wat voor notebook zou je kopen voor 2.800 €?

Een dezer dagen wil ik een notebook gaan kopen. Na 12 jaar Windows stap ik over op Apple. Het gaat me vooral om speelgoedgebruik (veel muziek en beeld) en af en toe zakelijk uitstapje naar buitenland. Max. budget € 2.800. Wat kan ik beter kopen voor dat bedrag: a) een demomodel Powerbook 17” 1Ghz 512 Mb 60Gb SD (dus niet de nieuwste van 1,33 Ghz / wel met garantie en zo); b) een spiksplinternieuw Powerbook 12” 1Ghz 512Mb 60Gb SD + apple care; c) een nieuwe ibook 14” 933Mhz, 384Mb, 60Gb, Combo + apple care + externe brander + printer, scanner en camera; d) of toch maar weer gewoon een Vaio met prachtig Onyx-scherm en alles-er-op-en-er-aan ? :wink: Iemand van de doorgewinterden een wijs advies voor een apple-debutant?

d) Een Powerbook 15" met superdrive en je koopt er los van Apple 512 ram bij. Simpel zat.

ik zou voor een 15" powerbook gaan,.. een 1,25 met een combodrive en een 60GB hd.. :) veel mooier en handiger dan een 17" en ook een stuk leuker dan een 12" (ookal ben ik best blij met de mijnus)

Ik zou optie C: doen. Een VAIO is wel mooi maar ja lang niet zo mooi als een Apple, en dan zit je weer aan dat k*t windows vast.

Doe je best! Het zal je bevallen.

:) Ga je dvd's maken ? ..zo niet en het kan; de 15" Powerbook Combo met 512 extra geheugen...

Ik gebruik mijn Powerbook ook veel voor muziek , en de combo drive is aanzienlijk sneller dan de superdrive als het gaat om rippen van cd's ,dus als je geen dvd's wilt branden de 15 "optie met zoveelmogelijk ram, Apple care of niet tja dat moet je zelf weten.

[quote:3f334ae05c="Hermanko"]:) Ga je dvd's maken ? ..zo niet en het kan; de 15" Powerbook Combo met 512 extra geheugen...[/quote:3f334ae05c]

alleen dan wel de 1,25 BTO nemen… gewoon met een andere optical… (dan heb je wel dat supervette toetenbord en draadloos internet standaard)

2 iBooks: 1 voor je zelf en 1 voor de vrouw... als ik thuiskom kan ik de mijne inleveren ;-)

Als het niet superklein hoeft te zijn: 15" PowerBook.

15" Powerbook volladen!

My 2 cents: De 17" PB (op 1.33 weliswaar) is mijn beste Mac-aankoop tot nu toe!

Beste mensen,

Het is een tweede hands Powerbook 17" (1Ghz) geworden. Vond ik gewoon het meest sexy. Ik ga hem vrijdag ophalen, en verheug me er al enorm op. Overigens de deal is gesloten dankzij een reactie via dit forum!
Ik hoop me snel te up-graden van ‘nieuwe gebruiker’ to ‘Echte Apple fan’.
Groeten

congrats PT ! :D

Proficiat 8)

Waarschuwing: ook Apple computers zijn [b:a5945033cf]niet[/b:a5945033cf] bestand tegen kwijl! Dus let daarop wanneer je dat ding openklapt. het water zal je zeer zeker in de mond lopen 8)

IK WIL ER ook EEEEEEEEEN! (1) of tweeeeeee(2) :cry: :x :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :x :x :x :x

Gefeliciteerd!

Heel mooi! Proficiat en nog vele Mac jaren! :apple: :lol:

Wat een warmte in de Apple-wereld!

8) [color=darkred:f6c7f42b5e]Powerbook 15 inch[/color:f6c7f42b5e] + extra ram