatst. Maar iWed roteert ze auto. Waarom zou ik echt niet weten!

[quote:f728e9a68c=“mac lover”] wat grotere foto’s zou misschien ook wel mooi zijn want hier kun je duidelijk zien dat ze met een telefoon zijn gemaakt, dat vind ik toch wel een klein minpuntje[/quote:f728e9a68c]

Er staat in mijn begin pagina dat ik gebruik maak van mijn GSM, dit omdat ik ten eerste geen fotocamera heb en ten tweede altijd m’n GSM bij de hand heb.

[quote:f728e9a68c=“sedikit”] Inderdaad laadt de site tamelijk langzaam. Er is op AT5 een rubriek die kwa inhoud er een beetje op lijkt, met een titel zo ongeveer " al… dagen"( over dingen waar niets aan gedaan wordt). Het idee is zeer de moeite waard. Maar ik zou zo een paar duidelijker voorbeelden weten( Damrak, straatmeubilair, gevels en bovenverdiepingen Vijzelstraat, Kalverstraat, Utrechtse straat enz.) [/quote:f728e9a68c]

Ik zal a.s. zondag voor het werk een uurtje door de stad fietsen. De foto’s komen na het werk online:D

Voor nog geen 2 tientjes per jaar heb je een goede host met PHP/MySQL ondersteuning en een eigen domeinnaam. Dan heb je iWeb niet meer nodig en kun je een mooi Open Source CMS installeren.

Voordelen: geen speciale software nodig, geen vervelende popups van je TK domein en alles in eigen hand. Ga naar Opensourcecms.com en probeer er eens wat uit.

Ik vind Nederland schoon ook Amsterdam

Het wordt tijd dat jullie Nederlanders kennis maken met de Belgische "Sien en Maria"!

Dit is al een voorsmaakje:

www.sienenmaria.tk

Wat tevens aantoont dat een iWeb-site niet noodzakelijk VET is door zijn vorm,
maar pas echt VET wordt door zijn inhoud !

Bvb. door het “Vuil, vies en vettig”-lied dat je er gratis op kunt downloaden !
In het plat Aaaaaanwaaaaaarps, uiteraard ! Ook een schone stad !

ik heb hem al weggeklikt toen ik de reclame zag