Wat voor LaCie kan ik als beste kopen! D2 of Porsche!

Ik wil een externe hardeschijf kopen! Een 160GB of meer! Mijn voorkeur gaat uit naar een LaCie ivm de garantie! Wat voor hardeschijf kan ik als beste kopen, een hardeschijf uit de Porsche serie of uit de D2 serie! Wat zijn de voor- en de nadelen! Firewire of usb2 maakt niet zoveel uit!

Neem eens een kijkje op [url=http://www.turbanus.nl/]Turbanus.nl[/url]. De persoon van deze website zit ook veel op dit forum, dus je zou kunnen zeggen dat het niet echt objectief is, maar ik heb gewoon veel positieve reacties hierover gehoord.

Ik zou de D2 kiezen. Met 8mb buffer en FW800. Het enige nadeel vind ik de losse voeding. Als je hem vast bij je computer zet is dat geen probleem. Wil je hem met enige regelmaat meenemen is de porsche erg handig. De behuizing van de Porsche is volgens mij van kunststof. die van de D2 van metaal.

Ik zelf heb de 2 D2’s, bevallen erg goed, snel, stil en ze schakelen zichzelf af als je de computer uitschakeld, weet niet hoe dat bij de Porsche werkt.

Maarten, ik ben bang dat je toetsenbord stuk is, er staat een uitroepteken achter iedere zin in plaats van een punt.

Dat terzijde, ik heb zowel een 160gb d2 (firewire 400) als een 250 gb porsche. In het dagelijks gebruik is er geen verschil, het volgende is op te merken:

• de d2 gaat in diepere slaap, waarbij het lampje uitgaat
  • de d2 heeft een steviger behuizing
  • de firewire poorten van de d2 zijn kwetsbaar
  • de d2 maakt iets meer herrie (mijn emac overstemt tot mijn droefenis beide schijven)
  • het fraaie uiterlijk van de porsche verdraagt zich slecht met een ruwe behandeling: er ontstaan gemakkelijk slijtageplekken
  • de porsche is stapelbaar en een stuk kleiner

De verschillen zijn gering dus je kunt niet een foute keuze maken denk ik.

Steven

Ik zou helemaal niet voor LaCie gaan. Het ziet er mooi uit, maar als het niet werkt heb je daar ook niets aan. Ik heb een 120 en 160 GB D2 en heb er niets dan gezeik mee gehad. Dat zou nog tot daar aan toe zijn als je door LaCie niet als een stuk vuil zou worden behandelt, maar reken absoluut niet op enige support of medewerking als je problemen krijgt met je LaCie schijf.

Ik heb de 160 gb porsche. Geen problemen mee... makkelijk mee te nemen, mooi en zonder storingen

[quote:5656c8d778="zabbadak"]Maarten, ik ben bang dat je toetsenbord stuk is, er staat een uitroepteken achter iedere zin in plaats van een punt.[/quote:5656c8d778]

Nee hoor! Mijn toetsenbord is niet kapot! Ik sluit de meeste zinnen af met een uitroepteken!

Maar bedankt voor de uitleg!

Mijn Porsche kwam ziek zwak en misselijk uit het doosje. 3jaar gespaarde Trailers erheen gekopieerd (jah...niet gebackuped) en Meneer HD Porsche ging dood:x.

Voor mij ff geen Porsche meer.

Heb 2 x 250 GB FW 800 en 3x 120 GB FW 400 alles 7200 en D2, robuust, kan tegen een stootje. In de 2 jaar dat ik Lacie heb, slechts 1x een HD niet meer gevonden. Was wel te herstellen zonder data verlies. Porsche...teveel buitenkant..

Ik heb een big disk extreme fw800 ...

Een raid versie dus. Hij is mss wat groter maar heel veel vervoeren zal ik hem niet :slight_smile: Ik heb hier voor een zelfbouw firewire gehad en die was luidruchtiger (ook matrox schijf net als lacie).

Ik zou sws voor firewire gaan omdat de processor minder belast. USB2 vind ik voor harde schijven echt waardeloos… hele usb2 gebeuren is veel te snel gereleased naar mijn idee.

Vind zelf de porsch doosjes niet mooi ook maar das natuurlijk persoonlijk :slight_smile:

Ik heb de LaCie d2 250GB nu sinds euh, augustus?? Ja...

Bevalt me prima, loopt als een zonnetje (tot nu toe… klopt even af:P).
Voor het prijsverschil zou ik trouwens gelijk een 250GB kopen, zoveel scheelt dat volgens mij niet.
Ik heb “destijds” 215 euro betaald…

[quote:fc102f8adc="maceddy"]Ik heb de LaCie d2 250GB nu sinds euh, augustus?? Ja...

Bevalt me prima, loopt als een zonnetje (tot nu toe… klopt even af:P).
Voor het prijsverschil zou ik trouwens gelijk een 250GB kopen, zoveel scheelt dat volgens mij niet.
Ik heb “destijds” 215 euro betaald…[/quote:fc102f8adc]

Hmm, waar heb je hem dan gekocht? Krijg je soms korting :smiley:
Ik heb de mijne 3 weken geleden 230EUR betaald.