Wat voor monitor ?

Mijn monitor heeft het gister begeven na 4 jaar trouwe dienst. Ik ben dus nu opzoek naar een TFT scherm, ik heb een beetje rond gekeken naar modellen die ik wel leuk vind en daar zit tussen alles van Samsung en alles van Apple zelf. Het probleem is eigenlijk dat ik dus niet zoveel geld heb [1400 euro] voor een cinema display. Alleen omdat hij later op een g5 gehangen word moet er wel een DVI-I poort op zitten. En ik heb dit bij geen van alle modellen gezien. Alleen een DVI-D of een DVI poort en soms zelfs helemaal geen DVI.

Daarom mijn vraag, hebben jullie nog mogelijke schermen die ik aan een G5 kan hangen met DVI-I ? De kleur het liefste iets met zilver/alu maar doorzichtig mag ook.

Ik ben het spoor totaal bijster mede omdat ik echt niets vind bij andere TFT bouwers qua DVI-I… :frowning:

Misschien is het deze verlengkabel mogelijk om het 'oude' model beeldscherm aan te sluiten.

Ondanks een nieuw model is het toch nog een heeeeel mooi beeldscherm die alleen maar goedkoper wordt.

Kijk opzich is het niet een probleem om de 20 te kopen alleen dan heb ik al een start bedrag voor de nieuwe G5 :) vandaar, maar als er echt niets anders opzit dan moet het maar.

Spaar ff door en koop een echte Apple, zeker de moeite waard.

Ik zou zeker gaan voor de nieuw alu 20" van Apple; kom net bij Mac Rotterdam vandaan en daar stond er één... schitterend gewoon en omdat de behuizing zo mooi slank is oogt die veel kleiner dan de 'oude' (die stond er naast namelijk). Alle tests wijzen er bovendien op dat het één van de allerbeste TFT schermen is. Incl btw moet je die toch kunnen kopen voor 1462 euro...

o ja vergat ik nog: op het scherm zitten ook nog eens twee FW en twee USB 2.0 poorten… heel handig…

Ja en die zijn ook het nodige waard. Heb je wel eens gekeken naar de prijs van een FW hub?? Toch zo rond de €100

En die ga je wel nodig hebben met je iSight en je iPod en je FW externe schijf…

Vind het heel aardig alleen jullie lezen dus niet :P

Ik vind 1400 euro voor een scherm eigenlijk een belachelijke prijs mede omdat het veeeels te duur is. Ik heb geen fire wire hardeschijven en mijn ipod gaat via een USB poort.

[quote:4e98c95eb3="Maximus"]Het probleem is eigenlijk dat ik dus niet zoveel geld heb [1400 euro] voor een cinema display. ([/quote:4e98c95eb3]

Nou dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen, maar je schrijft het ook een beetje onduidelijk… ik lees dat je 1400 euro te besteden hebt en dat staat er volgens mij ook!
Ik zou toch maar ff doorsparen…

u zoekt een goedkoop scherm met goeie beeldkwaliteit. kijk dan eens uit naar een crt scherm! Maar dan eentje van goeie kwaliteit, met een plat scherm! het is geen flatscreen, geen apple, maar wel goedkope oplossing en je hebt er een goeie beeldkwaliteit voor!

Ik doe zo de bestelling de deur uit van:

Samsung 172X 17" 16ms VGA / DVI-D
DVI Kabel

en dan kost me dat inclusief pixel garantie 550 euro. En het mooiste is mijn pa betaald 8)

een 19" had toch ook mooi geweest. net ietsje groter...

maar goed, als pa betaald :slight_smile:
dan mag je niet klagen

voor dit bedrag heb je dacht ik een kwalitatief betere lacie 19' ... die bovendien perfect te callibreren is!

Deze is een zeer slanke TFT van Samsung, 16ms met 1280x1024 @ 75 hertz. Ik vind dat een zeer goede ruil voor de kapotte Iiyama 19" CRT [1600x1200@85 hertz]

mjah, ik weet niet wat sommige mensen met die dure TFT's hebben. Als design en plaatsgebrek een knelpunt is dan neem je dat maar... Maar heb je enig idee wat voor professionele CRT's je kan kopen voor 550eur :wink: Maarja, 't zijn ook wel weer grote bakken. Maar kwaliteit zal zeker hoger liggen, leefduur tegenwoordig 8jaar volgens fabrikant.

Apple schermen zijn wel duur maar ook wel de hoogste kwaliteit qua contract-ratio, helderheid en inkijkhoek. Ik heb eens een Iiyama aangesloten op mijn Mac, wat een wazigheid was dat opeens zeg!

Formac zijn geloof ik als enige nog iets beter maar die schijnen een slechte klantenservice / garantie gebeuren te hebben.